جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

رئیسی چند کلاس سواد دارد؟

شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 765652
محسن مهرعلیزاده در مناظره امروز 15 خرداد مدعی شد که ابراهیم رئیسی 6 کلاس سواد دارد و با این سواد نمی‌توان کشور را اداره کرد اما بررسی‌ها از سوابق تحصیلی رئیسی خلاف این ادعا را اثبات می‌کند.
رئیسی چند کلاس سواد دارد؟
به گزارش جهان نيوز، محسن مهرعلیزاده در مناظره امروز 15 خرداد مدعی شد که ابراهیم رئیسی 6 کلاس سواد دارد و با این سواد نمی‌توان کشور را اداره کرد.

اما بررسی‌ها از سوابق تحصیلی رئیسی خلاف ادعای مهرعلیزاده را اثبات می‌کند. 

سید ابراهیم رئیسی در حوزة علمیه قم، اصول فقه را نزد آیت الله مروی، لمعتین را نزد آیت‌الله فاضل هرندی، رسائل را نزد آیت‌الله موسوی تهرانی، مکاسب محرمه را نزد آیت الله دوزدوزانی، کتاب البیع مکاسب را نزد آیت‌الله خزعلی، خیارات مکاسب را نزد آیت الله ستوده و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و کفایه را نزد آیت‌الله سید علی محقق داماد، تفسیر قرآن کریم را نزد آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی، شرح منظومه و فلسفه را نزد آیت‌الله احمد بهشتی و یک دوره شناخت را نزد آیت الله مطهری و نهج البلاغه را نزد آیت الله نوری همدانی آموخت.

وی درس خارج اصول را نزد آیت ‌الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری و آیت‌ الله هاشمی شاهرودی و خارج فقه را نزد آیت ‌الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انفلاب تلمذ کرده و با اتمام دوره سطح حوزه توانست به دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی راه یافته و پس از دفاع از پایان نامه خویش با عنوان «ارث بلا وارث» در سال ۱۳۸۰ با قبولی در کنکور دکترای مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه تحصیل دهد.

سید ابراهیم رئیسی با تکمیل تحقیقات خود در رشته فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی ترین سطح حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد. و با اخذ نمره ممتاز به درجه دکترای فقه و حقوق نائل شد.

پایان نامه دکتری آقای رئیسی با محقق داماد بود و با نمره 20 پذیرفته شد.
 
 
سوابق تحصیلی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

* تحصیلات حوزوی
- حوزه‌ علمیه مشهد، دوره مقدمات، درمدرسه نواب و مدرسه آیت الله موسوی نژاد
- حوزه‌ علمیه قم، سطوح متوسطه و عالیه، درمحضر حضرات آیات مروی، فاضل هرندی، موسوی تهرانی، دوزدوزانی، ستوده، خزعلی، طاهری خرم آبادی و محقق داماد، تفسیر قرآن نزد آیت الله مشکینی و ایت الله خزعلی، فلسفه در محضر حضرات آیات احمد بهشتی، شهید مطهری و نهج البلاغه در محضر آیت الله العظمی نوری همدانی
- حوزه‌ علمیه تهران، خارج فقه و اصول، در محضر آیات عظام سید محمد حسن مرعشی شوشتری، سید محمود هاشمی شاهرودی، آقا مجتبی تهرانی و مقام معظم رهبری مدظله العالی

*  تحصیلات دانشگاهی 
- مدرسه (دانشگاه) عالی شهید مطهری، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
- مدرسه (دانشگاه) عالی شهید مطهری، دکترای فقه و  حقوق خصوصی
(پذیرش سال ۱۳۸۰ با قبولی در کنکور و در نهایت فارغ التحصیل با دفاع از رساله‌ی دکتری باعنوان تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق)

* سوابق علمی 
- سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم
- دکترای فقه و مبانی حقوق با گرایش حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری
- تدریس متون فقهی سطح عالی و فقه قضاء و فقه اقتصاد در حوزه‌های علمیه تهران و دانشگاه‌ها

*  تدریس 
- حوزه علمیه تهران، رسائل، مکاسب، کفایتین (سطوح عالیه) در مدارس مجد، امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع)، و قواعد فقهیه (درس خارج) درمدرسه مروی
- حوزه علمیه مشهد، تدریس درس خارج در موضوعات، وقف، نذر، امر به معروف و نهی از منکر

- دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تدریس دروس تخصصی فقه قضا، فقه اقتصاد، اصول فقه و حقوق مدنی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های امام صادق (ع)  شهید مطهری و آزاد اسلامی

* تالیفات و آثار 

 الف: کتب چاپ شده 
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش قضایی)
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش عبادی)
- کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادی)
- کتاب ارث بلا وارث در فقه و حقوق
- کتاب تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق

 ب:  کتب در دست انتشار 
- کتاب سیر تحول در نظارت و بازرسی
- کتاب الوقف
-کتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر

 ج: سخنرانی علمی ارائه شده 
- تعدد اسباب مسئولیت
- بیع فاسد و اقسام آن
- مفهوم رهن
- مدیریت کارآمد
- نظارت اثر بخش
- تأثیر متقابل تصمیمات قضایی و اقتصادی
- جایگاه نظارت و بازرسی در اسلام
- عدالت و تأثیر آن بر سبک زندگی
- ده‌ها سخنرانی علمی در حوزه‌های اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و حقوقی و معرفتی در حوزه ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و سمینارهای تخصصی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
......
United States
.....