کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سعید محمد: مشکلات را گردن تحریم انداخته اند

17 خرداد 1400 ساعت 13:52

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه برخی تمام مشکلات را به تحریم و برجام گره می زنند گفت: باید با کار جهادی و انتخاب صحیح و تکیه برتوان داخلی مشکلات را حل کنیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، سعید محمد پیش از ظهر دوشنبه در ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در بیت المهدی شهر کرمان گفت: امام به مردم مستضعف این الگو را داد که می‌توان دست بر زانو گذاشت و در مقابل استکبار ایستاد.

وی ادامه داد: انقلاب باید دائم خودش را پالایش کند و هرکجا دید دارد از مسیر خارج می‌شود خود را اصلاح کند.

محمد بیان کرد: باید بدانید فرمان کشور را به دست چه کسی می‌دهیم؛ درست است که رهبر انقلاب در صدر کشور نشسته‌اند، بیانیه گام دوم و دستور اقتصاد مقاومتی می‌دهند اما اگر کسی نباشد که آنها را اجرا کند در حد بیانات باقی می‌ماند.

وی گفت: امام جامعه ۲۰ سال پیش در خصوص تهاجم فرهنگی سخن گفتند و برخی گفتند ایشان توهم توطئه دارند. در خصوص فضای مجازی حتی نامه چند بندی زمان‌دار دادند ولی اجرا نشد. امروز فضای مجازی در کنار همه فرصت‌ها تهدید هم محسوب می‌شود، کشورهای بی قید اروپایی فضای مجازی را کنترل کردند، ولی در کشور ما رهاست.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی یک سری آمار ارائه شد اما در عمل همه فشار روی دوش مردم گذاشته شده است، افزود: ما فراجناحی هستیم، آقای رئیسی هم تاکید کرد مستقل وارد شده است، این دسته بندی ها را قبول نداریم، کارگزار یا انقلابی است یا غیر انقلابی.

فرمانده سابق قرار گاه خاتم الانبیا گفت: برای ما نظر ولی جامعه مهم است، در گام دوم جوان‌گرایی را مطرح کردند، زمان تنگ شد و خودم وارد شدم، همه هم به من لطف داشتند ولی می‌گفتند برای کلام آقا آمده‌ایم. امروز هم یک هدف بزرگ داریم، تشکیل دولت انقلابی، نه بی انگیزه شوید، نه سرد شوید بلکه قله را نگاه کنید.

محمد گفت: رئیسی به من گفت که هیچ علاقه‌ای برای ورود به عرصه نداشتم، احساس تکلیف کردم، رئیسی در قوه قضائیه نشسته بود محبوبیتش هم هر روز بیشتر می‌شد ولی وارد عرصه تشکیل دولت سیزدهم شد که این حجم از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی را به ارث می‌برد، چنین اقدامی جز برای عمل به تکلیف معنای دیگری ندارد.

برخی دولت مردان هیچ کاری برای معیشت مردم نمی‌کنند
این فعال سیاسی بیان کرد: برخی دولت مردان میان مردم حاضر نمی‌شود، هیچ کاری برای معیشت مردم نمی‌کنند، همه مشکلات را گردن تحریم انداخته‌اند و هنوز منتظر برجام و پنج به علاوه یک هستند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط دیدار خانواده شهدا را فراموش نمی‌کرد، هیچگاه وارد دسته بندی‌های سیاسی نمی‌شد، همه گروه‌ها هم دوستش داشتند چون حرف حق را می‌زد، این مکتب سلیمانی است.

محمد ادامه داد: کشور مملو از منابع خدادادی و منابع انسانی است، نمی‌توان در کشور پهناوری مثل ایران با نشستن در اتاق در بسته کشور را اداره کرد، همه قدرت جمع شده در تهران، استانداران بعضاً اشخاص زحمتکشی هستند ولی اختیار لازم را ندارند، باید تفویض شود.

وی با بیان اینکه به نگرش بالا به پایین برخی کارگزاران انتقاد داریم، افزود: با این روش‌ها در حالت عادی کشور را هم نمی‌توان اداره کرد، چه رسد به شرایط بحرانی کنونی.

وی گفت: امام جامعه ابتدای هر سال شعار جهش تولید می‌دهند، برخی گویا این شعار را جهش در سنگ اندازی جلوی تولید می‌شنوند وگرنه این قوانین بیمه‌ای و مالیاتی که برای توقف تولید و اشتغال است.

محمد تصریح کرد: امیدواریم در دولت آینده با رأی مردم دولت انقلابی تشکیل شود و با نگاه به ظرفیت‌های مردم و نه چشم داشت به خارج بتوان مشکلات را حل کرد.

وی بیان کرد: من از کف میدان صحبت می‌کنم و اطلاعات ریز دارم در جنوب کرمان می‌خواستیم معدنی را بهره برداری کنیم اما سه سال سنگ اندازی می‌شد و به نام محیط زیست و میراث فرهنگی از این کار جلوگیری کردند.

این فعال سیاسی گفت: کشاورزی استان کرمان رو به نابودی است؛ به خاطر آب، بنگاه‌ها گرفتار هستند و مسائل با رخوت حل می‌شود، به دنبال اصلاح این روش‌ها هستیم.

وی گفت: تشکر می‌کنم از همه آنها که مردمی و دلی بیش از یک سال است پشت جریان دولت جوان انقلابی بودند، اتهام هم می‌زدند ولی شما واقعیت‌ها را می‌دانید، الحمدلله اکنون با ستادهای آقای رئیسی مجتمع شده‌ایم، نیت قربه علی الله داشته باشید و کارهای بر زمین مانده را بردارید.

محمد اظهار کرد: رئیسی دیر وارد عرصه شد، طبیعی است برخی کارها هنوز نظم لازم را نگرفته باشند، با تلاش جهادی اقدامات لازم را انجام دهید.

وی تصریح کرد: دولتی می‌خواهیم که با سرعت و کیفیت کارهای لازم را انجام دهد، به قول شهید سلیمانی دنبال فرد صالح باشید. مردم گلایه مند هستند، مبادا قهر کنند، باید تبیین کنید که راه برون رفت از مشکل اتفاقاً حضور در انتخابات است.

این فعال سیاسی ادامه داد: ستادها و بخش رسانه‌ای را در خدمت رئیسی قرار دادیم، خودم هم به شهرها می‌روم و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنم.
محمد تاکید کرد: کمربندها را محکم ببندید، انشاالله دیار کریمان و سردار سلیمانی یکی از سربلند ترین استان‌های کشور در انتخابات پیش رو باشد.


کد مطلب: 765806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765806/سعید-محمد-مشکلات-گردن-تحریم-انداخته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com