جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

آمریکا: صدها تحریم حتی با برجام باقی می ماند

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 766025
وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی گفت: حتی در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود، همچنان صدها تحریم علیه تهران به قوت خود باقی خواهند ماند.
آمریکا: صدها تحریم حتی با برجام باقی می ماند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی اعلام کرد که حتی در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام، صدها تحریم دیگر علیه تهران باقی خواهند ماند.

بر اساس این گزارش، بلینکن که این سخنان را در جلسه مشترک خود با نمایندگان مجلس سنا مطرح می‌کرد، گفت: من پیش بینی می‌کنم که حتی در صورت بازگشت به پایبندی (تهران) به برجام، صدها تحریم دیگر از جمله تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ به قوت خود باقی خواهند ماند. اگر آنها (تحریم‌ها) با برجام ناسازگار نباشند، باقی خواهند ماند؛ مگر اینکه رفتار ایران تغییر کند.

این در حالیست که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امروز در پاسخ به اظهارات اخیر بلینکن در صفحه شخصی خود نوشت: هنوز مشخص نشده است که آیا رئیس‌جمهور آمریکا و بلینکن وزیر خارجه این کشور حاضرند تا سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» ترامپ و پمپئو را دفن کرده و از به کارگیری تروریسم اقتصادی به عنوان «اهرم» چانه‌زنی دست بردارند یا خیر.

وی ادامه داد: ایران پایبند به برجام است. کافیست بند ۳۶ را بخوانید. زمان تغییر مسیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگرحتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام باز هم مشکل ایران با آمریکایی ها حل نخواهد شد و حل نمی شود چون به خاطر که آمریکایی ها از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند..
Iran, Islamic Republic of
..L.L.
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات وین بی فایده است.
مذاکرات وین بی نتیجه است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1981 تاکنون ثابت کرد که به دنبال صلح و ثبات منطقه ای نیست و نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
از مذاکره استقبال نمی‌کنیم