جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

رضا کیانیان: به مسئله فرهنگ توجهی نمی‌شود

شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب: 765581
رضا کیانیان در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر، از لزوم توجه کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری به مقوله فرهنگ گفت.
رضا کیانیان: به مسئله فرهنگ توجهی نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا کیانیان بازیگر سینما، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی خود از جشنواره جهانی فیلم فجر امسال گفت: ما کوشش کردیم که این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم و این مخاطبان هستند که باید ما را ارزیابی کنند.

وی اظهار کرد: امسال جشنواره ما در سطح جهان الف شد که پیش از این تنها ١۵ کشور توانسته بودند، به این مقام دست پیدا کنند.

کیانیان تصریح کرد: مقامی که ما به دست آوردیم همانند آن است که در جام جهانی برنده شده باشیم؛ اما چون در کشور ما افتخارات فرهنگی عمومی نمی‌شوند، این اتفاقات مهم دیده نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هیچکدام از نامزد‌های ریاست جمهوری از فرهنگ صحبتی نمی‌کنند و همگی از اقتصاد می‌گویند. در حالی که اگر فرهنگ یک جامعه درست شود، اقتصاد هم درست می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» گفت: ما در جهان اعتبار سینمایی داریم. به همین جهت سیاپف به ما نمره الف داد؛ چون ما خرجی نکردیم و سیاست بازی هم نکردیم. ما ۱۳۰ سال است که فیلم‌های فرهنگی داریم. ما نیاز داریم که کاخ فرهنگی داشته باشیم. چرا آن را نمی‌سازیم؟!

وی در پایان درباره اهمیت توجه به تئاتر هم گفت: دولت باید دست تئاتر را بگیرد؛ مادر سینما الان بی پناه است. امیدواریم که به این مسائل بیشتر توجه شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....
سلبریتی خیلی پشیمان
Iran, Islamic Republic of
بروید از انکه 8 سال ازش حمایت کردید سوال کنید !!!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط در زمان دولت حسن روحانی به مسئله فرهنگ توجهی نمی‌شود
ناصر
Romania
....