پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷

محمد هاشمی: همتی «خیرالموجودین» است

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 765452
ایشان در زمینه اقتصادی نیز صاحب‌نظر است و دارای تئوری و سبک هستند. در کارهای پولی و بانکی و در بیمه مرکزی و بانک مرکزی نیز فعالیت کرده‌اند و تجارب خیلی خوبی دارند.
محمد هاشمی: همتی «خیرالموجودین» است
به گزارش جهان نيوز، «محمد هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «گزینه مناسب در بین گزینه‌های ریاست‌جمهوری وجود دارد. آقای همتی کمتر شناخته شده‌اند اما گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری هستند. آقای همتی  در زمانی که بنده در صداوسیما فعالیت می‌کردم حدود ۱۲ سال جزو مدیران من در این سازمان بودند و به همین دلیل شناخت خوبی از ایشان دارم».

هاشمی در ادامه گفت: «ایشان در زمینه اقتصادی نیز صاحب‌نظر است و دارای تئوری و سبک هستند. در کارهای پولی و بانکی و در بیمه مرکزی و بانک مرکزی نیز فعالیت کرده‌اند و تجارب خیلی خوبی دارند. در شرایط کنونی مهمترین مطالبه و دغدغه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است. برای حل این مشکلات نیز حضور یک اقتصاددان در پاستور می‌تواند کمک بزرگی به بهبود وضعیت کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «به نظر من اتفاق مبارکی رخ داده و کسی که امروز در صحنه انتخابات حضور دارد دارای این توانایی است که مشکلات اقتصادی  جامعه را مدیریت کند. بنده در شرایط حساس و خطیر کنونی کشور در بین موجودین انتخابات آقای همتی را «خیرالموجودین» می‌دانم... امثال آقایان لاریجانی و جهانگیری هنوز هم فرصت دارند و می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند. آقای لاریجانی می‌تواند با حمایت از دکتر همتی صحنه انتخابات را تغییر بدهد».

همتی یکی از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور است. کارشناسان معتقدند که حضور همتی در رأس دولت بعدی در حقیقت تشکیل «دولت سوم روحانی» است.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به این مسئله نوشت: «ایده اصلی همتی که حل مشکلات اصلی مردم بعد از رفع تحریم است، همان کلان ایده روحانی است. همتی چیز اضافه‌تری از روحانی برای عرضه کردن ندارد. همتی همان رئیس بانک مرکزی روحانی است، نه چیزی بیشتر».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای با انتقاد از مدیریت همتی در بانک مرکزی نوشت: «رییس مجلس چند ماه پیش از رانت بزرگ ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرد و گفت که با این ارزپاشی چرا قیمت مرغ مدیریت نمی‌شود؟ همین آقای همتی یکی از افرادی بود که نگذاشت رانت ارزی به نفع مردم حذف شود و حالا که رانت‌خواران گردنشان کلفت‌تر شده، منتقد رانت خودساخته شده‌اند! ».

طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی، بیش از ۵۴ درصد نقدینگی کل تاریخ ایران در دوران ۳ ساله مدیریت همتی بر بانک مرکزی خلق شده است. با اینحال یکی از شعارهای همتی، کنترل نقدینگی است!

بنا بر گزارش تشکلهای بخش خصوصی مرغ  و دام و حتی مسئولان فعلی و سابق دولتی،  گرانی مرغ و گوشت در بازار ناشی از تعلل بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردات نهاده های دامی بود که کماکان  نیز این مشکلات قابل مشاهده است، به طوری که قیمت یک کیلوگرم مرغ در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تومان و یک کیلوگرم گوشت بیش از ۱۳۰ هزار تومان شده است.

به عبارت دیگر همتی از بانیان اصلی صف های عریض و طویل خرید مرغ است. از سوی دیگر عبدالناصر همتی اعلام کرده که برای بورس هم برنامه‌های زیادی دارد، این در حالی است که گفته می‌شود همتی یکی از عوامل اصلی پشت صحنه در ریزش‌های سنگین بورس بوده است.

در دوران ریاست همتی بر بانک مرکزی حجم نقدینگی دو برابر، دلار بیش از ۲۰۰ درصد و تورم حدود ۴ برابر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
برای شماها . خیرالموجودین است نه برای ما که موجودی مون صفره !
Canada
ایول
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
این هم جواب آقای همتی!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته که ایشون متخصص دربدبختی مردم است بورس رو که همه یادتون هست
Iran, Islamic Republic of
همتی خیرالموجودین است همچنانکه آقای هاشمی و بعدش جناب روحانی خیرالموجودین بودند و ما را به اینجا رساندند دستشان درد نکنه.