جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶
سعید جلیلی در شهرری؛

مردم را در فشار اقتصادی حبس کرده‌اند و شعار آزادی می‌دهند/ مناظره‌ها شبیه مسابقه هوش است/ دیپلماسی نمایشی جای دیپلماسی واقعی را گرفته است

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب: 766156
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ده‌ها میلیون ایرانی را بی‌تدبیری و بی اعتنایی در فشار اقتصادی حبس می‌کنند و شعار آزادی می‌دهند.
مردم را در فشار اقتصادی حبس کرده‌اند و شعار آزادی می‌دهند/ مناظره‌ها شبیه مسابقه هوش است/ دیپلماسی نمایشی جای دیپلماسی واقعی را گرفته است
به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز با حضور در مسجد فیروزآبادی شهرری در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: حرف هایی که در فضای انتخابات گفته می شود باید به آن عمل شود.

وی گفت: خداوند به مومنان می‌فرماید؛ اگر حرفی می‌زنید باید به آن عمل کنید چراکه این خیلی سنگین است که حرف های بی پشتوانه بزنید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در فضای انتخاباتی ممکن است نامزدها حرف هایی بزنند که بدون پشتوانه باشد و نتوانند عمل کنند افزود: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش هشدار دادند که سعی کنید حرف هایی بزنید که دقیق باشد و اگر قولی می‌دهید باید بتوانید آن را محقق کنید.

جلیلی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور در ۴ سال آینده تغییر کند و از رنج‌های ۸ سال گذشته متفاوت باشد، لازمه‌اش این است که صحبت‌ها نشان از واقعیت باشد. 

وی با بیان اینکه نمی‌شود کشور را با نمایش و همایش اداره کرد، بیان کرد: کار نمایشی یعنی اینکه وقتی کاری انجام نشده است، با نمایش به مردم بگویند که چنین کاری انجام شده است لذا نباید اجازه دهیم کارها بدون پشتوانه و نمایش باشند. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه آزادی باید واقعی باشد نه نمایشی، تصریح کرد: مردم از موضوعات اقتصادی در رنج و سختی هستند، ده‌ها میلیون ایرانی را بی‌تدبیری و بی اعتنایی در فشار اقتصادی حبس می‌کنند و شعار آزادی می‌دهند.

دیپلماسی نمایشی جای دیپلماسی واقعی را گرفته است
جلیلی با بیان اینکه دیپلماسی نمایشی جای دیپلماسی واقعی را گرفته است افزود: دیپلماسی نمایشی کشور را با همه امکانات و توانمندی معطل آمریکا و چند کشور اروپا می‌کنند.

وی اضافه کرد: این تعاملات پس از هشت سال چه نتیجه ای داشته است؟ نتیجه اش این بود که برای راه آهن از اطریش آشپز آوردند. در حالی که جوانان کشورمان با همه توانمندی در مرزهای دانش آمادگی های لازم را دارند با تعاملات نمایشی خود آشپز اطریشی می آورند و به آن افتخار می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: صحبت از عقلانیت می کردند و دم از عقل و واقع بینی می زدند و هر کسی از کارشان ایراد گرفت به توهم متهم می‌کنند اما خودشان توافقی می‌کنند که در ان هیچ عقلانیتی نیست.

جلیلی تاکید کرد: اگر در انتخابات توجه لازم را نداشته باشیم ممکن است کشور در مسیری قرار بگیرد که طی هشت سال آینده نتواند تعالی ملت ایران را رقم بزند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مردم گفت: عده‌ای گفتند مسکن مهر مرخرف است اما هیچ طرحی جایگزین نکردند و ساخت ۷۵۰ هزار مسکن در در سال را به ۳۵۰ هزار مسکن کاهش دادند که همین افراد پنج بار از مجلس رای اعتماد گرفتند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در هشت سال گذشته روندی طی شد که امروز آثارش را دیدیم لذا برای اینکه از این هشت سال عبور کنیم باید تعارفات را کنار بگذاریم زیرا نمی‌توان نسبت به حقوق و منافع مردم تعارف داشت.

جلیلی با بیان اینکه تمام برنامه‌های ما قابل دفاع است و اگر کسی نقدی دارد حاضر به مناظره هستیم، افزود: تمام برنامه‌هایی که با کمک کارشناسان در دولت سایه تهیه کرده‌ایم با مطالعه و برنامه ریزی دقیق است و هر کاندیدایی بخواهد مناظره اختصاصی با وی انجام می‌دهم.

کشور باید جهشی اداره شود
وی با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته سایه به سایه تحولات و مشکلات کشور را با حضور جوانان نخبه و اساتید دانشگاه زیر نظر داشته‌ایم، افزود: برای حل مشکلات در چهار سال آینده نمی‌شود مملکت را به صورت روزمرگی و اکتفا کردن به حداقل‌ها اداره کرد، برای حل مشکلات نیازمند یک جهاد کلی در میان مردم و مسؤولان هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه به راحتی می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از مشکلات کشور عبور کرد افزود: کشور در چهار سال آینده نیازمند یک جهش است و برای ایجاد آن باید بدون تعارف و با برنامه عمل کرد، به هر میزان که مسؤولان زیر بار مسؤولیت بروند به همان میزان مشکلات گرانی، تورم، مسکن و بیکاری جوانان از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.

جلیلی تاکید کرد: امروز کشور فرصت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، صنعت، گردشگری و سایر رشته ها دارد که باید دولت آینده بتواند از آنها استفاده کند.

مناظره تلویزیونی نامزدها شبیه مسابقه هوش است
وی در ادامه با اشاره به مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مناظره‌ها شبیه مسابقه هوش است، یک سوال به نامزدها می‌دهند باید در چهار دقیقه جواب کاملی بدهد در اینجا نیز کاندیداها با تعارف جواب می‌دهند، در مناظرات باید به گونه‌ای باشد که نامزدها راه حل عملی را بیان کنند نه به شکل نظری و با تعارف موضوعی را جواب دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید با یکدیگر در خصوص برنامه‌های نامزدها صحبت کنند، عنوان کرد: امروز وظیفه همه ما است که در این چند روز مانده به انتخابات آگاهانه همه مردم را بر سر صندوق‌های رای بیاوریم و انتخاب درستی انجام دهیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده است که هر جا ملت پا به عرصه گذاشته‌اند شاهد تحولات عظیم مانند هشت سال جنگ تحمیلی بوده‌ایم و هر جا مردم پای کار نبودند شرایط خوبی رقم نخورده است.

وی تاکید کرد: دولت آینده ایران باید بداند که نمی‌شود کشور را با مدیران کل و معاونان اداره کرد بلکه باید شرایطی فراهم شود که مردم پای کار بیایند و مسؤولان نیز بدون تعارف پاسخگوی عملکردشان به مردم باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جاوید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جلیلی بازی کی بود کی بود مال الان دیگه نیست!!!!
Iran, Islamic Republic of
حرفت درسته آقای جلیلی ولی یا شما یا قالیباف یکیتون اگه به نفع هم رفته بودید کنار دولت دست روحانی نمی افتاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فهم دقیق دکتر جلیلی از مسائل بی نظیره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بابا اين كه أصلا مناظره نيست مسابقه هفته است مناظره بايد دويه دو وچالشي برگزار شود وتعارف را كنار بگذاريد.
Iran, Islamic Republic of
چرا ۹۰ هزار میلیارد به ۱۱ نفر وام‌ داده شد؟