سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:

کشتی نیازمند حمایت مجلس و دولت است/ نزدیک المپیک یاد ما می افتند/ خواهش می کنم بار روانی را زیاد نکنید

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 764048
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، به خصوص در رشته‌های مدال آور شرایطمان خوب نیست ولی خواهش می‌کنم از همه که بار روانی را روی بچه‌ها زیاد نکنند.
نزدیک المپیک می‌شویم یاد این رشته می‌افتند
گروه ورزش جهان نيوز: غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در حاشیه برگزاری مسابقات جام جهان پهلوان تختی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جام تختی یکی از معتبرترین مسابقات کشتی در جهان است. اما امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر همه ارکان زندگی و ورزش این رقابت‌ها نیز تحت تاثیر این ویروس در سطح فنی پایین درحال برگزاری است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: به هرحال فدراسیون کشتی تصمیم به برگزاری این رقابت‌ها گرفت و ما نیز با شرکت تمامی ورزشکاران به نام ایرانی از آن حمایت کردیم اما این تمام موجودیت ما در کشتی نیست و امیدوارم با ریشه کنی کرونا در در دور بعدی این رقابت‌ها ورزشکاران خارجی بیشتری در آن شرکت کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران مشهور کمتر برای شرکت در این رقابت‌ها ابراز علاقه مندی می‌کنند، اظهار داشت: دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آنها به روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی با جهان بیرونی، ربط دارد. باز هم تاکید می‌کنم امیدوارم این روابط هر چه سریع‌تر بهبود یابد تا در سال آینده شاهد پربارتر برگزار شدن این رقابت‌ها باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره تیم ملی نیز گفت: تیم ملی شانزدهم خرداد برای شرکت در رقابت‌های جهانی کشتی به لهستان می‌رود و پس از بازگشت از این مسابقات فهرست نهایی تیم ملی اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو را اعلام خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه از کشتی و کشتی گیران باید در حد حمایت انتظار داشته باشند، افزود: انتظار مردم از کشتی و کسب مدال به حق است و به آن احترام می‌گذاریم اما سوال اینجاست، چه کاری برای کشتی انجام شده است؟ کشتی ورزش سنتی ماست اما در ایران واقعا مظلوم است. همین که نزدیک به بازی‌های المپیک می‌شویم یاد این رشته می‌افتند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد: البته ما به این چیزها فکر نمی‌کنیم و برای موفقیت و سربلندی کشورمان هر کار که از دست مان برآید انجام می‌دهیم. اما تاکید می‌کنم هیچ چیز مشخص نیست ما المپیک متفاوتی را پیش رو داریم. خواهشم این است که بار روانی را از روی کشتی بردارید و از ما انتظار واقع‌بینانه داشته باشید.

وی اضافه کرد: اهالی کشتی حداقل انتظارشان این است که لااقل در زمان باقی مانده تا شروع بازی‌های المپیک از این رشته حمایت کنند کشتی با توجه به انتظارات مردم و مسئولان نیازمند حمایتی فراتر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که امیدواریم در زمان باقی مانده این مهم صورت گیرد.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه کشتی می‌تواند نشاط را به جامعه باز گرداند ادامه داد:‌ جوانان به این رشته علاقه زیادی دارند و ما می‌توانیم با جذب آنان نشاط را به جامعه باز گردانیم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *