کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهمترین مسئله شورای ششم در جنوب شهر تهران

20 خرداد 1400 ساعت 15:16

آسیب های اجتماعی در مناطق جنوب شهر بر خلاف آنچه در افکار عمومی توسط رسانه ها بازتاب داده می شود به مراتب کمتر از سایر مناطق شهر است.


به گزارش جهان نیوز، مهمترین مساله شورای ششم در جنوب شهر تهران، حفظ و  ارتقاء ظرفیت های اجتماعی این مناطق باید باشد. توجه به ظرفیت ها و فرصت های اجتماعی مناطق جنوبی شهر تهران می تواند مسیر برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق را هموارتر و سرعت آن را نیز افزایش دهد.

دکتر مهدی عباسی؛ شهردار اسبق منطقه هفده تهران در گفتگوی کوتاه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری لب خط گفت: برای اینکه شورای شهر ششم تهران شورای توجه به جنوب شهر باشد، می بایست نظام مسائل و ظرفیت های توسعه ای این مناطق بطور دقیق احصاء و اقدامات آنی ، میان مدت و بلند مدت عملیاتی را برای توسعه و پیشرفت این مناطق تدوین کرد.

به اعتقاد این کارشناس مدیریت شهری؛ توجه به آینده نگری در تدوین برنامه های توسعه ای در جنوب شهر تهران امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است که بعضا مورد غفلت برنامه ریزان شهری تهران قرار گرفته است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با برشمردن برخی از مسائل و معضلات جنوب شهر تهران افزود: به اعتقاد من مهمترین معضل این مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است و در این زمینه تدوین برنامه های کاربردی در دو بخش جلوگیری از افزایش و البته کاهش آن ضروری است.

شهردار اسبق منطقه 17 ادامه داد : ویژگی هایی همچون تعلق محلی، بافت مذهبی، درهم تنیدگی روابط اجتماعی و محلی و … ظرفیت ها و فرصت های  اجتماعی مناطق جنوب شهر هستند که میتوان از آن ها بعنوان عامل سرعت دهنده در فرآیند توسعه و پیشرفت این مناطق بهره گرفت و مدیران شهری همواره باید در حفظ و ارتقای این ظرفیت ها تلاش نمایند.



مهدی عباسی معتقد است؛ آسیب های اجتماعی در مناطق جنوب شهر بر خلاف آنچه در افکار عمومی توسط رسانه ها بازتاب داده می شود به مراتب کمتر از سایر مناطق شهر است و با استفاده از همین ظرفیت ها و فرصت های اجتماعی اشاره شده ، اتفاقا آسیب های اجتماعی در جنوب شهر قابلیت کنترل و مهار بیشتری توسط مداخله گران دارند.

رئیس مرکز عمرانی دانشگاه آزاد در خاتمه گفت: با نگاهی واقع بینانه ، برخی مشکلات و معضلات بخصوص کالبدی مناطق جنوب شهر به این زودی قابل حل نیستند و مردم نجیب این مناطق هم آن را پذیرفته اند (مانند گذر ها و معابر کم عرض ) ، منتها مدیریت شهری میبایست آنقدری در توسعه زیرساخت ها ، سرانه ها و خدمات ی شهری این مناطق توجه و فعالیت نماید که شهروندان احساس کنند حاکمان شهرشان از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکرده اند و دلیلی برای مهاجرت به سایر مناطق وجود نداشته باشد.


کد مطلب: 766250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766250/مهمترین-مسئله-شورای-ششم-جنوب-شهر-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com