جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷
عطریانفر، عضو برجسته کارگزاران:

موضع کارگزاران حمایت قطعی از همتی است/ موضع نهاد اجماع ساز در انتخابات افراطی است

جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 766286
بر پایه نظر سنجی های صورت گرفته، باید دیگران به نفع کسی که موقعیتش برتر از بقیه است کنار بروند و موقعیت را به نفع او واگذار کنند.
موضع کارگزاران حمایت قطعی از همتی است/ موضع نهاد اجماع ساز در انتخابات افراطی است
به گزارش جهان نيوز، «محمد عطریانفر»، عضو حزب کارگزاران در رابطه با ضرورت حمایت از کاندیدا اصلاح طلب در لیست فعلی احراز صلاحیت شدگان در انتخابات آتی اظهار کرد:  من از موضع کارگزاران این نکات را تقدیم می کنم ما نوعا باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم. تا زمانی که موضوع مردم سالاری و موضوع حاکمیت و نقل و انتقال قدرت در سطوح نخبگان است ما نمی توانیم چشم از انتخابات فرو ببندیم و باید فعال باشیم این موضع حزبی ما است ولی به ضرورت کار تشکیلاتی توصیه ما از سال 76 به این سو این است که فکر می کنیم، موفقیت سیاسی در نظریات سیاسی چپ و راست این است که به صورت جبهه ای حرکت کنیم.

او افزود: امروز کارگزاران به عنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده جبهه اصلاحات و یکی از نهادهای قدرت سیاسی در درون جبهه اصلاحات عقیده دارد همه دوستان باید همکاری کنند تا موفقیت ما روز افزون شود. البته در این دوره به دلیل سیاست های انقباضی شورای نگهبان چهره های مورد نظر اولیه چهره اصلاحات که ابتدا دکتر ظریف و بعد شخصیت های  دیگری چون آقایان پزشکیان، محسن هاشمی و شریعتمداری بودند چون احراز صلاحیت این افراد تحقق پیدا نکرد طبعا جبهه اصلاحات دچار نگرانی شد و نسبت به رفتار شورای نگهبان موضوع گرفت. بازتاب این موضوع این بود که اعلام شود چون شخصیت مورد نظر ما در صلاحیت شده پس ما خود را از رقابت ها باز می داریم به نظر کارگزاران این رویکرد افراطی است.

عطریانفر تاکید کرد: شرایط امروز ما با شرایط گذشته هیچ تفاوتی ندارد و این انتخابات هم مشابه سایر انتخابات هایی است که بر ما سخت گرفته اند مگر در سال 92 نبود که آقای هاشمی رفسنجانی بر خلاف حق و عدل به بهانه کبر سن رد صلاحیت شدند. علاوه بر اینکه ما در این دوره از انتخابات دو چهره اصلاح طلب داریم آقایان مهرعلیزاده و آقای همتی که سابقه اصلاح طلبی دارند و در درون دولت اصلاحات نقش داشتند. ما می توانیم این دو نفر را علاوه بر دلخوری هایی که داریم جایگزین کنیم. جبهه اصلاحات می تواند از این دو بزرگوار حمایت کند و در پایان دوره هر کدام موقعیت بهتری دارد دیگری به نفع او کنار بکشد. این رفتار انتخاباتی زمینه ای را فراهم می کند تا اصلاح طلبان مجددا علی رغم همه محدودیت های اعمال شده توسط شورای نگهبان توفیقاتی به دست بیاورند چرا احزاب اصلاح طلب خود را از این احتمال عقلایی محروم کنند. محروم کردن خودمان از انتخابات هیچ ره آوردی برای ما ندارد و چه بسا ما را از توفیقات آینده باز دارد.

عضو حزب کارگزاران با تاکید بر حمایت قوی این حزب از عبدالناصر همتی گفت: موضوع کارگزاران حمایت از آقای همتی است. باید برنامه ما چیزی باشد که در گذشته هم جریان اصلاحات بر آن عقیده داشت. هر تعداد کاندیدا اصلاح طلب که در صحنه رقابت ها هستند باید تا روز پایانی رقابت ها حضور داشته باشند ولی بر پایه نظر سنجی های صورت گرفته، باید دیگران به نفع کسی که موقعیتش برتر از بقیه است کنار بروند و موقعیت را به نفع او واگذار کنند ما این مبنا را قبول داریم حال چه این اقدام از ناحیه آقای مهرعلیزاده صورت بگیرد و چه از ناحیه آقای همتی، تفاوتی برای اصلاحات ندارد.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
Iran, Islamic Republic of
ابربدهكاران جوابش چی شد?!!!
United States
اصلاحطلبان کاندیدا ندارند. کارگزاران ساز خودش را می زند
۵۶
Iran, Islamic Republic of
معنی شایسته سالاری از دیدگاه اصلاحات را فهمیدیم!! .
یاور
Iran, Islamic Republic of
مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
لطفاً کارگزاران.....
مجید
Iran, Islamic Republic of
۴سال همتی باز همان برجام باز نمایش. باز عقب گرد . باز ادامه رنج و باز .......
انصاری
Iran, Islamic Republic of
......