جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
رئیسی در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

۲۵ نفر از مجموعه بانک مرکزی دستگیر کردیم/ پرونده‌های متعددی محصول ارز ۴۲۰۰ تومانی است/ برنامه ویژه رئیسی برای خانه دار کردن مستاجران

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 766568
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بانک مرکزی جایگاه نظارتی دارد و باید درست عمل کند، ما پیگیری کردیم و از مجموعه بانک مرکزی 25 نفر دستگیر کردیم. یعنی جایی که باید نظارت کند خودش فاسد است.
۲۵ نفر از مجموعه بانک مرکزی دستگیر کردیم/ پرونده‌های متعددی محصول ارز ۴۲۰۰ تومانی است/ برنامه ویژه رئیسی برای خانه دار کردن مستاجران
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز(یکشنبه) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بیان دیدگاه ها و برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی پرداخت. محورهای این برنامه به شرح ذیل است:

- محور تحولی که باید در کشور ایجاد شود مبارزه با فساد و اجرای عدالت است. هم اجرای عدالت مهم است و هم حس عدالت در بین مردم. ما به دنبال حس عدالت در میان مردم هستیم.

- هر جا قرار است امتیاز و مجوزی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود محلی است که باید به شدت مراقبت کرد. مثلا در پرداخت تسهیلات و امور بانکی.

- یکی از مشکلات کشور فقدان شفافیت است. آیا آقایان تاکنون به اهمیت این موضوع پی نبرده‌اند؟ پس چرا نشده است؟ علت آن رانت است و به همان نسبت مقاومت است. آنچه که ما در قوه قضائیه می‌بینیم، ده برابر آن در دولت مقاومت وجود خواهد داشت.

- مساله بعد تعارض منافع است. کسی که خودش منفعت دارد چرا باید متولی یک بخش باشد؟ تعارض منافع از موانع جدی در حل معضلات کشور است. کسی که منافع شخصی دارد نباید در نظام تصمیم‌گیری باشد.

- بانک‌ها باید درست عمل کنند. بانک مرکزی جایگاه نظارتی دارد و باید درست عمل کند. ما پیگیری کردیم و از مجموعه بانک مرکزی 25 نفر دستگیر کردیم. یعنی جایی که باید نظارت کند خودش فاسد است.

- منبع قاچاق کجاست؟ از چه مسیری انجام می‌شود؟ یک راه برخورد در میدان است مثل کاری که قوه قضائیه انجام می‌دهد اما این مشکل را حل نمی‌کند چون منشاء قاچاق را حل نمی‌کند.

- ما با فعال کردن سامانه‌های شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع بسیاری از این موارد را حل خواهیم کرد.

- پرونده‌های متعددی در کشور محصول ارز 4200 تومانی است. ما باید برای هر تصیمی سامانه نظارتی تعریف کنیم. باید رصد کنیم که کجا هزینه می‌شود و چگونه هزینه می‌کند؟

- شان نظارتی دولت می‌تواند از وقوع فساد جلوگیری کند اما این اتفاق نمی‌افتد و صدای کشاورز و تولیدکننده و مصرف کننده در می‌آید.

- ما چند بار تاکنون جشن استقلال تولید گندم گرفتیم؟ چرا ما امسال باید گندم وارد کنیم؟ چون نگاه سیاستگذاری وجود ندارد و دولت شان نظارتی خود در بخش کشاورزی را دقیق اجرا نمی‌کند.

- دستگاه‌های نظارتی غالبا پسینی هستند نه پیشینی. ما باید سازوکار نظارتی درون هر تصمیم طراحی کنیم که بعدا نگوییم فکر نمی‌کردیم اینطور شود. نمی‌توان گفت تصمیم یک جا گرفته شود و نظارت جای دیگر باشد.

- برخی مجوزها حرکت تولید را در کشور تند می‌کند. اصل اعطای مجوزها در برخی جاها باعث شکل‌گیری امضاهای طلایی شده است.
 
- 70 درصد ظرفیت اقتصاد ما فعال نیست. ما چه میزان از اقتصاد دریا بهره می‌بریم؟ اقتصاد دریا و اقتصاد دیجیتال می‌تواند سهم بزرگی از ظرفیت اقتصاد را فعال کند.

-مسکن اقتصاد پیشران است. اگر فعال شود بخش مهمی از اقتصاد را به دنبال خود فعال خواهد کرد.

- حضور فارغ التحصیلان می‌تواند بخش مهمی از ظرفیت‌های اقتصادی را فعال کند. برخی حوزه‌های اقتصادی مختص فارغ‌التحصیلان است.

-برای این امر باید حوزه‌های غیرتولیدی را بدون جذابیت کرد. اینکه بانک برود ارز و طلا و زمین بخردو فریز کند تولید را غیرجذاب می‌کند.

-با نظام مالیاتی عادلانه می‌توان این جذابیت را تعدیل کرد. با کاهش ملایم مالیات از ۲۵% به سمت ۱۰% می‌توان تولید را جذاب‌تر کرد و با مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد از جذابیت آن‌ها کاست.

-در نظام آموزشی بازار و دانشگاه در دو سو قرار دارند که ارتباط زیادی با هم ندارند. این نیازمند اصلاح سرفصل های دانشگاهی و مهارتی است. در این نظام، رتبه بندی دانشگاه وابسته به اثر مثبتی است که در تولید می‌گذارد.

-صنایع کوچک و کارگاه‌ها را باید توانمند کنیم تا در برابر تکانه‌ها تاب بیاورند. لازمه این مساله حمایت تسهیلاتی است.

- نکته بعدی ارتباط دادن این صنایع با صنایع بزرگ است که هم با هم رشد کنند و هم بتوانند تاب آوری بیشتری داشته باشند.

- مالیات این واحدها باید کاهش یابد تا بتواند ادامه حیات بدهد.

- تورم زندگی و کار مردم را دچار مشکلات بسیار جدی کرده است. ما هدف‌گذاری کردیم که تورم را در مدت دو سال به نصف کاهش دهیم و سپس به سمت یک رقمی شدن حرکت کنیم.

- اولین شرط آن کاهش دلالی، افزایش نظارت بر بازار است که نقش مهم دولت است.

-تورم با افزایش تولید کاهش می‌یابد و ما برای این موضوع رشد 5 درصد را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

- وضعیت خلق پول، نقدینگی و بانک‌ها باید به طور جدی اصلاح شود و مالیات برای تولید با شیب ملایم کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا نتیجه دادگاه ولی ا…سیف و احمدعراقچی توسط دادگاه انقلاب اعلام نمیشه؟!!!
چرا نتیجه دادگاه مفسدین و متهمین موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین غارتگران اموال مردم ، سپرده گزاران و همدستانشان توسط دادگاه انقلاب اعلام نمی گردد؟!!!
یک مستضعف انقلابی
Iran, Islamic Republic of
به کوری بی بی سی. رییس جمهور رییسی نیروی تراز انقلاب یعنی زاکانی کاندیداهای انقلابی ادعا یشان در تصمیم درستشان درتمرکز روی یک نفرمشخص خواهد شد وگرنه شعاردادن بسیار راحت است ما منتظر تصمیم درست دوستان هستیم فرصت خدمت به مردم را باخود خواهی ازدست ندهیم
Iran, Islamic Republic of
چرا ایرانی‌ها در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند؟...
Japan
........
Iran, Islamic Republic of
اینها قصه است عزیز برادر
دادگاه مهریه همشیره من دیروز 24 خرداد 1400، برای آقا دکتری که ماهانه بیش از سی میلیون در امد دارد ، مهریه 110 سکه ای را پنجاه ساله تقسیط کرده است. شما دم از عدالت می زنید؟؟؟؟ اگر طلب دولت در بانکها بود با سود مرکب 32 در صد وصول می شد ....