سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

چاه کن کیست؟ استخدام چاه کن و مقنی حرفه ای چاه از شرکت خونه سازها

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 763468
چاه کن کسی است که در عمل حفر چاه‌‎های مختلف اعم از فاضلاب، آبی و یا حتی قنات تجربه و تخصص داشته باشد. چیزی که در خصوص این شغل اهمیت پیدا می‌کند این است که چاه کن به درستی تشخیص دهد که عملیات حفر چاه تا چه عمقی و در چه زمینی بهترین نتیجه را خواهد داد. 
 

با پیشرفت تکنولوژی صنعت حفر چاه نیز شیوه جدیدی را برای پیشرفت این کار در نظر گرفته است. تأسیس شرکت‎‌های مخصوص جهت حفر چاه، استخدام افراد با تجربه و متخصص و همچنین به کارگیری ابزار مدرن جهت تشخیص محل مناسب و نیز حفاظت از جان چاه کن از جمله اقداماتی بوده که در طی این سال‌‎ها صورت گرفته است. در حقیقت با تأسیس شرکت‎‌های چاه کنی علاوه بر این که خدمات بهتری به افراد متقاضی ارائه می‌شود، امکان اشتغال‌زایی نیز برای کاریزگران و یا همان چاه کنان به وجود خواهد آمد. اما مسئله بسیار مهمی که در این کار وجود دارد این است که گاه مقنی کار تنها به حفر یک نوع چاه تسلط دارد و در حفر سایر چاه‎‌ها‎ از تسلط کافی برخوردار نیست، همین موضوع ممکن است ضررهای مالی زیادی را به مشتریان متحمل کند. از این رو وجود شرکت‌‎هایی چون خونه سازها که به استخدام چاه‎‌کنان و کاریزگران مختلف می‌پردازند سبب شده تا انواع خدمات از جمله حفر چاه‎‌های فاضلاب و چاه ارت و... با کیفیتی بهتر توسط چاه‎‌کن متخصص ارائه شود. برای استعلام قیمت چاه کن و یا  استخدام چاه کن یا مقتی چاه به خونه سازها  مراجعه و یا با با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید. 

تاریخچه حفر چاه
همانطور که می‌دانید حفر چاه و قنات در کشور عزیزمان از دیرباز صورت می‌گرفت و قنات‎‌ها نقش مهمی را در رساندن آب به اهالی در مناطق گرمسیر و کم آب ایفا می‌کردند. جالب است بدانید که عملیات حفر قنات توسط کاریزگران حرفه‌‎ای از سال هزاره سوم پیش از میلاد رواج داشته است و از آن زمان کاریزگران تأثیر زیادی را در کشاورزی و تأمین آب ایفا می‌کرند. حفر کانال‎‌های آب‌راهی توسط ایرانیان در هنگام حمله به شهر بابل که توسط خندق و برج و بارو احاطه شده بود از جمله اقدامات خردمندانه‎‌ایست که در زمان کوروش کبیر در این زمینه صورت گرفته است.

حفر چاه فاضلاب
با توجه به افزایش جمعیت شهری یکی از دغدغه‎‌های ساختمان‌سازان، سیستم فاضلاب شهری و حفر چاه‌‎های مناسب این سیستم می‌باشد. حفر چنین چاه‌‎هایی در صورتی که به درستی صورت نگیرد موجب هدر رفت وقت و هزینه می‌شود چرا که ممکن است در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم دیوارهای چاه فرو ریزد و چاه کلاً از بین برود که در این صورت مجبور به حفر مجدد چاه خواهید بود. استفاده از مقنی‌گران حرفه‎‌ای و نیز شناخت خاک زمینی که قرار است در آن حفر صورت پذیرد و نیز به کارگیری از ابزار کارآمد در رسیدن به یک نتیجه مطلوب تأثیرگذار خواهد بود.

شناخت خاک زمین مورد نظر از اقدامات اولیه و بسیار مهم در این راستا محسوب می‌شود، چرا که شناخت خاک و نیز منطقه مورد نظر کمک می‌کند تا چاه کن انتخاب درستی در حفر چاه داشته باشد. برای مثال در خاکی که خرده سنگ، شن و ماسه وجود دارد حفر و کندن چاه فاضلاب و دستشویی جذبی به علت پایین بودن سفره‌‎های آب زیر زمینی پیشنهاد می‌شود این در حالی است که در مناطقی که دارای خاکی با رس فراوان هستند سطح آب زیرزمینی بالاتر بوده و حفر چنین چاهی اصلاً مناسب نمی‌باشد و در این مناطق چاه کن می‌بایست به فکر حفر چاه سپتیک باشد.
 

چاه سپتیک در واقع به چاهی اتلاق می‌شود که محل جمع‌آوری و تجمع فضولات است. پلی اتیلن، بتن و مصالح ساختمانی از جمله مواد مورد استفاده در ساخت این چاه‎‌های نفوذناپذیر می‌باشند. این چاه‌‎ها معمولاً به دو صورت تک و چند اتاقکی ساخته می‌شوند که هدف از هر دو جمع‌آوری بهتر فضولات می‎‌باشد. در نوع تک بخشی این چاه‎‌ها معمولا از دیوارهایی کم ارتفاع جهت موج‌گیر‎‌ی و کاهش سرعت حرکت فاضلاب صورت می‌گیرد، اما در نوع چند اتاقکی یا چند بخشی، اتاقک‎‌های به هم مرتبط ساخته می‌شوند تا جداسازی آب و فضولات از یک دیگر بهتر انجام شود. این چاه‎‌ها با تمام فوایدی که دارند می‌بایست به صورت دوره‎‌ای و پس از پرشدن توسط تانکرهای مخصوص تخلیه شوند که مدت زمان پرشدن چاه بستگی به جمعیت افراد و تعداد سرویس‌‎های بهداشتی خواهد داشت. چاه‎‌های جذبی در مقایسه با نوع سپتیک به علت برخورداری از ماسه توانایی جذب فاضلاب را خواهد داشت و بخش انباره آن که حالت گنبدی شکل دارد عمل جمع آوری فضولات را انجام خواهد داد. حفر چاه جذبی بهتر است با فاصله از چاه‌‎های آب صورت پذیرد تا موجب آلودگی آن نشود.

ابزارهای مورد نیاز یک چاه کن
در زمان‎‌های قدیم که صنعت ماشین‌‎آلات رونق چندانی نگرفته بود و تکنولوژی پیشرفت چندانی نداشت عملیات حفر چاه به صورت دستی و توسط ابزارهایی ساده مثل بیل و کلنگ که بسیار خسته کننده و زمان‌بر بودند صورت می‌گرفت، اما امروزه با وجود ماشین‌‎آلات مختلف برای حفر چاه استفاده از روش‎‌های قدیمی توصیه نمی‌شود چرا که با این تجهیزات می‌توانید در زمان کوتاه‌‎تری و نیز با استاندارهای بیشتری چاه مورد نظر خود را حفر نمایید. البته باید ذکر کنیم که هنوز هم در بعضی از مناطق حفر چاه تنها از طریق روش‎‌های دستی و سنتی امکان‌پذیر است و ماشین‌‎آلات در چنین مناطقی کاربرد چندانی نخواهند داشت.
  • چکشهای دژبر در حفر چاه؛ چکش‌‎های دژبر توسط کمپرسورهای بادی می‌توانند قدرت و نیروی لازم جهت برای حفر چاه را فراهم آورند. در هنگام کار با این وسیله به هیچ گونه جریان برقی نیاز نیست؛ به همین دلیل برای حفر چاه در مناطقی که دارای خاک خیس هستند هم مناسب بوده و از ایمنی کافی برخوردار می‌باشد.

    بالابر در حفر چاه؛ بالابر‌‎ها که از بخش‌‎های مختلفی ساخته شده‌‎اند از ابزارهای بسیار کارآمد در انجام حفر چاه می‌‎باشند. از این وسیله جهت خارج کردن خاک به بیرون چاه استاده می‌شود.

    دستگاه دمنده در حفر چاه؛ متأسفانه گاهی در عمق چاه، چاه کن دچار چاه‎‌گرفتگی می‌شود که امری بسیار خطرناک است. از این رو وجود یک دستگاه دمنده که موجب تهویه هوا و یا دمیدن هوا به داخل چاه می‌شود از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

شرکت خونه سازها با استفاده از ابزار روز و کارآمد در حفر انواع چاه می‌تواند در انواع پروژه از جمله پروژه‎‌های ساختمانی اقدام به حفر چاه‌‎های مناسب نماید. وجود چاه‌‎کن‌‎های ماهر و حرفه‌‎ای و نیز با تجربه، در دست یابی به نتایج موفق در شرکت خونه‎‌سازها تأثیر بسزایی داشته و کمک می‌کند تا چاهی با عمق مناسب و استاندارد حفر شود. اگر مقنی حرفه‌ای هستید و خواهان جذب در مجموعه‌ای معتبرید حتماً به سایت خونه‌سازها رجوع کنید. جهت ارتباط با این شرکت و استفاده از خدمات آن می‌توانید به آدرس https://khunesazha.ir/  مراجعه یا با شماره همراه 09187099278 تماس حاصل نمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *