کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸ شهر در کشور انتخابات شورا‌ها ندارند

19 خرداد 1400 ساعت 11:57

۳ شهر دیگر نیز در استان‌های بوشهر و اصفهان هستند که انتخابات شورا‌های اسلامی نخواهند داشت و به‌صورت قائم‌مقامی و جانشینی اداره خواهند شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، «مهدی جمالی‌نژاد» صبح امروز در در دومین نشست معاونان عمرانی استانداران کشور، با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: در کنار برگزاری انتخاب ریاست جمهوری، در حاکمیت محلی نیز انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران نیز سرنوشت‌ساز هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورا‌ها را در حدود هزار و ۴۰۰ شهر و ۴۰ هزار روستای کشور خواهیم داشت، افزود: در این جلسه مسائلی که نیاز است قبل و بعد از انتخابات لحاظ شود در میان گذاشته شد.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: بیش از ۵۱ هزار نفر در شهر‌ها و بیش از ۲۴۸ هزار نفر برای روستا‌ها داوطلب انتخابات شورا‌ها شده‌اند و استقبال قابل توجهی در روستا‌ها شده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه حدود ۸ شهر کشور انتخابات شورا ندارند، بیان کرد: ۳ شهر دیگر نیز در استان‌های بوشهر و اصفهان هستند که انتخابات شورا‌های اسلامی نخواهند داشت و به‌صورت قائم‌مقامی و جانشینی اداره خواهند شد.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن شهرداران جدید معمولا گلایه از شهرداران قبلی مبنی بر جمع‌شدن معضلات از دوره‌های قبل می‌شود که صورتجلسات تغییر و تحول از هم‌اکنون باید آماده شود تا مدیران بعدی راحت‌تر کار را شروع کنند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۸ هزار پروژه در هفته دولت و حدود ۳۰ هزار پروژه در دهه فجر افتتاح و تعدادی نیز کلنگ‌زنی شد، گفت: نیاز است در بازه زمانی دو ماهه پایانی پروژه‌های نیمه‌کاره کامل شود.

وی با اشاره به تبلیغات انتخابات شورا‌ها گفت: بار اصلی تبلیغات بر دوش فضای مجازی است و به شهرداری تهران و مراکز استان‌ها و ۱۴۰۰ شهر ابلاغ کرده‌ایم تا مکان‌هایی برای تبلیغات آماده کنند و کمکی برای آگاهی رسانی به مردم جهت حضور در انتخابات و مشخص شدن افراد اصلح در شهر‌ها و روستا باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: آموزش پیش از انتخابات را در دستور کار قرار داده‌ایم و به‌صورت مجازی و حضوری این آموزش‌ها انجام می‌شود و دوره‌های فشرده آموزشی نیز پس از انتخابات برگزار می‌شود.


کد مطلب: 766095

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766095/۸-شهر-کشور-انتخابات-شورا-ها-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com