سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۳۷
یادداشت انتخاباتی شماره پنج//

آیا شما به ایده‌های این دولت انقلابی رای می‌دهید؟!

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 766601
زاکانی بازیکنی در خدمت تیم است و طبیعی است که حمله به کاندیدای روکشی و همزمان دفاع از تیم جبهه انقلاب وقت زیادی از او بگیرد.
آیا شما به ایده‌های این دولت انقلابی رای می‌دهید؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: برای شخصی مثل دکتر زاکانی که به قول تیم سیاسی و رسانه‌ای علی لاریجانی نوک حمله تیم جبهه انقلاب در انتخابات 1400 محسوب می‌شود به صورت طبیعی گلزنی با کمترین حرکت نمایشی برای اینکه جبهه انقلاب، پیروز شود اولویت دارد. زاکانی بازیکنی در خدمت تیم است و طبیعی است که حمله به کاندیدای روکشی و همزمان دفاع از تیم جبهه انقلاب وقت زیادی از او بگیرد. به همین دلیل و همچنین جو رسانه ای موجود، کمتر فرصت شده مردم با دیگر جبنه‌های فنی این بازیکن موثر تیم جبهه انقلاب در این مقطع زمانی آشنا شوند.

موارد ذیل تنها گوشه ای از ایده ها و برنامه‌های دکتر زاکانی برای دولت سیزدهم است که گرچه همه برنامه های او محسوب نمی‌شود ولی آنقدر مهم، کارشناسی، خلاقانه و معتبر است که ارزش دارد یکبار با دقت آن را مرور کنیم. قسمت اول این ایده ها و برنامه‌های دولت اصلاح و اقدام دکتر زاکانی را با هم بخوانیم و بیاندیشیم:

یک: این روزها رقابت بر سر این است که کاندیداها بگویند هر کدام چقدر شغل ایجاد می کند و یا چقدر یارانه می دهند ولی در دولت زاکانی علاوه بر ایجاد چند میلیون شغل از طریق اصلاح برخی رویه ها، برای کار اولی‌ها تا زمان پیدا کردن کار مناسب، ماهی یک میلیون 200 به آنها پرداخت می‌شود. معنی این حرف این است یک نفر است که معتقد است جمعیت میلیونی بیکاران ما قبل ایجاد شغل نباید فراموش شوند.

دو: تا الان خیلی ها از بحث تحول سخن گفته اند و حتی تغییر قانون اساسی بزرگترین شعار کاندیداهای سیاست زده در بیست سال اخیر بوده است، اما می دانید یکی از مهمترین کارهای دولت زاکانی چیست؟ ظرف 3 سال قرار است کل قوانین کشور مورد بازبینی قرار گیرد.  آیا تحولی بزرگتر از این هم برای کشور متصور است؟!

سه: آنچه تاکنون از اخبار درباره منابع طبیعی کشور در رسانه‌ها شنیده اید حول این موضوع بوده که هرازگاهی اعلام کنند که این مقدار و یا آن مقدار از اراضی طبیعی رفع تصرف شد، اما دولت زاکانی معتقد است که در حال حاضر اراضی کشاورزی داریم که منابع طبیعی اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهد اما با مشارکت مردم و تعاونی‌ها می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد! این طرح چیزی شبیه مسکن مهر برای خانه دار شدن است ولی اینبار طرح مهری برای رونق کشاورزی و اشتغال.

بیشتر بخوانید:
سه مناظره، سه طرح جبهه غرب‌گرا و یک مرد در میدان

زاکانی چگونه چهره ادبیات ساز انتخابات ۱۴۰۰ شد؟!
چرا زاکانی پدیده دور اول مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ بود؟
آیا انتخابات برای لاریجانی‌ها تمام شده است؟!

چهار: در دولت زاکانی قرار است به 70 میلیون نفر بن کالا داده ‌شود و دولت این کارت‌ها را شارژ می‌کند. اما این کمک اقتصادی به مردم چه فرقی با دیگر برنامه های ارائه شده دارد؟ بر اساس برنامه کارشناسی شده تیم اقتصادی دکتر زاکانی، قرار است به ازای این کمک های اقتصادی به مردم تا 30 هزار میلیون به تولید کمک ‌شود!

پنج: در دولت زاکانی قرار است اصلاح کشور از اصلاح دولت شروع شود؛ اما این اصلاح چگونه است؟! فقط در اینجا به دو نمونه اشاره می‌شود؛ اصلاح دولت از منظر زاکانی  یعنی سهم 90 درصدی دولت در اقتصاد باید به تدریج به مردم برگردانده شود و با افزایش قدرت و اختیارات نزدیک به 500 شهر ایران خود آنها عهده دار بسیاری از مسئولیت ها، تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و حل مشکلات مردم شهر خودشان باشند. طرح 500 نقطه دارای اختیارات ویژه آیا بالاترین طرح ارائه شده برای تمرکزدایی از مدیریت در کشور نیست؟

شش: در این روزهای داغ سیاسی که برخی حاضر نیستند وقتی برای تعلیم و تربیت بذارند، زاکانی از آموزش 59درصد جامعه سخن می گوید. به اعتقاد او 21 میلیون زن خانه‌دار نیز در کشور حضور دارند که اگر در جهت تحقق خانواده مطلوب آموزش ببینند شاهد تحول جدی در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود.  یعنی هر مادر یک معلم! با این وجود کدام کاندیدا بیش از همه نگاه معلم محور به جامعه دارد؟!

هفت: اما یکی از طرح های کاملا متفاوت زاکانی در حوزه عدالت بنزینی! است. بر اساس ایده و طرح او به خانوارهای بدون خودرو هر نفر 15 لیتر بنزین در ماه سهمیه داده خواهد شد که می تواند آن را بفروشد و نقد کند و این در حالیست که نه تنها سهیمه بنزین خودرو داران تغییر نمی کند بلکه قیمت ها نیز تغییری نخواهد کرد. این را در نظر بگیرید که نیمی از خانوارهای کشور فاقد خودرو و به تعبیر درست تر بی بهره از یارانه بنزین هستند. ساده آنکه با یک طرح و ایده خلاقانه میلیون ها نفر به صورت عادلانه سهم خود را از سفره نفت و بنزین کشور کسب خواهند کرد.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نواب
Iran, Islamic Republic of
غافلگیری که محسن رضایی کرد و حمله سنگینی که تو مناظره اول کرد. صدبرابر حملات زاکانی ارزش داره. خط شکنی رو محسن رضایی انجام داد.
شهریار
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی با رونمایی از نامه همتی به روحانی برای افزایش قیمت بنزین به 5000 تومان همتی را در موضع ضعف و انفعال قرارداد.
Iran, Islamic Republic of
.......
Canada
حیف که زاکانی آخرش باید انصراف بده!!!
Iran, Islamic Republic of
نه تنها موضع انفعالی که ضربه کاری رو در انتخابات زد و دیگه فاید ه نداره که همتی هی مدرک ارائه کنه و رجواب بده باید در همون مناظره جواب با مدرک می داد
Iran, Islamic Republic of
من هر کس را که به نفع آقای رییسی کنار نرود دیگر انقلابی نمی دانم هرکس میخواهد باشد چه رضائی چه زاکانی چه جلیلی و قاضی زاده
Ireland
دقیقا، برنامه ای هم اگر دارند تحویل دفتر آقای رییسی بدهند تا بیشتر بررسی شود. آقای رییسی باید با رای بالا انتخاب شوند.
Canada
از اولش برنامه همین بود..
Ireland
از حرف تا عمل خیلی فاصله است..
Iran, Islamic Republic of
رای ما زاکانی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
با احترام فراوان به دکتر زاکانی عزیز رای ما آیت الله رئیسی است.
نواب
Iran, Islamic Republic of
فقط به برنامه های رضایی
جبهه انقلاب میتونه از برنامه های ایشون استفاده کنه.
روفی
Japan
رای همه اقای رئیسی ان شاءالله
مهدی
آقای زاکانی در مبارزه و سرشاخ شدن با مافیای فساد که همیشه درحال مکیدن خون مردم مظلوم بوده اما در زمان اقای روحانی به خصوص مملکت را حیات خلوت خودش کرده نمره بیست می گیره و تا همین جا هم ایشون واقعا قول و عملش یکی بوده اما با احترام با توجه به جمیع پارامترها رای من اقای رییسی است علیرغم اینکه اقای جلیلی هم خوب هستند امید داریم انشاالله اقای رییسی دولت جوان و انقلابی مورد نظر مردم و رهبری را تشکیل بدهند و از ظرفیت های جبهه انقلاب نظیر اقای زاکانی و جلیلی به نحو مناسب استفاده بشود..
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
. انصراف بدی سنگینتره
Iran, Islamic Republic of
با این ادبیات زاکانی مردم شناخت بهتری از او پیدا کردند!
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام افتخار است که با تجارب کسب شده دوباره شاهد انقلاب اقتصادی ورقابت برابر در تولید وتحولی نو در مدیریت اجرایی ایران باشیم
محمد
Iran, Islamic Republic of

جناب زاکانی عزیز
نگذارید چنین متنهای متملقانه ای شما را در مسیر انقلاب دچار انحراف و اشتباه محاسباتی کند.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله با وحدت بر روی مدیر کارآمد و فسادستیز جناب آقای رئیسی دل همه مردم را شاد کنید و با تمام توان در تشکل و توفیق دولت انقلابی بکوشید
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر ما کارش درسته
ودر جهت پیروزی جبهه انقلاب همه کار میکند
سید
Iran, Islamic Republic of
کار را به کاردان بسپارید . همتی فردی متعهد و کاردان است . در بین 7 کاندیدای حاضر انتخاب اصلح است .
سامان
Iran, Islamic Republic of
اصلح فقط آیت الله رئیسی است.
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
شما امور مملکت رو به میل گاردان هم بدی بهتر از همتی میچرخونه
همتی کجاش کاردانه عزیز؟شما اگر آیه هم نازل بشه قبول نمیکنید که جماعت اصلاحات به درد مملکت نمی‌خورن...
Iran, Islamic Republic of
این چهار عزیز انقلابی باید به نفع آقا سید رئیسی کنار بروند ،همگی شما خوش درخشیدید ،اما الان منافع ملت مهم است نه شخص ،همه ملت سپاسگزار شما خواهند بود و ان شاءالله از تک تک عزیزان در کابینه استفاده شود .
Iran, Islamic Republic of
ما به درستی و صداقت زاکانی رای مثبت میدهیم.
اکبر
اردتمندیم مرد انقلابی رجایی زمان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
لزوما رای آقایانی که کنار می روند توی سبد جناب رییسی نمی رود..
امیر
Iran, Islamic Republic of
بله
منصف
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله در هر پستی قرار بگیرند موفق و پیروز باشند.
Iran, Islamic Republic of
انشاله این چهار نامزد انتخاباتی به نفع جناب آقای دکتر رئیسی کنار رفته و رئیس جمهور در تصدی کلیدی دولت از آنها استفاده خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
سلام برنامه های اقای دکتر رضایی منطقی تر و معقولانه تر از برنامه های سراسر شعار زاکانی است
Iran, Islamic Republic of
، مهرمان زاکانی،دلمان با جلیلی، فکرمان با قاضی زاده، رای مان به رییسی