کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با لوله داربست و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

19 خرداد 1400 ساعت 10:40


در پروژه‌های عمرانی هنگام ساخت و ساز برای دسترسی به نقاط سخت و مشکل از داربست استفاده می‌کنند. داربست از لوله‌هایی با قطرهای مشخص تشکیل می‌شود. برای تشکیل سازه داربست؛ لوله داربست را با شیوه‌های مختلفی به یکدیگر وصل می‌کنند. قطر خارجی این محصولات 3/48 میلی‌متر و اندازه لوله‌ها به طول سه الی شش متر و ضخامت آن 2/3 میلی‌متر می‌باشد. معمولا برای ساخت داربست از میله‌هایی از جنس فلز یا چوب استفاده می‌شود. جنس این محصول تاثیر مستقیمی بر کارایی ساختمان دارد. در صورتی که داربست به درستی نصب و اجرا نشود؛ ممکن است خسارات جبران ناپذیری به پروژه و افرادی که در آن مکان مشغول به فعالیت هستند؛ وارد کند. فاصله داربست‌ها تا ساختمان بین سی الی چهل سانتی‌متر می‌باشد.

اجزا تشکیل دهنده داربست
سازه‌ها از دو جز اصلی لوله داربست و بست داربست تشکیل می‌شود. جنس لوله‌ها از گالوانیزه و فولاد است. نوع این لوله‌ها به شکل بدون درز و درزدار می‌باشد. قطر این محصولات 48 میلی‌متر است و ضخامت آن‌ها 5/3 الی 3/5 میلی‌متر می‌باشد. لازم به ذکر است وزن لوله‌ها به ضخامت و اندازه آن‌ها بستگی دارد. بنابراین برای سفارش و خرید این محصول دقت کنید.

 

کفشک پایه
به منظور جبران ناهمواری‌های شیب زمین و جهت تراز بودن داربست از یک قطعه چوبی به نام کفشک که در زیر کفشک‌های فلزی قرار دارد؛ استفاده می‌شود.
کفشک فلزی؛ در انتهای لوله داربست کفشکی از جنس فلز قرار می‌گیرد.

تخته داربست و مغزی
این تخته‌ها مابین میله‌های داربست قرار می‌گیرد و معمولا از جنس چوب یا فلز می‌باشد. جهت اتصال لوله‌های داربست به یکدیگر مغزی کاربرد زیادی دارد.

روپوش یا کاور
زمانی که لوله‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند؛ جهت پوشاندن آن‌ها از روپوش یا کاور استفاده می‌شود.

بست داربست دارای انواع مختلفی می‌باشد. در واقع کار این بست‌ها اتصال لوله‌های داربستی به یکدیگر می‌باشد.

میله شکاف‌‎دار اتصال
اگر لوله‌های داربست به اندازه کافی بلند نباشند؛ برای طولانی‌تر کردن آن‌ها از میله شکاف‌دار استفاده می‌کنند.

بست لوله‌های افقی
زمانی که لوله‌های افقی در زاویه نود درجه نیست؛ برای تنظیم آن به زاویه نود درجه از بست لوله‌های افقی استفاده می‌شود. جهت تنظیم ارتفاع لوله‌ها از پایه قابل تنظیم استفاده می‌شود.
 
لوله داربست 
سیم
برای این‌که تخته‌هایی که بر روی داربست قرار می‌گیرند در هنگام استفاده به پایین سقوط نکنند؛ لازم است با سیم تخته‌ها به لوله داربست متصل شود. جنس سیم‌ها از گالوانیزه می‌باشد.

صفحه زیر ستون و نردبان
برای توزیع بار از قسمت‌ پایین و زیر ستون روی تکیه گاه این صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پروژه‌های  ساختمانی و ثابت کردن سکوی داربست از جک داربست استفاده می‌شود. این وسیله برای تمام ساخت و سازها نیاز می‌باشد. افرادی که به ساخت و ساز مشغول هستند برای این‌که بتوانند دسترسی راحتی به نقاط بالای داربست داشته باشند از نردبان فلزی استفاده می‌کنند. این نردبان‌ها در پروژه‌های بزرگ ساختمانی دارای کاربرد زیادی است.

چرخ داربست متحرک
برای استفاده از داربست‌های متحرک از این چرخ استفاده می‌شود.
 
لوله داربست
توجه به نکات مهم هنگام بستن لوله داربست
در نظر داشته باشید داربست‌ها با توجه به میزان ارتفاع ساختمان‌ها تنظیم می‌گردند. در کل داربست‌ها تا ارتفاع سه متری قابل کارگزاری و اجرا هستند. برای به کارگیری و پیاده‌سازی داربست‌ها حتما از کفش‌های غیر لغزنده و کمربند ایمنی استفاده کنید. حتما از محکم بودن پایه نردبان اطمینان داشته باشید؛ سپس اقدام به بالا رفتن از آن کنید.

بیشترین میزان خساراتی که از طرف داربست‌ها گزارش شده است؛ مربوط به زمانی است که لوله داربست‌ نصب یا برداشت می‌شوند. برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی لازم است سکوی مناسبی برای افرادی که مشغول به کار هستند مهیا شود. از محکم بودن تسمه یا اتصال طناب اطمینان حاصل کنید؛ در غیر این صورت احتمال سقوط کارگران و لیز خوردن مصالح بسیار بالا است. به هیچ عنوان مصالح و تجهیزات با وزن بالا را بر روی سازه‌ها قرار ندهید.
 

لوله داربست
لوله داربست از محصولاتی تولید می‌شوند که معمولا از جنس فولاد هستند. این لوله‌ها بر حسب کاربرد از آلیاژهای متفاوتی ساخته می‌شوند. به دلیل این‌که داربست ارتباط مستقیمی با جان افراد دارد؛ بنابراین لازم است جهت استفاده و نصب آن نکات مهمی در نظر گرفته شود.

جک سقفی
در ساخت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی؛ سقف‌ها نیاز به تکیه گاه محکمی دارند. برای این‌که سقف‌ بتواند مقاومت و پایداری خود را حفظ کند نیاز به جک دارد. این محصول برای سقف‌های زیادی همچون یونولیت؛ تیرچه بلوک؛ طاق ضربی و .... مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید از لیست قیمت جک سقفی اطلاع یابید می‌توانید به سایت مدرن سازان مراجعه کنید.

جک سقفی دارای انواع سبک و سنگین است. لوله‌های سنگین با ضخامت 5/2 میلی‌متر برای تولید جک‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های سبک با ضخامت 2 میلی‌متر برای تولید جک‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات برای ساخت پروژه‌های مختلف کارایی بالایی دارند.

قالب فلزی
این قالب داری مقاومت فوق العاده بالا و بسیار محکم می‌باشد. با توجه به این که قالب‌ها دارای انواع مختلفی هستند؛ بهترین نوع آن قالب فلزی است که در ساخت و سازه‌های مختلف و پروژه‌های عمرانی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نوسانات بازار؛ قیمت قالب فلزی متغیر می‌باشد.
 لوله داربست
 
 مدرن سازان
 مجموعه مدرن سازان با حضور مهندسین فنی و اجرایی با سال‌ها سابقه کار توانسته است محصولات با کیفیت و مرغوبی را به بازار ارائه کند. این مجموعه در تولید و طراحی محصولاتی همچون لوله داربست؛ جک سقفی؛ قالب فلزی بتن و .... بسیار موفق عمل کرده است. با توجه به این‌که مدرن سازان گروه صنعتی و بازرگانی می‌باشد؛ قادر است کلیه تجهیزات قالب بندی بتن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب روانه بازار کند. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید لیست قیمت قالب فلزی بتن همراه با مشخصات؛ نوع ورق؛ وزن قالب تسمه‌ای؛ وزن قالب لبه خم را مشاهده کنید.

شما می‌توانید برای سفارش این محصولات به صورت اینترنتی به سایت https://modernsazan.com  مراجعه کنید. این مجموعه قبل از شروع کار؛ سفارش مورد نظر را طراحی می‌کند و پس از تایید از طرف مشتری اقدام به تولید محصول مورد نظر می‌‌کند. شما با سفارش محصول مورد نیاز خود می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان در مکان مورد نظر؛ سفارش خود را تحویل بگیرید.


کد مطلب: 766071

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766071/لوله-داربست-کاربرد-بیشتر-آشنا-شوید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com