کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش ساخت قطعات با cnc

3 خرداد 1400 ساعت 10:47


در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی باید گفت که برای تولید قطعات مختلف از روش‌های موثرتری استفاده می‌شود که یکی از آنها بکارگیری از دستگاه cnc است. این دستگاه در بسیاری از کارخانه‌ها وجود دارد و در خط تولید محصولات و قطعاتی مانند خودرو بکار گرفته می‌شود. گفتنی است که با توجه به اینکه ظرفیت دستگاه cnc برای تولید انواع و اقسام قطعات مناسب است، می‌توان آن را در ابتدا برای مدل‌سازی و سپس برای تولید آنها بکار برد. ناگفته نماند که برای تولید قطعات مختلف با استفاده از دستگاه cnc می‌توان از روش‌هایی مانند تراش‌کاری یا فرزکاری استفاده کرد. حال اگر شما هم در حال حاضر قصد خرید چنین دستگاهی را دارید، توصیه می‌کنیم مطلب امروز ما را دنبال کنید.
 


تولید محصولات با دستگاه cnc چوب
در هر مکانی که حضور دارید، نگاهی به اطراف‌تان بیندازید. مطمئناً محصولات چوبی مختلفی را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از دستگاه cnc تولید شده است. ممکن است پشت یک میز نشسته و در حال خواندن این مقاله باشید یا اینکه اگر سری به آشپرخانه‌تان بزنید، با قطعات و محصولاتی روبرو خواهید شد که هر کدام‌شان با استفاده از دستگاه cnc چوب تولید شده اند. حتی ممکن است طرح اولیه‌شان نیز با بکارگیری از همین دستگاه در نظر گرفته شده باشد. اینجا میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

روش تولید نیز به این صورت است که در ابتدا یک مدل‌سازی مناسب در نظر گرفته می‌شود که تمامی کارهای آن را دستگاه cnc انجام داده است. سپس بعد از به تأیید رسیدن مدل، باید ماکت آن ساخته شود که با توجه به قابلیت‌های دستگاه cnc این کار نیز در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد و نهایتاً کار ساخت نهایی محصول با استفاده از دستگاه cnc کامل می‌گردد. گفتنی است که ماکت سازی از جمله قابلیت‌های این دستگاه محسوب می‌شود مخصوصاً اگر بنا به ساخت وسایل مربوط به صنعت مبلمان باشد. همچنین با بکارگیری از این دستگاه می‌توان کارهای دیگری مانند برش‌کاری، منبت کاری و غیره را نیز انجام داد. از خصوصیت‌های بکارگیری از دستگاه cnc برای طراحی و ساخت قطعات می‌توان به افزایش دقت و تنوع در کار اشاره کرد.

تولید محصولات با دستگاه cnc فلزات
همانطور که ذکر شد ظرفیت بالای دستگاه cnc سبب شده است تا در موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. به همین جهت این دستگاه را می‌توان در تولید مواردی مانند جواهر آلات نیز بکار برد. این در حالی است که دستگاه cnc برای هر گونه فلزی کاربرد دارد و فقط کافی است که در ابتدا مدل‌سازی به خوبی انجام شود و سپس با بکارگیری مجدد از این دستگاه، طرح در نظر گرفته شده را تکمیل و به تولید انبوه رساند.

گفتنی است که در بسیاری از کارخانه‌ها قبل از آنکه یک قطعه به صورت انبوه تولید شود، ابتدا با استفاده از قابلیت‌های دستگاه cnc آن را طراحی کرده و در صورتی که هیچ مشکلی برای تولید انبوده محصولات وجود نداشته باشد، اقدام به ساخت آن خواهد شد. در نظر داشته باشید که از دستگاه cnc می‌توان برای تراشکاری محصولات یا قطعات مورد نظر نیز استفاده کرد.
 

تولید محصولات با دستگاه cnc سنگ
نوع دیگری از کاربرد دستگاه cnc برای تولید و ساخت قطعات سنگی مانند تندیس یا سردیس‌هاست. این در حال است که اگر چه بکارگیری از سنگ در حوزه‌ ساخت و ساز در کارخانه‌ها بسیار کم شده است اما هنوز هم ممکن است برای تولید تابلوهای سنگی یا حتی مجسمه‌ها از آن بکارگیری شود.

از طرف دیگر به دلیل آنکه هزینه‌های تولید انواع قطعات سنگی با استفاده از دستگاه cnc هزینه‌بر است ممکن است کمتر از آن بکارگیری شود. بیشترین استفاده از این دستگاه معمولاً در شهرهای پرجمعیت خواهد بود. توصیه می‌کنیم که اگر در شهرهای بزرگ حاضر هستید و قصد استفاده از دستگاه cnc را دارید، بدون معطلی نسبت به تهیه آن اقدام کنید. اما اگر هدف راه‌اندازی یک کارگاه کوچک در یک شهر نچندان پرجمعیت است، حتماً در نظر داشته باشید که یک دستگاه cnc رومیزی هم می‌تواند کارتان را پیش ببرد.

طرز کار کلی دستگاه cnc
برای اینکه با استفاده از دستگاه cnc بتوان قطعات مختلفی را ایجاد کرد باید سه مرحله طی شود که از جمله می‌توان به طراحی مدل CAD، تبدیل مدل به یک برنامه و در نهایت تنظیم دستگاه cnc اشاره کرد. در نظر داشته باشید که در هر یک از مراحل عنوان شده باید یک‌سری کارهای معمول انجام شود که نهایتاً تولید قطعه با انجام عملیات فرزکاری به اتمام می‌رسد.


کد مطلب: 764367

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/764367/روش-ساخت-قطعات-cnc

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com