کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایمن‌ترین خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان

همراه مکانیک , 17 خرداد 1400 ساعت 15:24

در این گزارش قصد داریم تا ایمن‌ترین خودروهای زیر 500 میلیون تومان را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم.


به گزارش جهان نیوز، مقوله ایمنی موضوعی بسیار مهم و حیاتی در خرید یک اتومبیل به حساب می‌آید و بهتر است بیش از هر معیار دیگری مورد عنایت خریداران قرار بگیرد. متاسفانه در کشور ما این حوزه چندان مورد توجه نیست و معمولا در طومار اولویت‌های اصلی متقاضیان خودروهای موجود در بازار داخل قرار نمی‌گیرد. از آنجا که بایست موضوع ایمنی بیش از پیش در کانون توجهات حضور پیدا کند، قصد داریم تا ایمن‌ترین خودروهای زیر 500 میلیون تومان را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که به دلیل کارکرد بالا و قدیمی‌تر بودن محصولات سرشناس کره‌ای و ژاپنی نظیر هیوندای سوناتا، تویوتا کمری ۲۰۰۸، نیسان ماکسیما و…، از پرداختن به این خودروها صرف‌نظر کرده و صرفا محصولات جدیدتر حاضر در رنج قیمت حدود 500 میلیون تومان را که عمدتا چینی هستند، مدنظر قرار داده‌ایم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

چری تیگو ۵ IE مدل ۹۷
چری تیگو ۵ نیوفیس تیپ IE مدل 97 را می‌توان در محدوده قیمت حدود 500 میلیون تومان و در قالب نمونه‌های کارکرده خریداری کرد. این کراس اوور خوش‌سایز توسط برخی طراحان مطرح بین‌المللی طراحی شده و در ساخت پروفیل‌های آن از ورق‌های فولادی شرکت بنتلر آلمان با جوشکاری لیزری استفاده شده که طبق ادعای شرکت سازنده توان تحمل ضربه‌های سنگین‌تری را نسبت به برخی رقبای همرده خود دارد. جوشکاری لیزری آن نیز سبب تقویت و ارتقای کیفیت محل اتصال پروفیل‌ها و افزایش استحکام جوش تا حدود ۳۰ درصد شده است‌.

کسب ۵ ستاره ایمنی در تست تصادفات شرکت سی انکپ چین هم می‌تواند دلیلی بر اثبات امنیت مناسب چری تیگو ۵ در قیاس با سایر محصولات مشابه موجود در بازار ایران تلقی شود.



این محصول مواردی همچون سامانه کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، انواع ترمزهای abs، ebd و ترمز کمکی، ۴ عدد کیسه هوای ویژه راننده و سرنشین جلو را نیز به عنوان تجهیزات ایمنی در لیست امکانات خود درج نموده است تا امنیتی نسبتا درخور و قابل‌قبول به کاربران ارائه دهد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد چری تیگو ۵ یکی از ایمن‌ترین خودروهای حاضر در رده قیمتی حدود 500 میلیون تومان به شمار خواهد رفت.

جک S5
جک s۵ از جمله محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین کراس اوورهای چینی حاضر در کشورمان به شمار می‌رود که هواداران زیادی دارد و به دلیل عملکرد فنی مناسب، فضای جادار کابین و شمایلی نزدیک به هیوندای توسان، بسیار مورد توجه بزرگ و کوچک در بازار ایران قرار گرفته است. باید بدانید که جک S5 اتوماتیک مدل 97 نیز در زمره خودروهای 500 میلیونی ایمن دسته‌بندی خواهد شد؛ چراکه این محصول موفق شده برخلاف بسیاری از رقبا که کارنامه مشخصی از لحاظ گذراندن تست‌های ایمنی ندارند، در آزمون موسسه چینی C-NCAP حاضر شود و پنج ستاره کامل از این موسسه دریافت کند.

جک s5 در این آزمون امتیازات کامل بخش تصادفات جانبی و حفاظت از سر و گردن سرنشینان جلو در برخورد از عقب را به دست آورده است. همچنین در برخورد با مانع سخت از جلو ۷۲ درصد امتیاز را به دست آورده و در برخورد از جلو با موانع نیمه سخت نیز 75 درصد امتیازات را از آن خود کرده است.


ضمناً وجود تجهیزاتی نظیر چهار کیسه هوای جلو و جانبی جلو به‌علاوه سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، سامانه کنترل پایداری جهت جلوگیری از انحراف در مسیرهای مارپیچ، حسگر فشار باد تایر، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، ترمزهای abs و ebd و ترمز کمکی، پشت‌سری فعال و کمربند ایمنی پیش‌کشنده هم در ارتقای امنیت سرنشینان این خودرو نقش بسزایی ایفا کرده و به همین دلیل نیز جک اس 5 شایسته حضور در لیست خودروهای ایمن 500 میلیون تومانی موجود در بازار ایران خواهد بود.

چری آریزو ۵ توربو
جدای از محصولات کراس اوور، می‌توان سدان‌هایی نسبتا جذاب و ایمن همچون چری آریزو ۵ توربو را در محدوده قیمتی حدود 500 میلیون تومان یافت که موفق شده امنیت خود را در آزمون‌های موسسه استاندارد و ایمنی چین C-NCAP به خوبی نشان دهد و با کسب پنج ستاره کامل، با سرافرازی از این تست بیرون آمده است. چری آریزو ۵ در تست تصادف از روبرو با موانع سخت، ۸۷ درصد امتیاز را به دست آورده و در برخورد با مانع نیمه سخت نیز ۸۸ درصد نمرات موجود را در کارنامه خود ثبت کرده است. این سدان جمع‌وجور موفق شده ۱۰۰ درصد امتیازات تست تصادفات جانبی را به نفع خود ضبط کند و در بحث میزان ایمنی صندلی‌ها در حفاظت از سر و بدن سرنشینان نیز ۹۱% امتیازات را از آن خود کرده است.


چری آریزو ۵ توربو جهت تضمین و ارتقای امنیت سرنشینان تجهیزاتی همچون سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب و فشار باد تایر tpms و ترمز کمکی و ضدقفل، ۶ عدد کیسه هوای راننده سرنشین جلو- پرده‌ای- جانبی جلو و کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده را در لیست آپشن‌های خود به صورت استاندارد جای داده تا نام آن درخور حضور در لیست خودروهای ایمن حدودا 500 میلیون تومانی قرار بگیرد.

هایما S5
هایما اس ۵ توربو یکی دیگر از کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار است که توسط سوی ایران خودرو به دست مشتریان داخلی رسیده و ضمن ارائه سواری مناسب، از امنیت بالایی نیز بهره می‌برد. این محصول در سال ۲۰۱۲ توسط موسسه سی-انکپ به بوته آزمایش گذاشته شد و در نهایت ۵ ستاره ایمنی کسب کرد. اخذ ۱۰۰ درصد امتیازات در بخش تصادف جانبی و ایمنی صندلی‌ها در حفاظت از بدن سرنشین، از افتخارات این خودرو محسوب می‌شود. در تست تصادف از روبرو با موانع سخت و نیمه سخت نیز به ترتیب ۸۵ و ۸۴ درصد امتیاز را هایما اس ۵ توربو به خود اختصاص داده و درمجموع خودرویی نسبتا ایمن و قابل‌اعتماد به شمار می‌رود.


هایما s5 این میزان از ایمنی خود را علاوه بر استحکام مناسب شاسی و بدنه، مدیون وجود تجهیزاتی همچون سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمزهای abs و ebd، ترمز کمکی و شش عدد کیسه هوای جلو -جانبی و پرده‌ای بوده و به این ترتیب جایگاهی مطلوبی در لیست خودروهای ایمن زیر 500 میلیون تومان برای خود فراهم می‌آورد.


کد مطلب: 765828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765828/ایمن-ترین-خودروهای-زیر-۵۰۰-میلیون-تومان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com