پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵

بلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماند

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 766060
وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌بینی کرد که حتی در صورت احیای برجام، صدها مورد از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است، به‌قوت خود باقی خواهند ماند.
بلینکن: صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماند
به گزارش جهان نيوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا  روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد حتی در صورت بازگشت کشورش به برجام و پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، صدها مورد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از جمله تحریم‌هایی که در دولت ترامپ وضع شده‌اند، همچنان به‌قوت خود باقی بمانند.

وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که تحریم‌های مورد نظر خلاف برجام نباشند، تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، حفظ خواهند شد.

بلینکن در حالی بحث تداوم تحریم‌ها علیه ایران حتی در صورت احیای برجام را مطرح کرده است که مقامات آمریکایی پیش از این ایران را به جدی نبودن در مذاکرات برجام متهم کرده و مدعی شده‌اند که ایران به‌خلاف آمریکا عزم و اراده کافی برای بازگشت به برجام از خود نشان نمی‌دهد!

ایران بارها تصریح کرده است که در مذاکرات احیای برجام کاملاً جدی است، اما تنها در صورتی به اجرای تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام باز خواهد گشت که آمریکا تمامی تحریم‌های خود را ـ حتی مواردی را که واشنگتن ادعا می‌کند در تضاد با برجام نیستند ـ به‌صورت راستی‌آزمایی‌شده لغو کند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قابل توجه غرب گرایان وطنی!
.....
اصلاح طلبان به دنبال این هستند تا مردم را ذله کنند اما در انتخابات جوابشون رو به سختی خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
....
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود..