کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج عبدالله نوریان

«زاکانی» به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد/ ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم/ در فرهنگ بسیجی انصراف از طی مسیر معنا ندارد +تصاویر

26 خرداد 1400 ساعت 13:39

با توجه به اقبال فراوانی که از آقای رئیسی شده است من ایشان را اصلح می دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.


گروه سیاسی جهان نیوز:  علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از حضورش در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج محمود (عبدالله) نوریان از حضور در عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد.

زاکانی گفت: با توجه به اقبال فراوانی که از آقای رئیسی شده است من ایشان را اصلح می دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.

وی که با برنامه‌های تحولی چهارگانه و با هدف تشکیل «دولت اقدام و اصلاح» در انتخابات این دوره حضور یافته و از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بود، با توجه به نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، به نفع «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» و با هدف تقویت جبهه انقلاب اسلامی، از ادامه نامزدی در انتخابات انصراف داد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.



زاکانی همچنین در توئیتی خطاب به ملت ایران نوشت:

«مردم شریف ایران!
با ایده و برنامه ای متفاوت آمدم تامدافع ارزشهای انقلاب خمینی (ره) و فریاد غارتزده ها بر سر غارتگران باشم. هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای رییسی است. درفرهنگ بسیجی، انصراف ازطی مسیر معنا ندارد
این آغاز یک راه است...»


 
فیلم/ زاکانی به نفع رئیسی انصراف داد

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آخرین روز از ثبت‌نام انتخابات‌های ریاست‌جمهوری به وزارت کشور رفت و داوطلب کاندیداتوری انتخابات شد؛ زاکانی در سال‌های 92 و 96 نیز  در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد، اما صلاحیتش احراز نشد.

زاکانی 13 سال سابقه نمایندگی مجلس و یک سال ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس را دارد  او در سخنان پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: "مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنان طلبکارانه به میدان آمدند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند؛ پیشرفت ایران با تصمیمات بیست دقیقه‌ای محقق نخواهد شد."

او یکی از منتقدان جدی برجام و تصویب بیست دقیقه‌ای آن در مجلس نهم با ریاست لاریجانی است و در آن مجلس ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را نیز برعهده داشت.

زاکانی موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است و سه دوره دبیرکلی آن را برعهده داشت که اکنون دبیرکل این جمعیت مالک شریعتی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس است.

زاکانی دولت احتمالی خود را "اقدام و اصلاح" نامگذاری کرده بود و در مناظرات و گفتگوهای تلویزیونی بر مبارزه با فساد تاکید داشت روح‌الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز و مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس، ریاست و سخنگویی ستاد وی را در این دوره از انتخابات برعهده داشتند.


کد مطلب: 766898

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766898/زاکانی-نفع-آیت-الله-رئیسی-انصراف-ایشان-اصلح-می-دانم-خودم-هم-رای-میدهم-فرهنگ-بسیجی-طی-مسیر-معنا-ندارد-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com