کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برلین و مسکو آسمان خود را به روی هم بستند

فارس , 13 خرداد 1400 ساعت 9:09

آلمان و روسیه در اقدامی متقابل آسمان خود را به روی برخی از هواپیماهای مسافربری طرف مقابل بستند.


به گزارش جهان نیوز، خبرگزاری رویترز از اقدام متقابل آلمان و روسیه در بستن حریم هوایی خود به روی برخی هواپیماهای مسافربری خبر داده است.

براساس این گزارش، پس از آنکه روز سه شنبه روسیه از صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای مسافربری شرکت لوفت هانزا به مسکو خودداری کرد، آلمان نیز روز چهارشنبه پرواز هواپیماهای شرکت «آئروفلات» را به برلین لغو کرد.

رویترز نوشت، وبسایت فرودگاه فرانکفورت روز چهارشنبه از لغو یک پرواز هواپیمای مسافربری لوفت هانزا و یک پرواز شرکت آئروفلات که قرار بود چهارشنبه عصر به مقصد مسکو انجام شود خبر داد. 

این درحالیست که لوفت هانزا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که مقامات روسی مجوز پروازهای شرکتهای آلمانی به مسکو و سن‌پترزبورگ را برای ماه ژوئن صادر کرده بودند.

اختلافات روسیه با کشورهای اروپایی در این زمینه زمانی تشدید شد که اتحادیه اروپا آسمان خود را به روی هواپیماهای روسی که از آسمان بلاروس استفاده می‌کنند بست. 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین از دیگر شرکت‌های هواپیمایی مستقر در اتحادیه اروپا خواستند از پرواز در حریم هوایی بلاروس خودداری کنند.

دولت بلاروس اخیرا یک پرواز اروپایی را به خاطر تهدید به بمبگذاری مجبور به فرود در فرودگاه مینسک کرد و سپس دو فعال مخالف این کشور را از هواپیما پیاده و بازداشت کرد که این اقدام با اعتراض مقامات اتحادیه اروپا مواجه شد. 

پس از آن، دولت روسیه پروازهای چندین شرکت اروپایی که آسمان بلاروس را برای سفر به روسیه دور میزنند ممنوع کرد.

روز پنج شنبه نیز دولت روسیه پرواز هواپیماهای شرکت آسترین ایرلاینز به مسکو را به همین دلیل لغو کرده بود. 

پس از آن، شرکت آسترین ایرلاینز اعلام کرد، روسیه گفته به پرواز شماره OS601 از مبدأ وین به مقصد مسکو، بدون عبور از حریم هوایی بلاروس اجازه نشستن در فرودگاه مسکو داده نخواهد شد.

شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر» روز یکشنبه حین پرواز از آتن به ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) مورد رهگیری قرار گرفت و وادار به فرود در مینسک شد. بعد از نشستن این پرواز دو نفر از مخالفان دولت بلاروس دستگیر شدند. 

«الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس روز چهارشنبه فضاسازی‌ها درباره دلیل نشاندن این هواپیما را رد کرد و آنها را «دروغ محض» توصیف کرد.

او طی یک سخنرانی در جمع مقام‌های ارشد بلاروس از دستور به فرود هواپیمای «رایان‌ایر» دفاع کرد و گفت که تهدید بمب‌گذاری دلیل فرود این هواپیما بوده است.


کد مطلب: 765453

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765453/برلین-مسکو-آسمان-خود-روی-هم-بستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com