کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله رئیسی:

اگر مشکلات با توهین به من حل می‌شود من گذشت می‌کنم

15 خرداد 1400 ساعت 18:24

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رونق تولید باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم و این نیاز به سازوکار دارد.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره انتخاباتی که عصر امروز (شنبه) با حضور کاندیداهای انتخابات پخش شد، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت که محورهای این اظهارات به شرح ذیل است:

- موضوع موانع تولید از مسائل مهمی است که تولیدکنندگان با آن مواجهند و کاری کرده که تولید کنندگانی که با انگیزه در عرصه تولید حضور یافته اند دچار مشکل شده‌اند.

- برای رونق تولید باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم و این نیاز به سازوکار دارد.

- باید کاری کنیم قاچاق به عنوان یکی ازموانع تولید به حداقل برسد و باید نقدینگی به سمت تولید برود.

- هدایت نقدینگی به سمت طلا و ارز و زمین باید کاسته شود و به تولید هدایت شود.

- سازوکارهایی مانند مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد و کاستن از مالیت‌های تولیدی است. مالیات ۲۵ درصدی تولید باید با شیب ملایم به ۱۰ درصد کاهش یابد.

- برخی مجوزها برای تولید تبدیل به مانع شده است. باید صدور مجوزها پسینی شود و تسهیل کند.

- به نظرسنجی های بسیار مردمی عنایت کنید، یکی از دغدغه های مردم بی صداقتی بسیاری از مسئولین است و انتظار مردم این است که حرف نادرست به آنها زده نشود و کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد بی صداقتی نکند.

- بررسی پرونده تحصیلی من از سایت آموزش عالی قابل مشاهده است ولی مشکل مردم با تهمت زدن حل نمی‌شود و چرا به شعور مردم اهانت می‌کنید؟ 

- اگر مشکل مردم با توهین و تخریب من حل می شود، من گذشت می‌کنم.

- من با مردم با صداقت حرف می‌زنم. اولین بار که کسی در تاریخ سیاسی ایران به‌صورت پوششی عمل کرد و گفت من آمده ام از دولت حمایت کنم، از دوستان شما (اصلاح‌طلبان) بود.

- شما مردم را گرفتار کردید و قوه قضائیه بیش از 2 هزار کارخانه را احیا کرده است.

- به زندانها هم سر می‌زنم و مدیر نشسته در اتاق نیستم و سوال این است. چرا داد همه را درآوردید؟

- من معقدم به رقابت و مشارکت. در روز اول قوه قضائیه همه شکایت‌ها را پس گرفتم و هیچ روزنامه‌ای را نبستم.

- شما باید پاسخ دهید که چرا من باید با تولیدکنندگان کار داشته باشم؟ چرا داد همه را درآوردید؟ 

- در مسئولیت قوه قضائیه با پرونده های بسیاری که در دستگاه اجرایی تولید می‌شود مواجهم و مردم خوب می‌دانند من در رسیدگی خط قرمز ندارم. باید مجموعه ای که تولید پرونده می کند را اصلاح کرد.

- برای من خدمت در قوه قضائیه بسیار مغتنم است ولی با خواست عموم مردم مواجهم و اقشار مختلف صدایشان از ناکارآمدی و فساد و ظلم دادشان درآمده است.
- مدیریت حلقه مفقوده کشور است و اقتصاددانان را برای حل مشکلات کشور به خط خواهم کرد.

- در قوه قضائیه جایگاه مطالبه‌گر دارم و اگر به قوه مجریه بیایم جایگاه پاسخگویی پیدا می‌کنم. سنت سنواتی آقایانی که بودند 5 تا 10 سال بوده و نیازی ندارم به اینکه دنبال پست و مقام باشم و این مطلقا در ذهن من نیست.

- چه در آستان قدس و چه در اینجا مردم با عملکرد و روحیه ام آشنا هستند و دلیل اقبالشان هم این است و چرا از این اقبال ناراحتید و چرا می خواهید با تخریب جایگاه من خودتان را اثبات کنید؟ 

- بگویید شما چکار کرده اید و خب!‌ شما هم به 4 تا از واحدهای تولیدی می رفتید و 4تا را هم شما‌ آباد می کردید. چرا به من اعتراض می کنید که دوستانمان 2هزار واحد تولیدی را از تعطیلی نجات دادند؟

- کل این واحد ها 1درصد هم مشکل قضایی ندارد ولی مردم می‌بینند در ماشین سازی تبریز و کرمانشاه و اراک چه شده است؟

- داد کارگر و کشاورز درآمده و نمی توانیم بی تفاوت باشیم و فرق ما و شما همین است.

- برای دولت و کسب و کار و خانواده و معیشت مردم برنامه داریم و مدیریت حلقه مفقوده کشور است. 

- مردم قدرت مدیریت می خواهند و مسئله مردم دعوای دو مکتب اقتصادی نیست و دنبال یک مدیر مقتدر جهادی می‌گردند تا کارهای مردم را سامان دهد و چرا اجازه نمی دهید این اتفاق بیفتد؟

- یکی از مشکلات جدی کشور زمین‌خواری است و زمین به دست سرمایه داران افتاده و با زمین سوداگری می کنند.

- در قوه قضائیه شاهد خروجی و تولید پرونده در مورد زمین‌خواری هستیم ولی اگر سازوکارهایش در دولت اصلاح شود نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد.

- سند عادی را باید به سند رسمی تبدیل کنیم و دومین مسئله «کاداستر» و «حدنگار» است و کشور ما در این زمینه عقب است. تا  آخر1400 کاداستر به سامان خواهد رسید. 

- باید سازمانهای مردم نهاد را فعال کنیم تا خود مردم نظارت کنند و تغییر کاربری‌ها مشخص شود.

- دولت موظف است راه قانونی را برای مردم باز کند تا مردم سراغ کار غیرقانونی نروند و متخلف روشن شود.

- امروز شاهد کاهش جریان زمین خواری در کشور هستیم و مقررات وجود دارد ولی به آنها عمل نمی‌شود.

یکی از مشکلات جدی مردم تورم است و نسبت به کالاهای اساسی قیمت‌ها فوق العاده افزایش یافته و مسکن 7 برابر، خودرو 8برابر و قیمت گوشت و مرغ 5-6برابر شده است و آنچه مردم را بسیار نالان کرده کوچک شدن سفره‌شان است.

- عده ای سال 96 در همین سالن گفتند اگر فلانی بیاید ممکن است قیمت دلار 5 هزار تومن شود ولی خودشان به 30هزار تومان رساندند و بعد گفتند اگر ما نبودیم قحطی می آمد. این مثل دروازه بانی است که 17 گل خورده و می‌گوید اگر من نبودم 30 گل خورده بودیم.

- یکی از مشکلات جدی مردم تورم است و نسبت به کالاهای اساسی قیمت‌ها فوق العاده افزایش یافته و مسکن 7 برابر، خودرو 8برابر و قیمت گوشت و مرغ 5-6 برابر شده است و آنچه مردم را بسیار نالان کرده کوچک شدن سفره‌شان است.

- عده ای سال 96 در همین سالن گفتند اگر فلانی بیاید ممکن است قیمت دلار5هزار تومن شود ولی خودشان به 30هزار تومان رساندند و بعد گفتند اگر ما نبودیم قحطی می آمد. این مثل دروازه بانی است که 17 گل خورده و می‌گوید اگر من نبودم 30گل خورده بودیم.

- ارز ۴۲۰۰ تومانی چه مصیبتی برای کشور درست کرد و چقدر پرونده برای قوه قضائیه تولید کرد؟ ارز صادراتی را باید مدیریت کرد، با اعلام اینکه ارز برنگشته کاری پیش نمی‌رود، مدیریت باید کرد. تسهیلات بانکی را باید مدیریت کرد.

- رئیس جمهور رئیس همه مردم و یعنی همه جناح ها و گروه‌ها و دغدغه‌مندان است و نگاه رئیس جمهور نگاه خدمتگزاری به همه و رفع مشکل همه است. 

- در قوه قضائیه یک برنامه ارائه دادم و مشغول به کار شدم و سند تحولم را در اختیار همه قرار دادم و احساس مردم هم این بوده که بعد از 2 سال و چند ماه در قوه قضائیه اتفاقی افتاده است.

- 12 اندیشکده فعال را به خط کردیم و برنامه ای برای بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در دستور کار است.

- در فضای مجازی عقبیم و زیرساخت‌ها مشکل دارد و باید کامل شود و در تولید محتوای فضای مجازی مشکل داریم و حق بسیاری از خانم‌ها در فضای مجازی ضایع می‌شود.

- من از بچه‌ها می‌پرسم، وقتی دارید در اینترنت بازی می‌کنید چند بار حال شما گرفته می‌شود؟ باید کار بسیاری شود.

 - من خودم صفحه دارم و دو میلیون فالوئر دارم و مسائل از این طریق به من می‌رسد.

- ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم. درباره بانک‌ها گفتند به حرف گوش نمی‌کنند، من گفتم ببینید به حرف من گوش می‌کنند یا نه؟


کد مطلب: 765642

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765642/اگر-مشکلات-توهین-حل-می-شود-گذشت-می-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com