کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جراحی شانه چه عوارضی دارد؟

19 خرداد 1400 ساعت 18:59


جراحی شانه

عوارض جراحی شانه
همه ساله افراد بسیار زیادی برای درمان شانه خود اقدام به عمل جراحی می‌کنندکه این عمل به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود. عمل جراحی شانه برای افرادی که از درد شانه رنج می‌برند و درمان آن‌ها تنها با انجام عمل جراحی امکان پذیر است مناسب می‌باشد. هدف اصلی این عمل ایجاد کردن فضای مناسب برای حرکت دادن شانه و کاهش التهاب شانه است که اکثرا تا حد امکان از روش جراحی سرپایی یا همان عمل جراحی بسته استفاده می‌شود، به بررسی عوارض جراحی شانه از زبان فوق تخصص جراحی شانه می پردازیم.

جلوگیری از عوارض جراحی شانه
برای جلوگیری از ایجاد عوارض جراحی شانه بهتر است به نکاتی همچون انجام دادن حرکات متداول فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی توجه نمایید، استفاده از آویز گردنی نیز می‌تواند مانند یک محافظ از شانه شما در برابر ایجاد مشکلات محافظت کند. برای ترمیم و بهبود یافتن شانه پس از انجام عمل جراحی شانه بهتر است تا چند وقت از انجام کارهای عادی و بلند کردن اجسام سنگین دوری کنید و تا چند وقت از انجام دادن ورزش‌های دشوار نیز خودداری نمایید.

استفاده از داروهای مسکن و ضد التهاب که توسط پزشک متخصص برای شما تجویز می‌شود، باعث جلوگیری از ایجاد عفونت در دست می‌شود. رزیم غذایی مناسب، توجه به زمان تعویض پانسمان، خوابین صحیح و مراقبت از زخم می‌توانند در بهبود و جلوگیری از عوارض جراحی شانه نقش موثری داشته باشند. در صورت امکان دکتر روزبه تقوی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی دست، شانه و آرنج سعی بر این دارند بیمار مجبور به عمل نشود.
 
عوارض جراحی شانه

انواع عوارض جراحی شانه
عمل جراحی شانه دارای عوارض بسیار زیادی می‌باشد که ممکن است بیماران پس از گذشت مدتی این عوارض ناشی از جراحی شانه را مشاهده نمایند، در ادامه چند مورد از عوارض جراحی شانه و معایب ناشی از آن را برای شما شرح داد ایم:

خشک کشدن مفصل شانه
پس از عمل کردن شانه انجام حرکات فیزیوتراپی الزامی است که متاسفانه به دلیل جدی نگرفتن این امر بسیاری از بیماران پس از جراحی شانه با مشکلاتی همچون محدود شدن حرکات مفصل و خشک شدن آن مواجه شده اند.

عفونت شانه بعد از جراحی
یکی از عوارض جراحی شانه احتمالی که ممکن است بسیاری از افراد آن را مشاهده کرده باشند عفونت در شانه می‌باشد، برای جلوگیری از ایجاد عفونت در شانه خود بهتر است از پزشک یا متخصص شانه خود داروهای ضد التهاب دریافت نمایید.

پارگی تاندون شانه
بعد از عمل جراحی شانه به دلیل رعایت نکردن نکات پزشکی ممکن است تاندون‌های شانه دچار پارگی مجدد بشوند و درد بسیار زیاید را برای بیمار ایجاد کند. اگر با این موضوع مواجه شدید هر چه سریع تر به فوق تخصص جراحی دست مراجعه کند.

تب در اثر جراحی دست
اکثرا پس از گذشت دو الی سه روز از جراحی شانه، ممکن است بیماران دچار تب و لرز بشوند که این امر کاملا طبیعی می‌باشد و برای جلوگیری از آن می‌توان از داروهای مسکن و ضد التهاب استفاده کرد.

درد و تورم شانه بعد از عمل جراحی
ایجاد درد، تورم و حتی خونریزی از مکان زخم یکی از عوارض ناشی از عمل جراحی شانه می‌باشد، در هنگام مشاهده کردن تورم و یا احساس درد بهتر است فورا به فوق تخصص جراحی دست مراجعه کنید و از بروز مشکلات در شانه خود جلوگیری نمایید.
 
دلایل جراحی شانه
دلایل و مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که برای درمان آن‌ها انجام عمل جراحی الزامی می‌باشد و انجام ندادن عمل جراحی می‌تواند باعث حاد شدن مشکل در شانه شما بشود، در ادامه به مشکلاتی که برای درمان‌ها آن نیاز به عمل جراحی شانه می‌باشد را نام برده ایم:

انواع جراحی شانه

انواع روش های جراحی شانه
بعد از تشخیص دکتر یا باید گچ گرفتن دست انجام دهید یا در صورت لزوم آماده جراحی شوید. همانطور که اشاره شد جراحی شانه از طریق دو روش انجام می‌شود. که در ادامه این دو روش را به طور کامل برای شما شرح داده‌ایم:

جراحی بسته شانه
جراحی بسته شانه یا همان آرتوروسکوپی یکی از روش‌‌های درمان مشکلات شانه می‌باشد که اکثرا از این روش برای درمان مشکلات دست استفاده می‌کنند. در این روش متخصص جراحی شانه با ایجاد برش‌های کوچک در شانه و وارد کردن لنز در آن می‌توانند مشکلات داخل شانه را در مانیتور مشاهده کنند و به درمان آن از طریق عمل جراحی شانه بپردازد، بهتر است توجه داشته باشید که در این روش عوارض جراحی شانه بسیار کمتر از جراحی باز می‌باشد.

جراحی باز شانه
اغلب در موارد بسیار حاد از روش جراحی باز استفاده می‌شود که در این روش برش‌هایی به اندازه چند اینچ در دست بیمار ایجاد می‌شود، با ایجاد برش در شانه جراح می‌تواند به جراحی برای بهبود و درمان مسکلات شانه بپردازد.

روش های جایگزین جراحی شانه
جراحی یکی از روش‌های درمان شانه است که در مواقع حاد از این روش برای بهبود دست بیمار استفاده می‌شود، گاهی ممکن است با استفاده از روش‌های غیر جراحی مشکلات شانه به راحتی بهبود یابد که این روش‌ها شامل انجام حرکات فیزیوتراپی، دارو درمانی، ماساژ درمانی، طب سوزنی و تزریق کورتون می‌باشد.

برای تشخیص نحوه درمان و جلوگیری از ایجاد عوارض جراحی شانه بهتر است به یک فوق تخصص جراحی ماهر و مطمئن مراجعه کنید و با خیال راحت به درمان شانه خود از طریق جراحی بپردازید.

چه زمانی عمل جراحی شانه الزامی می باشد؟
گاهی ممکن است درد شانه تا حدی باشد که استفاده از داروهای مسکن برای برای بهبود شانه موثر و کار ساز نباشند و یا درمان شانه از طریق روش‌های غیر جراحی صورت نگیرد، در این مواقع برای درمان شانه بهتر است به یک فوق تخصص جراحی شانه مراجعه نمایید و به درمان شانه خود بپردازید.

سوالات متداول عوارض جراحی شانه
  1. جراحی شانه دارای چه عوارضی می‌باشد؟

    جراحی شانه یکی از روش‌های درمان شانه می‌باشد اما باید توجه داشته باشید که این روش از عواضی نیز برخوردار است که این عوارض شامل عفونت در شانه، ایجاد درد و تورم، پارگی تاندون شانه، خشک شدن مفاصل شانه، تب و لرز، آسیب‌های عصبی و آسیب‌های عروقی می‌باشد.

    2. برای جلوگیری از عوارض جراحی شانه چه کاری می‌توان انجام داد؟

    نکاتی وجود دراد که بارعایت کردن آن‌ها می‌تواناز بوجود آمدن مشکلات در شانه جلوگیری کرد این نکات شامل استفاده از داروهای ضد التهاب، تعویض کردن پانسمان در زمان مشخص شده، درست خوابیدن، انجام حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی میباشند.

    3. چه روشی می‌تواند جایگزین عمل جراحی شانه باشد؟

    به طور کلی از روش جراحی شانه هنگامی استفاده می‌شود که درمان‌های غیر جراحی در بهبود دست تاثیر بسزایی نگذاشته باشد، اگر دست با روش‌ها غیر جراحی توان بهبود یافتن را داشته باشد بهترین روش جایگزین جراحی استفاده از دارو و انجام حرکات فیزیوتراپی می‌باشد.


کد مطلب: 766148

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766148/جراحی-شانه-عوارضی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com