جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مدال برنز یکتا جمالی تاریخی بود/ آینده درخشان در انتظار دختران

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 765125
نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه برداری پس از کسب نخستین مدال جهانی دختر وزنه بردار ایران گفت: این مدال تاریخی انگیزه دختران ورزشکار ایران برای درخشش در آینده را چند برابر کرد.
مدال برنز یکتا جمالی تاریخی بود
به گزارش جهان نيوز، تیم ملی بانوان وزنه برداری ایران پس از سه سال فعالیت برای نخستین بار به مدال جهانی رسید. یکتا جمالی دختر نوجوان و ۱۶ سالِ وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان کار بزرگی انجام داد و سه مدال با ارزش برنز در حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع کسب کرد. جمالی با تاریخ سازی برگ جدیدی در وزنه برداری زنان ایران باز کرد و در اولین اعزام برون مرزی خود امید بسیاری به وجود آورد.

خرگزاری مهر پس از تاریخ سازی دختر وزنه بردار ایران درباره زمان آغاز فعالیت وزنه برداری زنان تا کسب نخستین مدال گفتگویی با نایب رئیس فدراسیون انجام داد.

استارت وزنه برداری زنان از سال ۹۶
مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری درباره شروع به کار وزنه برداری زنان ایران گفت: وزنه برداری زنان ایران به طور رسمی در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد. پیش از بنده خانوم‌ها طریقت و بهرامی نواب رئیس بودند. در زمان بهرامی نخستین مدال بین المللی در یک مسابقه توسط الهام حسینی کسب شد.

ارتقا وزنه‌ها و صعود به دسته A
وی ادامه داد: از دی ماه سال ۹۹ و در زمان حضورم در فدراسیون اردوهای وزنه برداری زنان به طور پیوسته برگزار شد و در مسابقات آسیایی اتفاقات خوبی رقم خورد. الهام حسینی، الناز باجلانی و پوپک بسامی رکوردهای خود را به ترتیب ۱۱ کیلوگرم، ۲۲ کیلوگرم و ۵ کیلوگرم ارتقا دادند. در مسابقات آسیایی تاشکند مدالی کسب نشد اما ملی پوشان با ارتقا وزنه‌های خود به دسته A صعود کردند.

منظمی پس از کسب نخستین مدال جهانی بانوان وزنه بردار گفت: خدا را شاکرم که نگاهش به حوزه بانوان خاص بود و دختر نوجوان ایران در مسابقات جهانی جوانان توانست بهترین نتیجه را برای خودش رقم بزند. این نخستین مدال جهانی بانوان بود. آینده درخشانی در انتظار دختران نوجوان و جوان وزنه برداری ایران است و ان شالله با حمایت‌های بیش‌تر نتایج بهتری کسب خواهد شد.


 
نخستین حضور و ۳ مدال جهانی
وی افزود: یکتا جمالی نخستین تجربه حضورش در مسابقات جهانی با سن کم را رقم زد و توانست مدال برنز مسابقات را کسب کند که برای تاریخ وزنه برداری زنان ایران شگفتی ساز است.

منظمی تاکید کرد: مهمترین دستاورد این مدال این است که انگیزه بالایی در سایر دختران وزنه بردار ایران در سایر رده‌های سنی ایجاد کرد و اعتقاد پیدا کردند با تلاش و پشتکار به نتیجه دلخواه دست خواهند یافت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری گفت: از ریاست فدراسیون تشکر می‌کنم که نگاهی خوب به بخش بانوان داشت و هر گونه برنامه ریزی برای اردوهای تیم ملی زنان را پذیرفت و از آن حمایت کرد. امیدوارم بتوانیم پاسخگوی حمایت‌های او باشیم. از تیم کاری از جمله کادر فنی آقای خورشیدی و بیرانوند که به عنوان مشاوران فنی کنار تیم حضور داشتند تشکر می‌کنم. از کار پزشکی شامل روانشناس، ماسور، متخصص طب پزشکی ورزشی و همچنین مشاور معنوی تیم – سرپرست و سایر نفراتی که کنار تیم حضور داشتند.

مسابقات وزنه برداری جوانان جهان در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. الناز باجلانی و یکتا جمالی دو وزنه بردار اعزامی در بخش دختران به مسابقات جوانان جهان بودند که در پایان ایران با ۳ مدال جمالی به کار خود پایان داد. الناز باجلانی وزنه بردار دسته ۷۶ کیلوگرم در حرکت یک ضرب وزنه ۹۲ کیلوگرم (جایگاه پنجم)، دو ضرب ۱۰۰ کیلوگرم (جایگاه نهم) و مجموع ۱۹۲ کیلوگرم (جایگاه هشتم) را ثبت کرد.

یکتا جمالی وزنه بردار دسته ۸۷ کیلوگرم نیز در حرکت یک ضرب وزنه ۹۲ کیلوگرم (جایگاه سوم)، حرکت دو ضرب وزنه ۱۱۶ کیلوگرم (جایگاه سوم) و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم (جایگاه سوم) را ثبت کرد و ۳ مدال برنز کسب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *