جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

زاکانی: مرغِ ۱۲ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومان شد

جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 764804
اساس حرکت ما بر مبنای جهش تولید و رفع موانع پیش روی تولید است که با کمک خداوند و همه متخصصان سعی می‌کنیم مشوق‌های تولیدی داده شود تا تولید حرف اول را بزند.
زاکانی: مرغِ ۱۲ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومان شد
به گزارش جهان نيوز به نقل باشگاه خبرنگاران، علیرضا زاکانی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان تولید رادیو حاضر شد. او که سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد امروز برنامه تبلیغاتی قانونی خود برای گفت‌وگو با مردم را در رادیو جوان ضبط کرد.

علیرضا زاکانی بعد از ضبط برنامه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد رسانه ملی در انتخابات گفت: بنده حضور و فعالیت خودم را معطوف به ظرفیت بی نظیر رسانه ملی و فضای مجازی کرده ام. معتقدم که این ظرفیت ظرفیت بی نظیری است که باید از آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: از دوستان و همکارانم در رسانه و به خصوص رسانه ملی و فضای مجازی درخواست دارم با ارائه یک برنامه درست به ساختن ایرانی آباد کمک کنند.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای مهار گرانی‌های افسار گسیخته دارد یا خیر؟، گفت: این موضوع به نظارت مربوط می‌شود و ما با گرانی‌های افسار گسیخته‌ای روبرو بوده ایم که دولت وظیفه خود را در کنترل قیمت اقلام اساسی مردم انجام نداد.

وی تاکید کرد: امسال ۹ میلیارد دلار برای واردات نهاده‌ها کنار گذاشته شده بود و مقرر شد نهاده در اختیار قرار گیرد، اما نبود نظارت بر توزیع موجب ایجاد رانت برای عده‌ای خاص شد و مرغی که باید کمتر از ۱۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسید در مقاطعی به بالاتر از ۳۵ هزار تومان هم رسید یعنی ما پول را دادیم چوب را خوردیم و پیاز را هم نوش جان کردیم.

موانع پیش روی تولید را کنار خواهیم زد/ مقابله با فساد هدف مقدماتی ماست
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: قطعا نظارت بدون حضور مردم و اصناف قابل تحقق نیست و وزارتخانه‌ها نیز باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند، اما ما دیدیم که وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی همدیگر را قبول نداشتند و دولت نباید دعوای خودش را بر سر سفره مردم بیاورد و باید مشکلات مردم را با نوکری حل کنند و مردم را در امور مشارکت دهند.

زاکانی گفت: با نظارت بر بخش تولید و توزیع می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ارتقا معیشت مردم چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: ما در برنامه خود ۴ رویکرد تحولی داریم که رویکرد اول ناظر به حوزه اقتصاد مدیریت است چرا که هم اکنون اقتصاد ما دولتی است. اساس حرکت ما بر مبنای جهش تولید و رفع موانع پیش روی تولید است که با کمک خداوند و همه متخصصان سعی می‌کنیم مشوق‌های تولیدی داده شود تا تولید حرف اول را بزند.

زاکانی گفت: بی شک مقابله با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و برداشتن موانع جدی تولید هدف مقدماتی ماست و در بخش تولید کاری خواهیم کرد که منجر به خلق ثروت و قدرت برای همگان شود و تلاش ما این است که موضوع تورم و اشتغال را به عنوان معضل جدی حل کنیم. عدالت در تولید و توجه به توزیع مناسب می‌تواند ریشه فقر را بخشکاند و نشاط و شادابی در جامعه حاکم کند.

دولت وظیفه نظارتی‌اش را کنار گذاشته است/ مرغِ ۱۲ هزارتومنی، ۳۰ هزار تومان شد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: درحال حاضر یک افسار گسیختگی در اقلام موجود در کشور داریم و دولت وظیفه نظارتی خود را به هیچ وجه انجام نمی‌دهد. امسال قریب ۹ میلیارد دلار برای ورود نهاد‌ها و اقلام ضرروی کنار گذاشتیم و نهاده‌ها را هم وارد کشور کردیم، اما نبود نظارت در توزیع و عدم بهره‌مندی از فرصت خلق‌شده، رانت را به جیب برخی وارد کرد. نتیجه این عدم نظارت باعث شد قیمت تمام‌شده مرغ که باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان یا ۱۴ هزار تومان باشد، به بالای ۳۰ هزارتومان صعود کرد.

وی افزود: بنابراین (در قضیه مرغ) ما پول را دادیم، چوب را خوردیم و پیاز هم نوش جان کردیم. باید وزارت خانه‌ها نیز کمک کنند. مشکلی که امسال هم وجود داشت درگیری بین وزارت جهاد و صمت بود که وزای آن هم همدیگر را قبول نداشتند و به هم می‌پرداختند.

زاکانی با اشاره به اختلاف وزارت صمت و وزارت کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: دولت نباید دعوا و درگیری خود را روی سفره مردم بیاورد و باید درون خودش مشکل را حل و نوکری مردم هم بکند.
 
ستاد ما ستاد دهه شصتی‌هاست/ از ظرفیت بزرگ تبلیغی رسانه ملی و فضای مجازی استفاده خواهم کرد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ستاد انتخاباتی خود نیز اظهار کرد: درباره جوانان چند سطح را باید در نظر گرفت؛ اول تولید و زنده‌نگه‌داشتن امید و و واردکردن پرنشاط جوان به کار و زندگی است و جوان را در خدمت جامعه قرار داد. باید دغدغه‌ها را از روی جوان برداشت تا با فکر آزاد وارد شود و خود را مولد بداند. نکته دوم این است که باید از فرهیختگان جوان برای ستون فقرات تغییر در کشور استفاده کرد.

 وی افزود: ما از ستاد خودمان شروع کردیم و نامش را ستاد دهه شصتی‌ها گذاشتیم و تمام اعضای ستاد جوانان فرهیخته هستند. فعالیت خود را معطوف به استفاده از ظرفیت بی نظیر رسانه ملی قرار دادم و همچنین از فضای مجازی نیز استفاده خواهم کرد.

زاکانی در پایان گفت: از همه در رسانه‌ها و رسانه ملی تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه‌ها و کارنامه ام را در این مسیر نشان دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شعار توخالی بدرد مردم و کشور نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
.......
بهنام
Iran, Islamic Republic of
اگه مدیریت نکنید ببشتر هم میشه شک نکنید.
Iran, Islamic Republic of
برنامه های کباب کوبیده ای ! فقط دود دارد و چرب و داغ ، مشتری نمی داند چه چیزی دارد می خرد و میل می کند !...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعتراف جهانگیری اگر تأیید صلاحیت هم می‌شد در انتخابات رأی نداشت
Iran, Islamic Republic of

بعد از گذشته 7 سال و 10 ماه خبر خوب روحانی برای فعالان صنعت گردشگری دیر شده
Iran, Islamic Republic of
پس شما در مجلس چه کاره بودید ؟!!!