کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت انتخاباتی شماره دو//

چهار دلیل برای درخشش ویژه یک کاندیدای فساد ستیز/ چرا زاکانی پدیده دور اول مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ بود؟

16 خرداد 1400 ساعت 10:57

زاکانی به نسبت خیلی از چهره ها حاضر هم غیر مشهورتر است و هم اساسا چند ماه دیرتر از همه به انتخابات آمد و همچنین ستاد او به طرز غیرقابل باوری کم خرج ترین و کوچکترین ستاد انتخاباتی رقابت های انتخابات 1400 است.


گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: مناظره اول انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که از همان لحظات اول برخی رسانه های دولتی و اصلاح طلب و برخی حامیان کاندیداها گاه با تحلیل های عجیب و غریب و یا با نظرسنجی‌های غیر معتبر تلاش کردند که گزینه های مد نظر خود را پیروز مناظرات معرفی کنند و سپس این نتیجه موهوم را نیز به افکار عمومی القا کنند.

با این وجود به دلایل ذیل دکتر علیرضا زاکانی را می توان پدیده دور اول مناظرات انتخابات 1400 دانست:

یک: علی رضا زاکانی از لحظه اول شروع انتخابات با تخریب و شایعه سازی هدفمندی درباره خود و خانواده اش رو به رو شد. این حجم و عمق از بازتاب و بازنشر از تخریب برای هیچ یک از کاندیداها در روزهای آغازین تبلیغات اتفاق نیافتاد. تخریب هدفمندی که هدفی جز این نداشت که او را قبل از مناظرات زمین گیر کنند. طبیعی بود که فردی که با این حجم از تخریب رو به رو شده  راه سختی برای سیاست ورزی در مناظرات خواهد داشت و باید دو برابر دیگران هوشمندی و ذکاوت از خود نشان بدهد. اما به اعتقاد همه سلایق سیاسی و اجتماعی، زاکانی در دور اول مناظرات نقش محوری داشت.

دو: گزاره های تک جمله ای زاکانی به سرعت در فضای مجازی با استقبال و تولید محتواهای خودجوش روبه رو شد و برخی جملاتش نیز جزء پربیننده ترین جملات در میان شبکه‌های اجتماعی شد و همه اینها نشان می دهد که او در سیاست ورزی در مناظره اول، یک چهره پیشرو بوده است.

بیشتر بخوانید
یادداشت انتخاباتی شماره یک//
آیا انتخابات برای لاریجانی‌ها تمام شده است؟!


سه: در مناظراتی با سطح ریاست جمهوری وقتی وارد تهاجم و یا دفاع پرقدرت می شوید خیلی طبیعی است که با میزان گسترده‌ای از تهاجم نیز روبه رو خواهید شد و میزان آسیب پذیری‌تان بسیار بالا خواهد رفت و گاه یک تهاجم و یا دفاع بد اثری کاملا برعکس در افکار عمومی خواهد داشت. اما جملات آهنگین و سیاست ورزی پیشرو دکتر زاکانی به گونه ای بود که او هم در استودیو و لحظات مناظره و هم بعد از حجم گسترده ای از حملات رسانه‌ای و پدافند جبهه حریفان و رقبای سیاسی بازهم از موثرترین چهره‌های مناظره اول باقی ماند.

چهار: زاکانی به نسبت خیلی از چهره ها حاضر هم غیر مشهورتر است و هم اساسا چند ماه دیرتر از همه به انتخابات آمد و همچنین ستاد انتخاباتی او به طرز غیرقابل باوری کم خرج ترین و کوچکترین ستاد انتخاباتی رقابت های انتخابات 1400 است. به همین دلایل او با تبلیغات و محتواهای تولید شده خاصی به خصوص در هزاران کانال و شبکه اجتماعی پربیننده که این روزها در ازای دریافت هزینه های گزاف مشغول تبلیغ برخی کاندیداها هستن، رو به رو نیست و این حجم از پرداخت رسانه‌ای و مجازی در ساعات گذشته درباره او، ماحصل حضور موفقش در مناظره اول و مستقیما به سیاست ورزی پیشرو و صادقانه خودش و مشاوران و کارشناسان جوان دهه شصتی او بر می‌گردد.

*مدیر مسئول جهان نيوز

بیشتر بخوانید
یادداشت انتخاباتی شماره یک//
آیا انتخابات برای لاریجانی‌ها تمام شده است؟!


 


کد مطلب: 765688

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765688/چهار-دلیل-درخشش-ویژه-یک-کاندیدای-فساد-ستیز-چرا-زاکانی-پدیده-دور-اول-مناظرات-انتخاباتی-۱۴۰۰

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com