کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه پر پیچ و خم تیم ملی والیبال در المپیک

باشگاه خبرنگاران , 31 تير 1400 ساعت 12:36

تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ با تیم‌های ملی لهستان، ونزوئلا، ایتالیا، کانادا و ژاپن هم‌گروه است.


به گزارش جهان نیوز، شمارش معکوس برای بازی‌های والیبال مردان در المپیک توکیو شروع شده است. تیم ملی والیبال کشورمان دوم مرداد ماه ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف اولین حریف خود می‌رود.

این دومین بار است که تیم ایران در المپیک شرکت می‌کند. در این دوره، ایران با تیم های ملی لهستان، ونزوئلا، ایتالیا، کانادا و ژاپن هم‌گروه است.

اولین مسابقه والیبالست‌های کشورمان با تیم لهستان مدعی قهرمانی است. تیمی که ملی پوشان والیبال ایران به خوبی با سبک بازی آن‌ آشنایی دارند.

آخرین بازی ایران و لهستان به لیگ جهانی والیبال که دو ماه قبل برگزار شد باز می‌گردد. ایران در آن مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر از لهستان شکست خورد. البته والیبال ایران با آلکنو در این دوره از رقابت‌های جهانی، بیشتر به دنبال رسیدن به ترکیب مناسب برای بازی‌های المپیک بود تا کسب مقام و پیروزی.

شاید با توجه به نتایج ضعیف والیبالیست های ایرانی در لیگ جهانی، خیلی ها امید چندانی به موفقیت این تیم در رقابت‌های المپیک نداشته باشند؛ اما پوراوجی کارشناس حوزه والیبال در رادیو ورزش در این باره گفت: لهستان تیم قدرتمندی است و بازیکنان جایگزین زیادی هم دارد؛ اما ما هم تیم دست و پا بسته ای نیستیم. اگر ایران در مسابقات والیبال جهانی چندان موفق ظاهر نشد، به دلیل این بود که آلکنو در نظر داشت ترکیب درست تیم برای المپیک توکیو را انتخاب کند. 

او افزود: ما در مسابقات پیش رو، به نظرم توانایی کسب حداقل سه پیروزی را خواهیم داشت. پیروزی هایی که انتظار داریم در برابر ونزوئلا، ژاپن و کانادا به دست بیاید. سطح والیبال ونزوئلا از والیبال ما پایین تر است. با کانادا و ژاپن هم به لحاظ فنی و توانایی در یک رده قرار داریم. هرچند که ژاپن میزبان است و شاید امتیاز میزبانی کمی به سود این تیم باشد؛ اما بارها با این تیم بازی کرده‌ایم. 

پوراوجی در پایان گفت: بازی اول ما با لهستان است؛ تیمی که علاوه بر بحث های تکنیکی، کُری خوانی زیادی هم با بازیکنان ما دارد. با این حال ما در رقابت های مختلف با لهستان بازی کرده و آنها را شکست داده ایم. امیدوارم والیبالیست های ما در اولین بازی المپیک خود لهستان را شکست دهند و با انگیزه مضاعف ادامه مسابقات را پیگیری کنند.


کد مطلب: 765043

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/765043/راه-پر-پیچ-خم-تیم-ملی-والیبال-المپیک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com