سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۹
محرمانه‌های یک استعفاء شبانه؛

چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 766941
جبهه اصلاحات انصراف مهرعلیزاده از انتخابات را به نام همتی تمام کرد؛ این سناریوسازی یادآور انصراف اجباری عارف در انتخابات سال ۹۲ است.
چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟
به گزارش جهان نيوز، یک بیانیه چندخطی در نیمه‌های شب پایان ماجرای انتخاباتی مهرعلیزاده در انتخابات است؛ نامزد جبهه اصلاح‌طلبان باوجودآنکه قرار بود پا پس نکشد؛ در نامه‌ای چندخطی و در کاغذی غیررسمی به وزیر کشور از ادامه انتخابات انصراف داد.

نامه منتشرشده از سوی استاندار سابق روحانی آن‌قدر باعجله به نگارش درآمده که حتی رنگ و بویی از یک پیام رسمی نیز در آن وجود نداشته و گویی عجولانه و البته با دلخوری فراوان به نگارش درآمده است. نکته قابل‌تأمل آنکه پس از ارسال این نامه به وزارت کشور؛ نه مهر علیزاده و نه هیچ‌کدام از نزدیکان یا مسئولان ستادش پاسخی به دلایل انصراف نداده و حتی اعلام نکردند مهرعلیزاده به سود چه کسی صحنه رقابت را ترک کرده است.

 اما ماجرا از جایی جالب می‌شود که چندساعتی پس از رسانه‌ای شدن نامه انصراف، جبهه اصلاحات دست‌به‌کار شده و به مصادره این نامه پرداخت؛ در ابتدا بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز به صحنه آمده و با تقدیر از مهرعلیزاده، اقدام او را نشانه‌ای از هم‌گرایی نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات قلمداد می‌کند، عضو سابق حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب با زیرکی خاص و در اقدامی عجیب نامه انصراف مهرعلیزاده را مصادره به مطلوب کرده و آن را اجماع در جهت همتی جا می‌زند.

نبوی در اطلاعیه‌ای می‌نویسد: «این‌جانب، بعد از انصراف مسئولیت شناسانه ایشان از نامزدی، به برادر گرامی جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی رأی خواهم داد، چراکه در اعتراض به صحنه‌آرایی خطرناکی که برای جمهوریت و ایران مخاطره آفرین است و برای بازماندن دریچه‌های تنفس جامعه، رأی دادن فرصت‌سازانه را مؤثرتر از قهر کم‌تاثیر می‌دانم».

مهرعلیزاده در روزهای داغ انتخابات روز به روز رادیکال تر شد؛ اما نهاد اجماع ساز حتی حاضر نشد یک جلسه ساده نیز با او بگذارد. اما نبوی به‌گونه‌ای صحنه‌آرایی می‌کند که انگار قرار بوده جبهه اصلاحات به مهرعلیزاده رأی بدهد؛ اما حالا با یک ازخودگذشتگی از جانب این چهره اصلاح‌طلب، چریک پیر مجبور شده است تن به همتی بدهد!

این اقدام غیراخلاقی نشانه‌ای از بندبازی یک باند باز حرفه‌ای است که در ابتدا با فشار از بالا و تحقیر میزان رأی مهرعلیزاده او را به گوشه رینگ برده و پس از فشار برای انصراف او را تا سر حد یک قهرمان بزرگ‌نمایی می‌کند.

خاتمی لیدر اصلاحات پس از هموارسازی زمین از سوی رئیس ناسا با تکرار همان محتوای نامه نبوی، اقدام مهرعلیزاده را مسئولانه و فداکاری می‌خواند.

اصلاح‌طلبان نیز در شبکه‌های اجتماعی به تأسی از «مهندسان انتخاباتی» انصراف مهرعلیزاده را به سود همتی سوءبرداشت می‌کنند.

به نظر می‌رسد انصراف مهرعلیزاده از انتخابات چند ملاحظه جدی داشته که لازم است ستاد انتخاباتی این نامزد اصلاح‌طلب به آن‌ها پاسخ دهد:

۱- مهرعلیزاده در طول مناظره‌های انتخاباتی بارها نامزدهای رقیب را با کلماتی چون نامزد پوششی مورد عتاب و خطاب قرار می‌داد؛ بهتر است ایشان پاسخ دهد که آیا مهرعلیزاده نامزد پوششی همتی است، یا آن‌که دلایل دیگری برای این انصراف وجود دارد.

۲-آیا انصراف شبانه مهرعلیزاده در نامه‌ای بدون سربرگ رسمی با فشار جبهه اصلاحات با دلایلی چون نتایج نظرسنجی حزب کارگزاران با همکاری بهزاد نبوی صورت گرفته است؟ لازم است ستاد مهرعلیزاده نتایج نظرسنجی‌های درونی را منتشر کند، تا مشخص شود این نامزد اصلاح‌طلب به دلیل ناامیدی از پیروزی از صحنه بیرون رفته یا آن‌که تهدید بیرونی محفل افراطی‌ها او را به این نتیجه اجباری سوق داده است.

۳- درحالی‌که مهرعلیزاده پس از انصراف از انتخابات از هیچ‌کدام از نامزدهای انتخاباتی حمایت نکرده، جبهه اصلاحات به سخنگوی او تبدیل‌شده و سخنانی را با اسم و خط او منتشر می‌کند؛ آنچه عیان شده آن است که معاون سابق دولت اصلاحات به سود همتی کنار نرفته، اما برخی می‌خواهند حرف دردهان او گذاشته و او را در موضع عمل انجام‌شده قرار دهند.

آقای مهرعلیزاده و ستاد او که در طول انتخابات زحمات و هزینه‌های مالی بسیاری متحمل شده‌اند؛ جایز است پس از انتشار نامه انصراف سرنوشت محمدرضا عارف را به یاد آورده و راهی را بروند که بعدها پشیمان نشوند.

در انتخابات سال ۹۲ جبهه اصلاحات با انجام نظرسنجی عارف را مجبور کرد به سود روحانی کنار برود، در آن روزها باوجودآنکه عارف در بیانیه‌اش انصرافش هیچ نامی از حسن روحانی نیاورده بود؛ اصلاح‌طلبان با تفسیر به رأی اعلام کردند که معاون خاتمی به سود شاگرد هاشمی از صحنه انتخابات کنار رفته است.

بعدها عارف در گفتگویی اعلام کرد که نمی‌خواسته از انتخابات بیرون برود و او را با نظر سازی مجبور به انصراف کرده‌اند. مدتی پس‌ازاین افشاگری خاتمی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را منحل و عارف را از جبهه اصلاحات بیرون کرد.

حالا مهرعلیزاده در برابر اجرای این سناریو تکراری دو راه‌حل دارد، یا آنکه به این قهرمان سازی‌های چند شبه دل خوش شده و در اولین فرصت با تسویه‌حساب‌های شبانه و ترورهای شخصیتی افراطی‌های جبهه اصلاحات به‌صورت کامل حذف شود؛ یا آن‌که با عبرت گرفتن ازآنچه بر عارف رفته است؛ بازی شبانه محفل پدرخوانده را بر هم بزند؛ این بازی در این مقطع تمام نمی‌شود!
 
چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟
چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای مهرعلیزاده هم تکلیف تعیین میکنید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آخه رقیب آرای باطله تکلیفی داره که براش تعیین کنیم؟؟؟.
احد
Iran, Islamic Republic of
با افرادی طرف هستیم که اگر فرد و جریان مورد نظرشان پیروز شود و مردم به وعده های آنها در جو سازیها و دو قطبی رای دهند جمهوریت نظام پابرجاست اما اگر به دلیل... دولت متبوعشان مردم به آنها اقبال نکنند و دیگران مورد نظر مردم باشد جمهوریت نظام خدشه دار می شود.
.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اینکه نمی خواست سبد رای چند میلیونیش برای همتی خرج بشه
Iran, Islamic Republic of
می خواست القا کند که به هیچکس .... مربوط نیست
ali
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حیف شد رای بالای داشت!
Iran, Islamic Republic of
چون غلط املایی زیاد داشتv