جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۸

پژو پارس LX بخریم یا دنا؟ +مشخصات فنی

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 765078
مشخصات فنی خودرو پژو پارس LX و دنا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پژو پارس LX بخریم یا دنا؟ +مشخصات فنی
به گزارش جهان نيوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو پارس LX با دنا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی پژو پارس LX:
پژو پارس LX، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۸۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.
 

 
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.
 

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، آینه‌های جانبی تاشونده اتومات، شیشه‌های سولارو ضداشعه UV، قفل میکروسوییچی درب‌ها، سنسور ایمنی دنده عقب، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم برقی پشتی صندلی، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ، قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید، رودری بهینه، داشبورد تریم بژ، جلوآمپر جدید و دماسنج روی داشبورد است.

معرفی دنا:
دنا، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.
 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۷۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.


از جمله امکانات این خودرو می‌توان به دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جلو هالوژنی و LED، عقب LED، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، تریم تک رنگ (مشکی)، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز اشاره کرد.


همچنین این خودرو مجهز به شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، هشدار دهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، جابجایی ‏های صندلی‏‌های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی، امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix)، دسترسی به صندوق از داخل اتاق است.

دیگر امکانات این خودرو می‌توان به پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم نور، بلندگو‌های جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، دستگیره‌های همرنگ اشاره کرد.
 
خودرو
پژو پارس LX دنا
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
1386 1393
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1587سی سی 1645سی سی
حداکثر قدرت
108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
13.2 ثانیه 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 189 کیلومتر در ساعت
وزن
1185 کیلوگرم 1258 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع 4558 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2669 میلیمتر 2671 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.5 لیتر در هر صد کیلومتر 7.74 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
66 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS - EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا
كیسه هوای راننده راننده و سرنشين
سیستم صوتی
بلندگوی عقب - آنتن اكتیو داراي مانيتور تصويري با قابليت پخش فايل هاي تصويري داراي قابليت استفاده از سيستم رهياب داراي سيستم پاسخگويي به تلفن همراه (هندزفري موبايل) مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي روي فرمان تيوتر
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما که فرقونم نمیتونیم بخریم
حمید ندیمی
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً با این حرفتان موافقم، فکرت کوتاه است و ناامیدی در وجودتان است، داداشم اگه مثبت فکر کنی و توی ذهنت تصویر سازی بکنی همراه با تلاش و کوشش و صبر، شک نکن که حتماً خواهی رسید ولی مثل الانت فکر کنی هیچ وقت نخواهی رسید، دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم.به نکته مهمی اشاره کردی داداش.
Iran, Islamic Republic of


انگار بنز بی ام و رو باهم مقایسه کرده
وحید
Iran, Islamic Republic of
یکی از کاربردی ترین آپشن های خودروهای داخلی به طور کلی و خصوصا خودرو دنا که نبودش باعث لطمه شدید و عدم کیفیت قابل قبول میشه این هست که دستگیره همرنگ با رودری طراحی بشه
یعنی نابود شدم از اینهمه آپشن کاربردی که تو هیچ ماشینی پیدا نمیشه
Iran, Islamic Republic of
هچکدام
Iran, Islamic Republic of
مسلما پارس از سمند سبک تر و پر قدرت تر و شتاب و سرعت بیشتری داره
امید
Iran, Islamic Republic of
مطلب تون مهم نبود،چون فقط مشخصات رو گفتید،بد بود
Iran, Islamic Republic of
ماشین که نیست لگنه
معلم
Iran, Islamic Republic of
مردم محتاج نون شبندوقیمتهانجومی...مردم ِبیچارهءبی پناه...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
محمدحسین کلاته رحمانی فراش وسرایدارمدرسه
Iran, Islamic Republic of
قبلا نوشتم ترتیب اثرکه نمی دهند چه فایده
Iran, Islamic Republic of
جفتشون. اگه دوو سیلو. بخر حالشو ببر
Iran, Islamic Republic of
برای خودمون متأسفم ...که چرا بهترین خودروهای روز و با کیفیت دنیا مثل تویوتا لکسوس و ... در کشورهای دیگر حتی افغانستان با ارزانترین قیمت به مردم بفروش می‌رسد اما ما ایرانی ها هرگز نمی‌توانیم این خودروهای با کیفیت را که با گمرکهای بالا قیمتهایشان در ایران متورم میشوند را بخریم ؟! ... چرا ؟!....
Iran, Islamic Republic of
دنا اصلا چهره بروز و دلچسبی ندارد ....
Iran, Islamic Republic of
من یکسال پیش خودرو ساینا آپشنال ثبت نام کردم بعد از یه سال دعوت نامه اومد از نمایندگی زنگ زدن بیاین بقیه پولو بدین رفتیم نمایندگی تو نمایندگی بهمون گفتن ما ساینا آپشنال موجود نداریم ... اگه میخواید بهتون ساینا معمولی بدیم بگذریم از اینکه هیچکس بخاطر این تغییر ماشین پاسخگو نبود سرتونو درد نیارم بالاخره از ما امضا گرفتن که به ما ساینا معمولی بدن حالا چهارماهه که از موعد تحویل قرارداد میگذره و هنوز که هنوزه ساینا رو تحویل ندادن وقتی به تهران زنگ می‌زنیم هیچکس پاسخگو نیست و خانمی که پشت خطه در کمال بی ادبی گوشی رو ترررررق قطع می‌کنه ...
Iran, Islamic Republic of
باور کنید اگر واردات خودرو با قیمت ارزان جهانی آزاد شود صنایع خودرو سازی ما مجبور به پیشرفت و بهره وری خواهد شد ...