کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ اولویت شورای شهر آینده تهران چه باید باشد؟

18 خرداد 1400 ساعت 14:54

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد اجتماعی و تخصصی است و باید از "سیاسی‌کاری" در آن باید پرهیز کرد، ۴ اولویت شورای شهر آینده تهران را برشمرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مهمترین معیار برای انتخاب اعضای شورای شهر تخصص لازم و کافی در حوزه مدیریت شهری است، اظهار کرد: شورای شهر یک نهاد اجتماعی و تخصصی است و باید از سیاسی کاری در آن باید پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاسی‌کاری برای شوراها آفت است، تصریح کرد: ملاک و معیار برای انتخاب نامزدهای انتخابات شورای شهر باید تخصص افراد باشد تا به موضوعات مهم شهری مانند خدمات‌رسانی و انتخاب شهردار به درستی پرداخته شود.

 دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: داشتن طرح و برنامه مدون در خصوص ترافیک شهر تهران، آلودگی هوا، بلندمرتبه‌سازی‌های بی‌رویه در شهر و تاثیر منفی آن بر منظر شهری، عدم تجاوز به حریم شهر باید جزو اولویت‌ها و برنامه‌های شورای شهر آینده باشد.

وی گفت: شوراهای دیگر شهرها نیز باید متناسب با مشکلاتی که در آنها وجود دارد، برنامه‌های مناسب را ارائه دهند به عنوان مثال در شهرستان رفسنجان که بنده نماینده آن در مجلس هستم همواره با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و ضروری است که  چاه‌های آب کشاورزی و آب شرب در این شهر تفکیک شود علاوه بر این با توجه به هزینه بر بودن آب تصفیه شده و کمبود منابع آبی از آبیاری فضاهای سبز و درختان در شهر توسط آب تصفیه‌شده خودداری شود.

جلالی همچنین با اشاره به کم برخوردار بودن حاشیه شهر از نظر خدمات بهداشتی، تفریحی، آموزشی، ورزشی و حتی وضع نامناسب آسفالت کوچه و خیابان‌ها ادامه داد: لازم است نگاه عادلانه به توسعه همه جانبه شهر و پرهیز از مرکز سالاری مورد توجه قرار گیرد و در دستور کار مدیریت شهری آینده باشد.


کد مطلب: 765961

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765961/۴-اولویت-شورای-شهر-آینده-تهران-باید-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com