جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سردار رحیمی: پلیس در انتخابات بی‌طرف است

سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 764517
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که در زمینه تبلیغات انتخاباتی تابع مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهند بود و در عین حال با هر گونه ناامنی و بر هم زدن نظم نیز برخورد خواهند کرد.
سردار رحیمی: پلیس در انتخابات بی‌طرف است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در جلسه ارتباط مستقیم مردم با فرماندهان پلیس پایتخت که در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ برگزار شد گفت: این اولین جلسه از ملاقات های مردمی با فرماندهان پلیس پایتخت در سال ۱۴۰۰ بود که با حضور روسای پلیس های تخصصی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل های مربوط به کرونا به طور کامل در این دیدارها رعایت می‌شود گفت: در این جلسه با مشکلات ۵۵ نفر از شهروندان به شکل تلفنی رسیدگی شده و ۳۵ نفر نیز به شکل حضوری مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مسائل مربوط به پلیس اماکن و پلیس راهور دارای بیشترین مراجعات بود.

افزایش ۱۲ درصدی رضایتمندی مردم از پلیس
رحیمی با تاکید بر اینکه ارتباط چهره به چهره و مستقیم با مردم منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد بود گفت: متاسفانه در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی کمی در این روند همیشگی پلیس مشکلاتی ایجاد شده بود که ما تلاش کردیم از طریق تماس های تلفنی این مسائل را حل و فصل کنیم.

وی اضافه کرد: بررسی های ما طی دو ماه اخیر نشان می دهد میزان تقدیر و تشکر از ماموران پلیس و رضایتمندی از ماموران ما افزایشی ۱۲ درصدی داشته است.

در برگزاری تبلیغات انتخاباتی تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم
رحیمی همچنین در حاشیه این جلسه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آمادگی پلیس برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: پلیس در بحث انتخابات چند مسئولیت را بر عهده داشت که این مسئولیت ها و وظایف را می توان در چند بخش کلی دسته بندی کرد؛ بخش اول مربوط به زمان بررسی صلاحیت هاست که ما به عنوان اولین سازمانی که مورد استعلام قرار گرفت سوابق اشخاص را برای دستگاه های مربوطه ارسال کردیم.

وی با اشاره به اعلام اسامی افراد دارای صلاحیت در انتخابات گفت: طبیعتا با اعلام رسمی افراد واجد شرایط و صلاحیت برای انتخابات بحث تبلیغات نامزدها نیز آغاز خواهد شد. در این زمینه ما تابع موارد ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر آنچه که به ما ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد.

رحیمی افزود: روز گذشته این دستورالعمل به پلیس ابلاغ شده و به دست ما رسید. ما نیز بر اساس آن در رابطه با تجمعات و میتینگ های انتخاباتی رفتار خواهیم کرد و مبنا برای ما دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این موارد پلیس هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی با موارد تخلفات و خارج از قوانین انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه گام بعدی ما تامین امنیت شعب اخذ رای است گفت: دیشب آخرین وضعیت صندوق ها را اعلام کرده و ما بر اساس آن برنامه ریزی های خود برای صندوق ها را آغاز کردیم. همانطور که می دانیم تامین امنیت انتخابات به طور کامل بر عهده پلیس است و ما با آمادگی کامل و با ظرفیت تمام نیروها در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ما شاهد برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز هستیم و این دو انتخابات در کنار انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در تهران برگزار خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پلیس با تجمعات احتمالی هواداران نامزدهای رد صلاحیت شده برخورد می کند یا خیر؟ گفت: وظیفه پلیس تامین نظم و مقررات است بنابراین با هر فردی که بخواهد خارج از مقررات ، اقدام به اختلال در نظم و آرامش عمومی کند ، برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس عضو هیچ گروه و جریانی نبوده و در انتخابات بیطرف است گفت: اما به عنوان متولی امنیت جامعه با هر فرد یا گروهی که بخواهد امنیت جامعه را خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *