پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۳

کبد خود را با این نوشیدنی بیمه کنید

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 765362
محققان بر این عقیده اند که مصرف یک نوشیدنی می‌تواند به سلامت کبد شما کمک کند.
کبد خود را با این نوشیدنی بیمه کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید بسیاری از ما دوست داشته باشیم روز خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز کنیم؛ اما آیا باید در طول روز نیز از خوردن چند فنجان دیگر نیز لذت برد؟ در حالی که ممکن است شما باید در خصوص افزایش مصرف کافئین تجدید نظر کنید، اما پژوهشگران می‌گویند فنجان یا فنجان‌هایی که از قهوه استفاده می‌کنید، می‌تواند به سلامت کبد شما کمک کند.
 

سایر مزایای نوشیدن قهوه


اما فواید قهوه تنها به بهبود کبد خلاصه نمی‌شود. «انجمن قلب آمریکا» (American Heart Association) در یک پژوهش متوجه شده که نوشیدن منظم سه فنجام «قهوه سیاه» (بلک کافی) در روز ممکن است خطر حمله قلبی یا مغزی را تا یک سوم کاهش دهد.

همچنین بر اساس اعلام پایگاه «Johns Hopkins Medicine)» وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز، ارتباطاتی میان مصرف قهوه و کاهش خطر سرطان روده بزرگ، بیماری آلزایمر و پارکینسیون وجود دارد.

اما این بدان معنا نیست که شما اکنون به بیرون رفته و سه فنجان قهوه لاته و یا کاپوچینوی مورد علاقه خود را بخورید. پژوهشگران می‌گویند اگر قهوه بدون خامه و یا شیری کننده‌های مصنوعی مصرف شود، بیشترین فواید سلامتی را به همراه خواهد داشت.

اگر شما نمی‌توانید خوردن قهوه سیاه را تحمل کنید، آن را با شیر و مقدار بسیار کمی شکر امتحان کنید.

اگرچه این تحقیقات بیانگر آن است که قهوه یک گزینه مناسب برای سلامت شما محسوب می‌شود؛ اما شما باید با دکتر خود نیز در خصوص مصرف کافئین بر سلامت شخصی تان گفتگو کنید؛ چرا که ممکن است رژیم غذایی شما متفاوت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
خیلی به نتایج این تحقیقات مشکوک خارجی ها بخصوص در دوارن جنگ های بیولوژیک اعتماد نکنید .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قهوه کیلویی چنده اون وقت؟ من دو ساله چای هم نخریدم.
Ireland
بنده قهوه خور هستم، مزایایی داره ولی ظاهرا ضررش بیشتره، برای قسمتی از حافظه و برای قلب و برای نظم خواب ضرر داره.