پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

پوتین: عرضه ماهواره‌های پیشرفته به ایران دروغ است

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 766333
رئیس‌جمهور روسیه هرگونه قصد مسکو برای فروش و عرضه تکنولوژی ماهواره‌ای به ایران را تکذیب کرد.
واکنش پوتین به فروش ماهواره‌ به ایران
به گزارش جهان نيوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با شبکه «ان.بی.سی» آمریکا گزارش رسانه‌‌ای درباره تصمیم کشورش برای عرضه فناوری ماهواره‌ای به ایران را تکذیب کرد و آن را «مزخرف» خواند.

وی با دروغ خواندن خبر روزنامه واشنگتن پست درباره قصد روسیه برای ارتقای سیستم ماهوراه‌ای ایران تصریح کرد: «برنامه‌هایی با ایران در رابطه با همکاری نظامی و تکنولوژی داریم، اما اینگونه خبرها صحت ندارد».

پوتین افزود: «من چیزی در این مورد نمی‌دانم و شاید کسانی که درباره این موضع سخن می‌گویند بیشتر می‌دانند. این مزخرف است».

اخیرا روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی از مسئولان آمریکایی مدعی شد که روسیه تصمیم دارد تا یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته به نام «کانوپوس» را به ایران تحویل دهد تا امکان ردگیری اهداف احتمالی نظامی در خاورمیانه و فراتر از آن فراهم شود.

واشنگتن پست افزود: سیستم ماهواره‌ای کانوپوس به ایران این امکان می‌دهد تا بر تاسیسات نفتی خاورمیانه و پایگاه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا در منطقه به صورت مداوم نظارت داشته باشد.

روابطمان با آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است
پوتین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه «ان. ی.سی» به روابط مسکو و  واشنگتن در دوره ریاست جمهوری بایدن و مقایسه آن با دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت و گفت: روابط میان آمریکا و روسیه به پایین‌ترین سطح خود طی سال‌های اخیر رسیده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: «ترامپ فرد فوق‌العاده‌ای است. وی در دوره ریاست جمهوری‌اش به هیئت حاکمه آمریکا وابسته نبود، اما بایدن کاملا یک آدم باسابقه است و کاملا با ترامپ فرق دارد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
روس همیشه از پشت خنجر میزند....