کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگ کف و کاربرد آن

17 خرداد 1400 ساعت 14:20


در میان متریال هایی که به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار میگیرد سنگ کف جزو پرطرفدارترین و پرفروش ترین آنها می باشد. پارکت، چوب و سرامیک از متریال های دیگری است که امروزه جهت پوشش دادن کف فضاهای مختلفی مانند اداره ها، ساختمان های مسکونی، تجاری و.... استفاده می شود.

از آنجایی که سنگ کاربردی ترین نوع  مصالح ساختمانی محسوب می شود از آن برای نقاط مختلف ساختمان همانند راه پله ، پارکینگ، سالن پذیرایی و اتاق ها، حیاط، حمام، دستشویی و دیوار به کار برده می شود.

کاربرد سنگ برای انواع فضاها :

بسته به نوع سنگ و ویژگیهایی که یک سنگ میتواند داشته باشد مکانهای مختلفی استفاده میشود از جمله در موارد زیر :

سنگ کف
انواع سنگ کف یکی از رایج ترین مصالح مورد استفاده در کفپوش فضاهای داخلی و بسته، سنگ مرمریت است. این سنگ چنانچه با ضخامت و فراوری مناسب در کف کار شود جز بهترین و استاندارد ترین گزینه ها برای پوشش کف خواهد بود. چرا که مقاومت، زیبایی لازم برای کاربرد کف با قیمت مناسب را دارد، البته سنگ مرمریت با قیمتهای مختلفی در بازار عرضه میشود. اما هرچه با کیفیت تر و خالص تر باشد قیمت سنگ مرمریت نیز افزایش میابد.

-       سنگ کف تراورتن :

استفاده از تراورتن برای کفپوش نیز امری نسبتا رایج است. اما باید بدانیم این سنگ نسبت به مرمریت از نظر سختی در رتبه پایین تری قرار دارد. سنگ تراورتن برای کفپوش به عنوان تایل با ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر و به عنوان سنگفرش در ضخامت های ۳ تا ۶ سانتی متر استفاده میگردد. عموما از این سنگ برای نما استفاده میگردد.

-       سنگ کف گرانیت :

از جمله سنگ های باشکوه که به دلیل مقاومت و سختی خود در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی، ضربه و … برای محیط های داخلی و خارجی که رفت و آمد افراد در آنها بسیار زیاد؛ مناسب خواهد بود. گرانیت دارای ساب براق است و به جهت ایجاد اصطکاک عملیات مضرس کردن ( افزایش اصطکاک و چسبندگی در سطح ) را بر روی آن انجام میدهند. اگر مایل به استفاده از گرانیت در فضای بیرونی هستید این عملیات بایستی بر روی آن صورت پذیرد.
 
سنگ کف بسیار زیبا 
مشخصات و ویژگی های یک سنگ کف خوب:
به علت تنوع در کاربردهای سنگ کف، ویژگی هایی که نشان دهنده کارآمد بودن سنگ برای آن کف باشد متفاوت است. برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد: مزایای استفاده از سنگ برای پوشش کف:
یک سنگ کف خوب و باکیفیت مزایای زیادی برای محیط شما دارد. در ادامه ی این مطلب برخی از این مزایای آن را برای شما بیان می نمایم:  

سنگ کف شیک
معایب استفاده از سنگ به عنوان کفپوش:
 زمانی که سنگ ها را به  عنوان کفپوش انتخاب می کنید باید از معایب آن اطلاع داشته باشید. برخی از معایب آن عبارت اند از: سنگ های مرمریت، سنگ تراورتین، سنگ گرانیت و سنگ چینی همگی جزو سنگ هایی هستند که برای پوشش کف بسیار کاربرد دارند و هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی هستند که با تنوع رنگی و طرحی زیادی در طبیعت یافت می شوند.

در واقع سنگ ها با توجه به ابعاد و ضخامتی که برش داده میشوند دارای قیمت های بسیار متفاوتی هستند.


کد مطلب: 765814

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765814/سنگ-کف-کاربرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com