کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی: مسئولان فرهنگی جنگ فرهنگی را باور ندارند

20 خرداد 1400 ساعت 4:16

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد راهکارهای اداره اقتصاد فرهنگ، گفت: باید باور کنیم که در حال جنگ فرهنگی هستیم. مسئولان فرهنگی بعضاً به این موضوع باور ندارند.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا زاکانی در مورد افزایش قیمت کاغذ و کتاب گفت: دولت اگر مسئول باشد باید نسبت به نیازهای جامعه پاسخ‌های معتبر بدهد. همانطور که در زمینه اقتصاد پیشران‌های اقتصاد را تعریف می‌کند و تسهیلات ویژه اعطا می‌کند باید در زمینه فرهنگ نیز این امر را جدی بگیرد. حوزه فرهنگ، حوزه مصرف نیست بلکه حوزه سرمایه گذاری است.

وی افزود: قیمت کاغذ ۱۰ برابر افزایش یافته است. حدود ۶۰ درصد ناشران تغییر شغل داده‌اند تا روزمره خود را بگذرانند. این جرم و جنایتی نابخشودنی است. نباید نسبت به فرهنگ بی تفاوت باشیم. فرهنگ هوایی است که تنفس در آن امکان حیات را برای ما فراهم می‌کند.

زاکانی ادامه داد: اگر این هوا مسموم شد و به تحول در فرهنگ عمومی و اختصاصی توجه نکنیم، نسل‌های امروز و آینده به تباهی کشیده می‌شوند. تعهد می‌دهم که کمک کار فرهنگ و اهل فرهنگ باشم. در پیشرفت ایرانی و اسلامی، فرهنگ بن مایه تمام تغییرات و تحولات خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد راهکارهای اداره اقتصاد فرهنگ، تصریح کرد: باید باور کنیم که در حال جنگ فرهنگی هستیم. مسئولان فرهنگی بعضاً به این موضوع باور ندارند. باید مسئولیت اداره درست این صحنه را پذیرفته و برای آن برنامه داشته باشیم که متأسفانه امروز برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

وی تأکید کرد: باید انقلاب و جهادی بر مبنای فرهنگ اسلامی، تمدنی و قومی صورت گیرد تا شرایطی فراهم شود که صنایع فرهنگی برای سایر جوامع داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما امروز مصرف کننده فرهنگی هستیم در حالی که می‌توانیم تولید کننده بوده و فرهنگ غنی، اسلامی و انسانی خود را به جهان صادر کرده و اقتصاد فرهنگ را اداره کنیم. در این زمینه غفلت شده است. یکی از پیشران‌های جدی کشور که برایش باید رانت مولد اختصاص داد، صنعت گردشگری، صنایع دستی، هنر و ادبیات است.

زاکانی اظهار داشت: هدف دولت ما ایران قوی و پیشرفته است. چهار رویکرد تحولی در دولت پیگیری خواهد شد. دولت عالمان، عاملان و خادمان در حوزه اقتصاد توجه خود را در جهت تولید قرار خواهد داد تا با خلق قدرت و ثروت، آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی رقم بزند و در توزیع ثروت، عدالت را در جامعه پیاده کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه فرهنگ و اجتماع با محور قرار دادن تعلیم و تربیت و منزلت اجتماعی و مقابله با فقر و تبعیض و فساد به میدان خواهیم آمد و تحولی بزرگ رقم خواهد خورد.

وی افزود: در حوزه سیاست و امنیت بر پایه مشارکت و انسجام ملی عمل خواهیم کرد. به دنبال مردم سالاری دینی هستیم تا مردم به عنوان سالار و آقا توسط مسئولان پذیرفته شوند.

زاکانی تصریح کرد: در دیپلماسی سیاست خارجی، دیپلماسی فعال و هوشمند و بهره مندی از تمام ظرفیت‌های جهانی به ویژه ایرانیان خارج از کشور امکانی را رقم خواهد زد که فرصت تحول در سه حوزه فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و اقتصاد را برای ما فراهم آورد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فاجعه بزرگ پیری جمعیت شوم‌ترین خبر برای هر جامعه و خطر انقراض فرهنگ و تمدن و پیشرفت هر کشوری است.
وی افزود: بانوان جامعه سازان امروز و آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قانون راه است نه دستبند و پاگیر. باید قانون درست وضع کرد تا جامعه‌ای به سمت رشد و تعالی داشته باشیم. فساد دشمن خاموش و راهزن اعتماد و زندگی مردم است.

زاکانی گفت: گل‌های معطر ایران اسلامی مایه قوام بخشی فرهنگ ملی و محلی اقوام مختلف ایران هستند.


کد مطلب: 766158

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766158/زاکانی-مسئولان-فرهنگی-جنگ-باور-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com