جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کدخدایی: ۷ رأی مثبت برای احراز صلاحیت لازم است

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 763612
مبنای ما برای بررسی صلاحیت‌ها، قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است.
چند رأی برای احراز صلاحیت لازم است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مبنای بررسی این شورا برای بررسی صلاحیت دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملاک ما قانون اساسی و اصل ۱۱۵ آن است، از زمانی که سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد، این سیاست‌ها و مصوبه جدید شورا مبنای کارمان برای بررسی صلاحیت‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: از فردا بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را آغاز می‌کند.

کدخدایی تصریح کرد: اداره کل انتخابات شورای نگهبان مسئولیت بررسی اولیه و تهیه اسناد و مدارک لازم برای داوطلبان ریاست جمهوری را دارد، تا فردا اسناد و مدارک لازم تاجایی که انجام شده به شورای نگهبان واصل خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: ملاک و مبنای ما برای احراز صلاحیت ها، رای همه اعضای شورای نگهبان است و باتوجه به ۱۲ عضو شورای نگهبان، ۷ رای مثبت لازم است که یک فرد احراز صلاحیت شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به کثرت افراد شاخصی که ثبت نام کرده اند، تلاش میکنیم در ۵ روز اول نتیجه را اعلام کنیم، در غیر این صورت ناچار هستیم استهمال کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *