جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۷

فلسطین پس از ۷۳ سال فاجعه «نکبت»

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 763528
فلسطین پس از ۷۳ سال اشغال جایگاهی رفیع یافته که هر روز درخشان‌تر می‌شود اما در همین زمان مقایسه وضعیت روزهای اشغال فلسطین و امروز صهیونیست‌ها نشان از افول جدی آنها و روند زوال رژیم صهیونیستی دارد.
فلسطین پس از ۷۳ سال فاجعه «نکبت»
به گزارش جهان نيوز، 73 سال قبل نیمه شب 14 می 1948، مجموعه ای از فرماندهان جوخه های ترور صهیونیست که چند دهه در فلسطین دست به ترور و تخریب علیه فلسطینی ها زده بودند، تأسیس رژیمی مجعول به نام رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. تأسیس این رژیم مجعول با خونریزی و جنایت آغاز شد و این روزها که هفتاد و سومین سالروز آن است باز هم با خونریزی های دیگری در حال استمرار است اما موقعیت آنها با گذشته تفاوت های زیادی پیدا کرده و بوی پایان حیات منحوس شان به مشام می رسد.

آماری از جنایت‌های اولیه صهیونیست‌ها
با اعلام تأسیس رژیم مجعول صهیونیستی توسط جوخه های ترور هجوم همه جانبه به مناطق سکونت فلسطینیان آغاز شد. باندهای ترور صهیونیستی 774 روستا و شهر فلسطینی را اشغال کرده، از این تعداد 351 روستا و شهر را با تمامی آثار موجود در آن به طور کامل از بین بردند. صهیونیست ها 70 کشتارجمعی انجام دادند که در آنها 15 هزار فلسطینی شهید شدند. بر اثر این اقدامات جنایتکارانه براساس آماری ثبت شده، 950 هزار فلسطینی از مجموع 1 میلیون و 400 هزار فلسطینی مجبور به مهاجرت از دیار خود شدند. این آمار ثبت شده رسمی است که آمار ثبت نشده آن بسیار بیشتر از این عدد است.

با تخریب کامل 531 شهر و روستای فلسطینی که بسیاری از آنها دارای آثار باستانی و تاریخی بودند، شهرک ها صهیونیست نشین تأسیس شد و صهیونیست های مهاجر را در آنها اسکان دادند. در این ماجرا 78 درصد فلسطین تاریخی در تحت سیطره صهیونیست ها قرار گرفت.

فلسطینی های آواره در 58 اردوگاهی که در داخل فلسطین و کشورهای همسایه برپا شد سکونت داده شدند. در داخل فلسطین 19 اردوگاه در کرانه باختری و 8 اردوگاه در نوار غزه ایجاد شد. در خارج از فلسطین 10 اردوگاه در اردن، 9 اردوگاه در سوریه و 12 اردوگاه در لبنان به وجود آمد. یک اردوگاه هم در رفح مصر ایجاد شد که بعدها به داخل نوار غزه منتقل شد.

وضعیت جمعیتی فلسطینی‌ها
در حال حاضر فلسطینی هایی که در کرانه باختری، نوار غزه و کشورهای همسایه فلسطین زندگی می کنند براساس آخرین آمار سال 2020 بیش از 13 میلیون نفر است. از این تعداد کمتر از 2 میلیون نفر در سرزمین های اشغالی 1948 و 5 میلیون نفر در کرانه باختری و نوار غزه زندگی می کنند و بقیه فلسطینی ها در کشورهای حاشیه فلسطین ساکن هستند. تعداد کمی نیز که مجموع آنها با یک میلیون نفر نمی رسد در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا، آسیای غربی، آمریکایی جنوبی و شمالی و آفریقا متفرق هستند.

وضعیت جمعیتی صهیونیست‌ها
صهیونیست ها با گذشت زمان با تمرکز بر مهاجرت دادن صهیونیست ها به فلسطین اشغالی تلاش کردند مسئله جمعیت را در رژیم مجعول خود حل کنند. در حال حاضر براساس آمار رسمی رژیم صهیونیستی، تعداد صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی کمتر از 7 میلیون نفر است. امروز تقریباً دیگر مهاجرتی به سرزمین های اشغالی صورت نگرفته، رشد جمعیت نیز در میان صهیونیست ها حدود 1 درصد است.

این در حالی است که جمعیت فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی 1948، چهار برابر شده است. براساس آماری که سازمان ملل در سال 2019 منتشر ساخت. تا سال 2050 تعداد فلسطینیان سرزمین های 1948 از صهیونیست ها بیشتر خواهد شد.

انزوای بین‌المللی
هنگامی که رژیم صهیونیستی در سال 1948، اشغال فلسطین را رقم زد در لحظات نخستین از سوی اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخته شد. کمتر از یک ساعت از آن اعلام نگذشته بود که ایالات متحده آمریکا نیز این اقدام شوروی را تکرار کرد. اما امروز روسیه آن حامی تمام قد صهیونیست ها نیست و اقدامات آنها را محکوم می کند و ایالات متحده دوره بایدن به دلیل مشکلات ریشه ای که با صهیونیست ها پیدا کرده، به اظهارات رسانه های اکتفا می کند. نباید از خاطر برد که اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود اجازه داد قطعنامه ای در سازمان ملل علیه آنها تصویب شود.

در وجه دیگر مسئله امروز افکار عمومی جهان با آگاهی از جنایت های رژیم صهیونیستی مطالبه ای عمومی از جامعه جهانی در خصوص تنبیه صهیونیست ها و ممانعت از اقدامات فراقانونی آنها دارد.

اقتصاد رو به زوال
صهیونیست ها به دلیل اختلافات داخلی، عدم حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از آنها، بحران اقتصادی آمریکا، هزینه های سنگین داخلی و از دست دادن برخی عرصه ها صادراتی به ویژه در عرصه فروش تسلیحاتی، روز به روز از نظر اقتصادی دچار افول بیشتری می شود. بحران کرونا بر تشدید این وضعیت کمک کرده است و آنها در دوره بحران کرونا بیش از پیش دچار افول شده اند. در حال حاضر به دلیل بن بست سیاسی رژیم صهیونیستی 3 سال است که این رژیم بودجه سالانه نداشته، با همان بودجه سال 2018 حیات خود را ادامه می دهد . این به معنای افول اقتصادی در عرصه داخلی آنها است که به عرصه اقتصاد خارجی آنها نیز اثر قابل توجهی گذاشته است.

بن بست سیاسی
صهیونیست ها از سال 2018 تا کنون تنها یک مقطع 6 ماهه یک کابینه را تجربه کرده اند که آن کابینه حتی موفق به تصویب بودجه سالانه رژیم صهیونیستی نشد و به دلیل اختلاف بر سر بودجه سالانه منحل شد. در این مدت 4 انتخابات برگزار شده و انتخابات چهارم نیز بدون نتیجه ماند و عن قریب آنها باید به سمت انتخابات پنجمی حرکت کنند که افقی برای نتیجه بخش بودن این انتخابات پنجم نیز وجود ندارد.

پایان دوران بازدارندگی
صهیونیست ها مهمترین ابزار حفظ موجودیت خود را در عرصه نظامی جسته اند و همواره با سرمایه گذاری در این عرصه تلاش کرده اند نوعی بازدارندگی را در فلسطین از همان اوان اشغال فلسطین ایجاد کنند. به این معنی که با تفوق نظامی نسبت به کشورهای منطقه و فلسطینی ها همواره این معادله را تعریف کرده اند که هرگاه بخواهند هر هدفی را در فلسطین مورد حمله قرار می دهند و هرگاه احساس کنند هدفی علیه آنها وجود دارد آن را از بین خواهند برد.

اما امروز پس از گذشت 73 سال نه تنها دیگر این بازدارندگی وجود ندارد بلکه بازدارندگی به نفع مقاومت معکوس شده است. امروز صهیونیست ها می دانند اگر هر اقدامی علیه فلسطینیان انجام دهند با پاسخ سخت مقاومت روبرو خواهند شد. این مسئله در درگیری های اخیر فلسطین شکل پیشرفته تری پیدا کرد و مقاومت به صهیونیست ها نشان داد اگر در فلسطین دست به اقدامی تجاوزکارانه به ویژه در خصوص خط قرمزهای مقاومت بزنند این مقاومت است که آنها را هدف قرار می دهد. حال صهیونیست ها هر روز با این وحشت زندگی می کنند که مقاومت هر لحظه توان آن را دارد که صهیونیست ها را جای خودشان بنشاند و آنها دیگر نمی توانند هر تجاوزی که دلشان بخواهد انجام دهند.

 مقاومت در مرزهای فلسطین 
در مقابل افولی که طی 73 سال اشغال فلسطین صهیونیست ها را در خود فرو برد، این مقاومت است که روز به روز شکوفاتر از قبل شده و به رغم تمام نقشه هایی که علیه اش طرحی شد، امروز در مرزهای فلسطین و داخل فلسطین حضور دارد. مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، یمن به مرزهای فلسطین رسیده است و در داخل فلسطین هم نوار غزه را در اختیار دارد. نقطه پایانی فتح مقاومت کرانه باختری است که در خیزش های اخیر جهشی به سمت پیروزی را تجربه کرده است.

مقایسه وضعیت رژیم صهیونیستی و مقاومت پس از 73 سال اشغال فلسطین این افق روشن را مقابل عقل سلیم ظاهر می کند که آزادی فلسطین چند گامی بیشتر نمی خواهد که این گام ها در آستانه برداشته شدن است و این وعده الهی است که فلسطین به دست آزادگان و مجاهدان آزاد شود. چیزی که در تمام تحلیل های اتاق های فکر رژیم صهیونیستی لمس شده است اما سخنی از آن گفته نمی شود و در حال تنیدن دام های فریب و خدعه برای مقابله با آن هستند. غافل از اینکه هیچ کس را توان ایستادگی در مقابل وعده های الهی نیست و این اراده خداوند است که در همه جا جاری خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک کش صهیونیستی پس از ۷۳ سال است با حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت سازمان های بین المللی در فلسطین اشغالی جنایت می کند و آدمکشی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
حزب‌الله عراق: حمایت از فلسطین از اصول ماست/ اعلام آمادگی برای تقابل بزرگ با رژیم صهیونیستی/ مصاحبه اختصاصی
Iran, Islamic Republic of
در کنار فلسطین ایستاده ایم
Iran, Islamic Republic of
رژیم جعلی صهیونیستی بزرگترین عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سناتور سندرز: آمریکا نباید مسئول اقدامات نتانیاهو شناخته شود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، القاعده، داعش، اسرائیل تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی یک هدف را دنبال می کنند.
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست ها و تروریست ها با پشتیبانی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت سازمان های بین المللی جنایت می کنند و آدمکشی می کنند.