پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و قبولی تربیت معلم بصورت قطعی

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 766183
نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و قبولی تربیت معلم بصورت قطعی
اگه قصد قبولی و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو دارید و سوالات زیادی در این خصوص در ذهنتون نقش بسته، خواندن این مقاله شدیدا به شما توصیه میشه. نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم ۱۴۰۰ با شرایط عمومی و اختصاصی، به همراه لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان را در این پست خدمت شما آماده کرده ایم.

دانشگاه فرهنگیان چیست؟
دانشگاه فرهنگیان که قبلا با اسم دانشگاه های تربیت معلم معروف بود، دانشگاهی است که تحت نظر دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات، فناوری فعالیت دارد. در واقع دانشگاهی برای تأمین، تربیت و پرورش معلمان و نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش می باشد. این دانشگاه مختص تربیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش است و داوطلبان این امکان را دارند که از طریق شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش این دانشگاه نیز اقدام کنند .

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم با کنکور
وزارت آموزش و پرورش هر ساله از طریق یک آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگی جهت تامین نیروی انسانی، دانشجو می پذیرد. با توجه به اهمیت ویژه معلمان در آموزش کودکان جامعه، انتظار می­ رود که پذیرش داوطلبان و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کمی سخت­ تر از سایر دانشگاه­ ها باشد. بنابراین متقاضیان پذیرش در این دانشگاه، پس از دریافت رتبه مناسب آزمون سراسری، باید در مرحله مصاحبه انجام شده توسط دانشگاه ­های مورد نظر نیز شرکت کنند. ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان با ثبت نام در کنکور سراسری انجام می شود که به تفصیل در مورد زمان و نحوه انجام آن توضیح داده می­ شود.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
کسانی که می ­خواهند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید اقدامات لازم را برای ثبت نام در این دانشگاه انجام دهند و مراحل را در موعد مقرر تکمیل کنند. از آنجا که تحصیل در این دانشگاه تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است، داوطلبان ابتدا باید در آزمون سراسری شرکت کنند.

ثبت نام در کنکور سراسری از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org بصورت آنلاین انجام می­ شود و متقاضیان کنکور سراسری باید با به همراه داشتن تمامی مدارک مورد نیاز مراحل ثبت نام کنکور را تکمیل کنند.

هنگامی که رتبه قبولی در کنکور کسب شده و مجاز به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شدند، افراد می ­توانند هنگام انتخاب رشته کد رشته محل­ های مرتبط با دانشگاه­ فرهنگیان را در فرم اینترنتی وارد کنند، بنابراین در صورت قبولی، آن ها می ­توانند به مرحله گزینش حضوری راه پیدا کنند. لازم به ذکر است که زمان دقیق انتخاب  رشته کنکور سراسری در دسترس نیست، اما این روند معمولاً در اواخر مرداد انجام می شود.
نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
همانطور که گفته شد، داوطلبان ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان باید در مرحله اول کنکور سراسری قبول شوند، بنابراین ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان به صورت مستقل و از طریق سیستم جداگانه انجام نمی­ شود.
متقاضیان باید ابتدا در یک زمان مشخص به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از خرید کارت اعتباری، برای پرداخت هزینه ثبت نام  کنکور وارد سیستم ثبت نام شوند. سپس، با استفاده از اطلاعات شخصی و آموزشی، هر یک از فریم ها را در فرم الکترونیکی سازمان ارزیابی کننده تکمیل کنند.

پس از نهایی شدن مراحل ثبت نام، اکنون افراد می ­توانند با دریافت کارت ورود به جلسه، در کنکور سراسری شرکت کنند. همچنین مشاهده نتایج کنکور از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است، داوطلبان پس از دریافت نتیجه قابل قبول می­توانند برای شرکت در انتخاب رشته کنکور اقدام کنند.

داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور و مرور کدهای درسی ارائه شده توسط دانشگاه های مختلف، کدهای رشته ­های دانشگاه فرهنگیان را بازیابی کرده و در هنگام انتخاب رشته کنکور فرم آنلاین مربوطه را تکمیل کنند. بنابراین، در صورت موفقیت، به مرحله دوم پذیرش در دانشگاه فرهنگیان یا همان مرحله مصاحبه دعوت می شوند.

شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان
متقاضیان می­ توانند در صورت داشتن شرایط زیر که در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشخص شده است، رشته دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند. شرایط انتخاب رشته این دانشگاه، قبولی در حد نصاب، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ، معدل و غیره است که در این قسمت به آن ها اشاره شده است.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده
    تابعیت جمهوری اسلامی
    برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی
    نداشتن سابقه کیفری موثر
    عدم اعتیاد
    درا بودن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا مدرک متوسطه دو
شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
  • داشتن حداقل تراز کلی 6500 و بیشتر
    علی رغم اطلاعاتی که سازمان سنجش در مورد افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه داده است، طبق دفترچه ثبت نام  کنکور 1400، حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 22 سال در ابتدای پذیرش دانشگاه (1/7/1378 به بعد) است. (البته امکان افزایش سن تا 24 سال برای کنکور 1400 محتمل است)
    وجود حداقل معدل کل مورد نیاز در دوره متوسطه دوم (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) که در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده است. (لازم به ذکر است که سال گذشته این حداقل نمره متوسط ​​14 بود.)
    بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه
    برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل و شرایط جسمی مناسب برای حسن انجام وظایف معلم.
    موفقیت در یک مصاحبه اختصاصی و بررسی شرایط عمومی
رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان سال 1400
برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 شما میتوانید از 5 رشته تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر انتخاب رشته کنید. در زیر به این رشته ها بصورت مجزا پرداخته ایم
لیست رشته های فرهنگیان رشته ریاضی فیزیک
  • آموزش ریاضی
    آموزش فیزیک
    آموزش ‌و پرورش کودکان استثنایی
    آموزش تربیت‌ بدنی
    آموزش ابتدایی
لیست رشته های تربیت معلم رشته انسانی
  • دبیری الهیات و معارف اسلامی
    دبیری تاریخ
    دبیری زبان و ادبیات عربی
    راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی
    آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی
    آموزش جغرافیا، آموزش تربیت‌ بدنی
    دبیری علوم اجتماعی
    آموزش زبان و ادبیات فارسی
لیست رشته های تربیت معلم و فرهنگیان رشته تجربی
  • دبیری شیمی
    دبیری زیست‌ شناسی
    آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی
    آموزش تربیت‌ بدنی
    آموزش ابتدایی
گروه هنر
  • آموزش ارتباط تصویری
گروه زبان های خارجی
  • تربیت دبیر زبان انگلیسی
 
نحوه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
 
قبل از شروع مصاحبه و معمولاً در همان محل مصاحبه، تعدادی از متخصصان بهداشت معاینه پزشکی مقدماتی را بر روی شما انجام می ­دهند، از جمله شرایط قد و وزن و سایر عناصر، و پس از اندازه گیری در صفحه مناسب ثبت می ­شود.

مصاحبه ویژه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 در دو قسمت اصلی انجام می ­شود: ابتدا باید به سوالات یک گروه چهار نفره پاسخ دهید، هر یک از آن ها سوالات مربوط به یک حوزه خاص را می پرسند. دوم: به سوالات مربوط به احکام شرعی و دینی، که در یک اتاق جدا بوده و سوال کننده یک نفر است، پاسخ دهید.

جمع بندی
توجه کنید که به منظور ثبت نام دانشگاه فرهنگیان حتما باید داوطلب کلیه شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشد، اما این امر به این معنی نیست که حتما پذیرفته شدید و به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوید. حتی در صورتی که به مصاحبه دعوت شوید نیز احتمال عدم پذیرش داوطلب وجود دارد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله از نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و شرایط قبولی در آن مطلع شده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاوره تلفنی آیدی نوین استفاده کنید.

منبع: idnovin.com
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *