کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قربانیان حادثه برخورد دو قطار در پاکستان

ایرنا , 18 خرداد 1400 ساعت 14:33

تعداد جانباختگان حادثه برخورد دو قطار در پاکستان به دست‌کم ۶۳ نفر رسید.


به گزارش جهان نیوز، حادثه برخورد دو قطار مسافربری که روز دوشنبه در جنوب پاکستان رخ داد، دست کم ۳۰ کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت. مقامات پلیس در ایالت سِند واقع در جنوب این کشور اعلام کردند: این حادثه در حوالی شهرستان «دارکی» به وقوع پیوست.

براساس این گزارش: حادثه امروز درپی برخورد قطارهای مسافربری "ملت اکسپرس" و «سرسید اکسپرس» اتفاق افتاد و ۱۱ واگن نیز از ریل آهن خارج شد.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: اکثر قربانیان این حادثه را مسافرانی تشکیل می‌دهند که از "کراچی" عازم ایالت پنجاب و قطار دیگر از شهر راولپندی عازم شهر کراچی بود.

شرکت ملی راه آهن پاکستان روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد جانباختگان برخورد دو قطار در این کشور به دست‌کم ۶۳ نفر رسیده است. همچنین صدها نفر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

گرچه در ساعت‌های ابتدایی تعداد کشته‌ها حدود ۳۵ نفر و آمار زخمی‌ها نزدیک ۵۰ نفر برآورد می‌شد اما وخیم بودن حال برخی از آسیب‌دیده‌ها باعث شد حدود ۲۰ نفر دیگر از مسافران دو قطار تندرو جان خود را در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از دست بدهند. ضمن اینکه امدادگران جنازه بی‌جان ۱۲ نفر را هم از میان لاشه‌های واگن‌ها بیرون کشیدند. تلاش‌ها برای ترمیم خطوط ریلی منطقه، برداشتن واگن‌ها از مسیر و بازگرداندن شرایط به حال عادی همچنان ادامه دارد.

این دومین حادثه برخورد قطار طی سه ماه اخیر در پاکستان به شمار می‌رود. ۱۷ اسفندماه سال گذشته نیز خروج قطار مسافربری از ریل در ایالت سِند پاکستان موجب مرگ دو نفر شده بود و دست کم ۴۰ مسافر نیز زخمی شده بودند.


کد مطلب: 765785

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765785/افزایش-قربانیان-حادثه-برخورد-دو-قطار-پاکستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com