جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیش بینی احتمالی شیوع کرونا در ۲ هفته آینده

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 764352
با استفاده از سامانه پیش‌بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا، می‌توان وضعیت احتمالی دو هفته بعد را پیش‌بینی کرد.
پیش بینی احتمالی شیوع کرونا در ۲ هفته آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی، با اشاره به قدرت بسیار بالای هوش مصنوعی در پیش‌بینی بسیاری از فرآیندها، افزود: علاوه بر برنامه‌هایی که تا به حال انجام شده و ما را به سمت یک مدل بومی در استان تهران نزدیک کرده است، این مدل زمانی عملکردی است که ما در حوزه بهداشت آثار عملکردی آن را ببینیم.

وی ادامه داد: ما در شهر تهران ۱۷۴ و در استان تهران ۴۲۰ محله داریم و با وجود جمعیت نامتوازن، نوع ارتباطات میان مردم و حجم بالای تردد، مشکلات زیادی برای تصمیم گیری محدودیتی پیدا می‌کنیم. ما برای اعمال محدودیت‌ها نیاز به مدل جغرافیایی داریم تا اقدامات اثربخشی بیشتری داشته باشند. با داشتن اطلاعات مناسب می‌توانیم برای هفته‌های آتی پیش‌بینی‌های لازم و اقدامات متناسب با آن را داشته باشیم.

زالی افزود: مبحث داشبورد مدیریتی بسیار مهم است و با یک سطح دسترسی منطقی برای مدیران تصمیم گیرنده بسیار مناسب است تا در هر لحظه بتوانند موقعیت را دیده و تصمیم گیری کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با این نرم افزار، علاوه بر رصد دائمی وضعیت فراگیری و در دسترس بودن اطلاعات روز‌های گذشته، می‌توان وضعیت احتمالی دو هفته بعد را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: توسعه سامانه پیش‌بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونای استان تهران با استفاده از هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *