پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۱

عراقچی: پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات داشته‌ایم

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 763936
پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات حاصل شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی و تصمیم گیری در پایتخت‌ها است.
عراقچی: پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات داشته‌ایم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، گفت: این نشستی است که بیش از دو هفته مذاکرات برگزار خواهد شد و یک جمع بندی صورت خواهد گرفت و مجدداً هیئت‌ها برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در دو هفته گذشته پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است؛ امیدوار هستیم در چند روز آینده این امر صورت بگیرد تا وقتی برای دور بعدی مذاکرات آمدیم در مورد آن مسائل هم به جمع بندی برسیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص نشست‌هایی که در طول دو هفته گذشته در سطوح مختلف در وین برگزار شده است، تصریح کرد: شرایط خیلی فشرده بود؛ نشست‌های مختلفی در همه سطوح دوجانبه و چند جانبه بین هیئت‌های مختلف در سطوح کارشناسی برگزار کردیم. در طول این بحث‌ها تلاش کردیم در موضوعاتی که اختلاف نظر وجود دارد به جمع بندی برسیم، اختلافات را یا رفع و یا کمتر کنیم.

عراقچی تاکید کرد: نتیجه این تلاش‌ها این است که الان می‌توانیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم؛ همانطور که گفتم چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود اما روی باقی موارد توافق وجود دارد.

وی با اعلام اینکه برای متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته است، گفت: الان وقت آن است که یک رجوع مجدد به پایتخت‌ها صورت بگیرد و مشورت‌های آخر، صورت بگیرد تا بتوانیم مذاکرات را ادامه بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همیشه پیشرفت ها خوب بوده ولی خروجی خوبی ندیدم
Switzerland
.
از نظر حقوقی باید یوترن، ایسا و کاتسا برداشته شود تا تحریم‌ها برداشته شده به حساب بیاید. آمریکا مطلقا سراغ برداشتن این تحریم‌ها نمی‌رود.
Switzerland
ایشون توان مذاکرات را ندارد و مجلس باید اختیار مذاکره را ازشون سلب کند. .
Iran, Islamic Republic of
دولت ادعای های دهان پرکن موفقیت پشت موفقیت وتیم مذاکره پیشرفته های خوب .بابا 8 سال ادعا کافی است بیش از این مردم را اذیت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات تاکنون نبوده است
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور تاکنون ثابت کرد که مذاکرات به نفع مردم و کشور نبوده است.
Switzerland
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود..
Iran, Islamic Republic of
.......
معرفت
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت های زیادی داشتند فقط مشکل کلیدی اینه که امریکا تحریم ها رو برنمیداره..بیخود نیست. ظریف کنار کشیده
صدای موزیک پس زمینه ی مصاحبه ی مطبوعاتی اخیر عراقچی در وین خیلی جالب بود!!!