پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ذوالنوری: هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف باشد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 765109
هزینه‌های انتخاباتی باید کاملاً شفاف و با حساب و کتاب باشد و نامزدهای انتخابات مراقب باشند تا وامدار افراد و جناح‌ها نشوند.
ذوالنوری: هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف باشد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه نحوه تأمین هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید شفاف شود، اظهار داشت: هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید مواظب باشند تا برای رسیدن به هدف خود در انتخابات، مسیر خلاف و غلطی را انتخاب نکنند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات افرادی رانت‌خوار و فرصت‌طلب دور نامزدهای انتخابات جمع می‌شوند و برای آنان تبلیغات می‌کنند که هدفشان از این کار آن است که در صورتی که نامزد انتخاباتی مورد نظرشان در انتخابات پیروز شود، از آنان امتیازگیری کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید مراقب باشند و بدانند که همواره افرادی هستند که با فرصت‌طلبی و سو استفاده به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند و اگر هم کاری برای نامزدهای انتخابات می‌کنند، صرفاً به این دلیل است که آنان را وامدار خودشان کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نامزدهای انتخابات وامدار فرد و یا جناحی شوند، در صورت پیروزی در انتخابات، قطعاً نمی‌توانند از منافع ملی و حقوق ملت آزادانه دفاع کنند.

وی متذکر شد: معمولاً زمانی که درباره نحوه تأمین هزینه‌های انتخاباتی نامزدها سوال پرسیده می‌شود، آنان می‌گویند که پویش و کمپین‌های مردمی این هزینه‌ها را تأمین می‌کند در حالی که محور این پویش‌ها و کمپین‌ها هم ستادهای تبلیغاتی همین افراد است و از سوی افراد ثروتمند مدیریت می‌شود.

ذوالنوری ادامه داد: البته حساب مردم عادی برای راه‌اندازی پویش و کمپین مردمی برای نامزدهای انتخاباتی از این افراد متمول جداست. ما می‌بینیم که گاهی اوقات دانشجویان، دانش‌آموزان، روستاییان و یا کسبه محل که به دنبال امتیاز و هدف خاصی نیستند، با هزینه‌های بسیار کم برای نامزدهای انتخاباتی تبلیغات می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقابل، کاملاً مشخص است که برخی از شرکت‌ها، کمپانی‌ها و سرمایه‌داران شاخص در صورت حمایت از نامزدهای انتخابات به دنبال منافع خودشان هستند. بر این اساس، نامزدها باید مراقب باشند و مردم هم باید حتماً به مسئله هزینه‌های انتخاباتی توجه داشته باشند و آن را رصد کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جای تأسف است که برخی از نامزدهای انتخاباتی هزینه‌های گزافی را صرف تبلیغات خود می‌کنند و کسانی که این چنین سخاوتمندانه از جیب خودشان و یا دیگران برای تبلیغات انتخاباتی هزینه می‌کنند، مشخص است که هدفشان خدمت به مردم نیست.

ذوالنوری با بیان اینکه هزینه‌های انتخاباتی باید کاملاً شفاف و با حساب و کتاب باشد، گفت: در شرایطی که بسیاری از مردم در وضعیت معیشتی بسیار بدی به سر می‌برند، اگر کسی به دنبال کار خیر است، بهتر است به جای آنکه میلیاردی برای نامزدهای انتخاباتی هزینه کند، به فکر کمک رسانی به فقرا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *