جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

هلاکت مغز متفکر فضائی و موشکی صهیونیست‌ها

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 765759
رئیس پیشین سازمان فضائی رژیم صهیونیستی حدود چهار هفته بعد از جراحاتی شدیدی که در شهر عکا متحمل شد، جان سپرد.
هلاکت مغز متفکر موشکی صهیونیست‌ها
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از مرگ «آوی هار-ایوِن» رئیس پیشین سازمان فضائی این رژیم خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، هار-ایون چهار هفته پیش در جریان اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی عکا، هنگامی که در هتلی اقامت داشت، به‌شدت مجروح شد.

بر اساس این گزارش، وی که دچار سوختگی‌های شدید و خفگی بر اثر استنشاق دود شده بود، از تاریخ یازدهم می در مرکز درمانی «رمبام» واقع در شهر حیفا، در حالت کُما بستری بود و با اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی زنده نگاه داشته شده بود.
 

برخی منابع خبری نیز می‌گویند در جریان آتش‌سوزی «هتل افندی» در عکا، چندین شخصیت مهم صهیونیستی دیگر نیز دچار آسیب‌های جدی شدند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، هار-ایون ۸۴ ساله که به عنوان مغز متفکر برنامه فضائی و موشکی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، در زمان حضورش در ارتش تحقیقات متعددی را انجام داده و تسلیحات پیشرفته‌ای را به زرادخانه اسرائیل اضافه کرده بود.

وی در سال ۱۹۸۲ وارد سازمان صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی شد و تیمی را هدایت کرد که کار ساخت موشک ماهواره‌بر «شاویت»‌را انجام داد.

این نظامی صهیونیست همچنین در دهه ۱۹۶۰، فرمانده سامانه پدافندی «هاوک» در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در صحرای نقب بود. او همچنین از سال ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۴ رئیس سازمان فضایی رژیم اسرائیل بود.

شهر عکا، یکی از چندین شهری بود که یک ماه پیش، به مدت چند هفته صحنه تظاهرات‌های فلسطینیان ساکن این شهر، در اعتراض به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس شرقی و تخلیه اجباری محله شیخ جراح، تبدیل شده بود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *