کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت بایدن تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

20 خرداد 1400 ساعت 21:49

آمریکا شبکه‌ای را که مدعی است نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انصارالله یمن را تأمین مالی می‌کنند تحریم کرد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه چندین شخص و نهاد را به بهانه نقش‌آفرینی در تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه انصارالله یمن در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این نهاد آمریکایی شبکه‌ای را که به تأمین مالی نیروی قدس سپاه و حوثی‌های یمن (انصارالله یمن) کمک می‌کردند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه تحت رهبری «سعید الجمال»، ده‌ها میلیون دلار درآمد از محل فروش کالاهایی از جمله سوخت ایران کسب می‌کند که بخش عمده آن از طریق شبکه‌ای از گروه‌های واسطه‌ای و صرافی‌های چند کشور به دست حوثی‌های یمن می‌رسد.

این اقدام با استناد به فرمان اجرایی «۱۳۲۲۴» انجام شده است. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به موجب همین فرمان سال ۲۰۰۷ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز پنجشنبه مدعی شده از زمان آغاز جنگ در یمن نیروهای انصارالله به کمک‌های نیروی قدس سپاه متکی بوده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این اعلام کرده اسامی ۳ مقام سابق دولت ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

دولت آمریکا علاوه بر این نام دو شرکت را که قبلاً به اتهام اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی برای محصولات پتروشیمی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند نیز از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

خزانه‌داری آمریکا گفته این اقدام در نتیجه تغییر رفتار یا وضعیت نفرات و نهادهای تحریم‌شده صورت گرفته و تعهد واشنگتن را به رفع تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی گفته خارج کردن نام این فرد از فهرست تحریم‌ها طبق یک روال مرسوم در وزارت خزانه‌داری صورت گرفته و ارتباطی با مذاکرات وین برای بازگشت به برجام ندارد.

در بیانیه دیگری که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی سه فرد ایران به نام‌های «احمد قلعه‌بانی»، «فرزاد بازرگان» و «محمد معینی» به عنوان اشخاص ایرانی که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده دیده می‌شود.

در بیانیه دیگری که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی سه فرد ایران به نام‌های «احمد قلعه‌بانی»، «فرزاد بازرگان» و «محمد معینی» به عنوان اشخاص ایرانی که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده دیده می‌شود.

آقای قلعه‌بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران بوده است. آقای معینی از مدیران سابق شرکت بازرگانی نفت ایران بوده و آقای بازرگان از مدیران سابق شرکت «هنگ‌کنگ اینترترید» از شعبه‌های شرکت بازرگانی نفت ایران بوده است.

شرکت‌ SEA CHARMING SHIPPING COMPANY مستقر در جزایر مارشال و شرکت AOXING SHIP MANAGEMENT SHANGHAI مستقر در چین دو شرکتی هستند که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌‌اند.

یک مقام آمریکایی گفته خارج کردن نام این فرد از فهرست تحریم‌ها طبق یک روال مرسوم در وزارت خزانه‌داری صورت گرفته و ارتباطی با مذاکرات جاری در وین برای بازگشت به برجام ندارد.


کد مطلب: 766248

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766248/دولت-بایدن-تحریم-های-جدید-علیه-ایران-اعمال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com