جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رونمایی از نسل جدید فولکس‌ واگن ترنسپورتر با پیشرانهٔ هیبریدی

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 766360
فولکس واگن اخیرا از یک ون چندمنظوره با طراحی متفاوت رونمایی کرده که تا کنون با نام مولتی ون T7 مدل 2022 شناخته می‌شود. باتوجه به سابقه و موفقیت کمپانی آلمانی در معرفی خانواده ون های محبوب ترانسپورتر، انتظار می رود این محصول جدید با استقبال مناسبی از بازار روبرو شود.
رونمایی از نسل جدید فولکس‌ واگن +عکس
به گزارش جهان نيوز، یکی از قدیمی‌ترین ون‌های دنیا در حال انتقال به عصر الکتریکی است زیرا نسل هفتم فولکس‌واگن ترنسپورتر برای اولین بار با پیشرانۀ هیبریدی معرفی شده است. این کار با استفاده از پلت‌فرم MQB در T7 امکان‌پذیر شده است یعنی پلت‌فرمی که در تعداد زیادی از محصولات گروه فولکس‌واگن از آئودی A3 گرفته تا ون کوچک کادی مورداستفاده قرار گرفته است.

از لحاظ طراحی بیرونی، T7 علیرغم عرض بیشتر و ارتفاع کمتر نسبت به نسل قبلی، از الگوی طراحی کلی نسل T6 که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و یا حتی نسل T5 سال ۲۰۰۳ چندان فاصله نگرفته است. بااین‌حال، در نسل جدید پایهٔ شیشهٔ جلو به سمت جلو کشیده شده و حالا یک شیشهٔ اضافی بین ستون A و در جلو جای گرفته که نمایی مشابه مینی‌ون‌ها ایجاد کرده است. کاپوت خودرو نیز صاف‌تر شده و چراغ‌ها و جلوپنجره که در کل عرض دماغه کشیده شده‌اند، نمای مدرن‌تر و پویاتری به ترنسپورتر بخشیده است.

به گفتهٔ فولکس‌واگن، ترنسپورتر T7 با الهام از نسل T3 که بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ تولید می‌شد طراحی شده است. به همین دلیل است که طراحان، ورودی‌های هوای جلوی این ون جدید را همرنگ بدنه کرده‌اند که هم T3 قدیمی هوا خنک را به یاد می‌آورد و هم به پیشرانۀ هیبریدی T7 اشاره دارد. این خودرو در اروپا به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلوی LED ارائه می‌شود درحالی‌که نوار LED در جلوپنجره هم برای آن قابل سفارش است.
 
Volkswagen

فولکس‌واگن در داخل T7 هم بسیار کار کرده است. در اینجا هفت صندلی وجود دارد که ۲۵ درصد سبک‌تر هستند و به همین دلیل برداشتن یا جلو و عقب کشیدن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. صندلی‌های ردیف دوم قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارند و صندلی‌های ردیف سوم که قبلاً نیمکتی بودند حالا از سه صندلی مجزای قابل برداشتن تشکیل شده‌اند. هوشمندانه‌ترین ویژگی داخلی T7 اما یک میز جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع است که قابلیت جابجایی دارد. این یعنی می‌توان میز را بین صندلی‌های ردیف دوم یا سوم قرار داد و یا آن‌را به سمت صندلی‌های جلو کشید تا به کنسول مرکزی تبدیل شود.

Volkswagen

در جلوی T7 هم فضای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد زیرا حالا ترمزدستی برقی و شیفتر الکترونیکی گیربکس به‌صورت استاندارد ارائه شده و کف کاملاً مسطحی را ایجاد کرده‌اند. با وجود صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و نمایشگر سربالای سفارشی، تکنولوژی هم در اینجا ارتقاء پیدا کرده است. برای T7 حتی سانروف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو و دستیار مسافرت هم قابل سفارش است که آخری با ترکیب کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم نیمه خودران را فراهم می‌کند. با استفاده از سیستم «We Connect Plus» نیز می‌توان از طریق گوشی هوشمند، از راه دور درهای خودرو را باز و بخاری را روشن کرد.

Volkswagen

ترنسپورتر جدید در نسخهٔ استاندارد ۴,۹۷۳ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۱ میلی‌متر عرض و ۱,۹۰۳ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۲۴ میلی‌متر است اما نسخهٔ کشیدهٔ آن‌هم با طول ۵,۱۷۳ میلی‌متر ارائه می‌شود. فاصلهٔ محوری و عرض T7 بیشتر شده اما ارتفاع آن کاهش یافته تا آئرودینامیک و مصرف سوخت بهبود پیدا کند. در پشت صندلی‌های ردیف سوم این ون، ۴۷۰ لیتر فضای بار وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۱۸۴۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

Volkswagen

T7 در ابتدا با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی توربو شامل ۱.۵ لیتری ۱۳۶ اسب بخاری و ۲ لیتری ۲۰۴ اسب بخاری ارائه می‌شود اما سال آینده یک موتور دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. نیروی هر سه موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ اما موضوع اصلی ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با نام eHybrid است با یک موتور ۱.۴ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۸۵ کیلوواتی است. مجموع خروجی این قوای محرکه ۲۱۸ اسب بخار بوده و از حالت تمام الکتریکی هم برخوردار است که هرچند هنوز برد آن اعلام نشده اما به گفتهٔ فولکس‌واگن، برای ترددهای کوتاه شهری کافی خواهد بود. انتقال نیرو در این نسخهٔ هیبریدی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد.

نسل هفتم ترنسپورتر اما نسخهٔ تمام الکتریکی نخواهد داشت زیرا این وظیفه بر عهدهٔ مدل جدید ID.Buzz خواهد بود که قرار است اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی شود. T7 در بازار ایالات‌متحده هم عرضه نخواهد شد اما عرضهٔ ID.Buzz در این کشور در سال ۲۰۲۳ تأیید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود و رحمت خدا بر این آلمانیها که در هر زمینه ای که وارد میشوندبی نظیر هستند