جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حرف‌های یک بازداشتی فتنه ۸۸ درباره انتخابات

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 765367
در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای تصمیم گیرندگان انتخابات، همواره مشارکت بالای مردم اولویت داشته است. یعنی ضمن اینکه تلاش می شده نتیجه نهایی انتخابات مطلوب باشد ولی نتیجه نسبت به مشارکت بالا اولویت کمتری پیدا می کرد.
حرف‌های یک بازداشتی فتنه ۸۸ درباره انتخابات
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محسن میردامادی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی اظهاراتی در نشست مشترک شورای سیاسی و اجرایی حزب اصلاح‌طلب موسوم به مجمع ایثارگران پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای تصمیم گیرندگان انتخابات، همواره مشارکت بالای مردم اولویت داشته است. یعنی ضمن اینکه تلاش می شده نتیجه نهایی انتخابات مطلوب باشد ولی نتیجه نسبت به مشارکت بالا اولویت کمتری پیدا می کرد. ولی در انتخابات مجلس قبل رویکرد متفاوتی اتخاذ شد. بدین طریق که حاکمیت تصمیم گرفت حضور پر رنگ مردم در انتخابات را فدای نتیجه تضمین شده کند. لذا با وجود اینکه قبل از انتخابات روشن بود رغبت مردم به شرکت در انتخابات کاهش یافته، ولی بازهم رد صلاحیت های گسترده نامزدها انجام شد تا نتیجه مطلوب تضمین شود و مجلسی یکدست انقلابی تشکیل شود، که دیدیم نتیجه چنین رویکردی، انتخاباتی با پایین‌ترین میزان مشارکت در طول حیات جمهوری اسلامی بود.

به گزارش صبح ما، او می‌افزاید: در انتخابات ریاست جمهوری در ابتدا تردید وجود داشت که آیا مثل گذشته مشارکت بالا مورد نظر خواهد بود یا مشابه انتخابات مجلس بازهم نتیجه تضمین شده تقدم پیدا خواهد کرد. در موضع گیری های رهبری بیشتر روی مشارکت بالا تکیه می شد، ولی شواهد دیگر به خصوص از سوی دستگاه های امنیتی دلالت بر همان تقدم نتیجه تضمین شده داشت!

در اظهارات میردامادی همچنین می‌خوانیم: البته تا روز انتخابات باید دید که صحنه چه تغییراتی خواهد کرد، اما اصلاح طلبان و جبهه اصلاحات که نسبت به دوره های گذشته از سازمان و انسجام بهتری برخوردار هستند، رسما اعلام کرده اند که کاندیدایی نخواهند داشت و می بایست با همین انسجام تشکیلاتی فعالیت ها و گفتمان و راهبرهای تبیین شده خود را پیگیری کنند.

*آقای میردامادی و دوستان ایشان در ستاد هسته سخت اصلاحات از یکسال قبل پروژه "تحریم خاموش انتخابات" (رأی نمی‌دهیم چون نامزد تأیید صلاحیت شده نداریم) را در قبال انتخابات ۱۴۰۰ در دستور کار خود گذاشتند.

طرحی که البته از ابتدا مورد رصد برخی محافل تحلیلی قرار گرفت و بیش از ۱۴۰ گزارش وبلاگ مشرق در اشاره به این توطئه شوم و کلیدواژه "تحریم خاموش" گواه این مدعاست.

و از همین روست که دیدیم آقایان در هنگام معرفی داوطلبان نامزدی، یک رجل بدسابقه و مشهور به صلاحیت‌نداشتن مثل تاجزاده را معرفی کردند اما از معرفی اصلاح‌طلبان نجیب‌تری مثل عارف یا مهرعلیزاده استنکاف ورزیدند.

در واقع آنها تقلا کردند تا "گزینه‌های غیر ممکن" را به شورای نگهبان معرفی کنند تا از عدم تأیید صلاحیت آنها مطمئن باشند و بتوانند پروژه تحریم خاموش که با هدف کاستن از مشارکت کسانی از مردم، نامشروع‌نمایی از نظام اسلامی و پیگیری طرح "فتنه اقتصادی" طراحی شده است را راحت‌تر پی بگیرند.

فلذاست که اظهارات میردامادی درباره چیزهای برساخته‌ای مثل "تضمین نتیجه"، تقدم نتیجه بر مشارکت و ... تماما لاطائلات است و حقیقت ندارد.

جالب است که مردم بدانند حتی در موقعیت کنونی که اصلاح‌طلبانی مثل همتی یا مهرعلیزاده در انتخابات حضور دارند اما چپ‌های ستادی هیچ روی خوشی به این افراد نشان نمی‌دهند و حتی به تازگی به مهرعلیزاده پیغام انصراف هم داده‌اند و او را تهدید کرده‌اند که ماندنش در انتخابات هزینه خواهد داشت.

گفتنیست، پروژه اصلاح‌طلبان مبنی بر تحریم خاموش انتخابات؛ در قبال انتخابات مجلس یازدهم نیز به اجرا درآمد و در پرتو عدم شناخت و رصد دقیق آن از سوی خواص کشور، توانست موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شود.

اظهارات میردامادی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان می‌بایست با همین انسجام راهبردهای خود را پیگیری کنند! نیز چیزی جز یک تأکید ناجوانمردانه بر ادامه راه "تحریم خاموش انتخابات" نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *