کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛

موج جدید از حملات شدید موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین

25 ارديبهشت 1400 ساعت 8:14

گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از موج جدید از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی به ویژه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه از افزایش شمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

۲۰:۲۴ موج جدید حملات موشکی مقاومت فلسطین
گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: موج جدیدی از حملات موشکی قوی و شدید به سوی شهرها و شهرک های صهیونیست نشین را آغاز کرده‌ایم.

۱۷:۴۷ بمباران منازل مسکونی در غزه
جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه ترین حملات خود منازل مسکونی فلسطینیان در نقاط مختلف نوارغزه را بمباران کردند. در این حملات یک منزل در بیت حانون واقع در شمال نوارغزه به طور کامل تخریب شد.

۱۷:۳۳ زخمی شدن ۴۶ اسرائیلی و هلاکت یک صهیونیست در حملات موشکی مقاومت
۴۶ صهیونیست در دور جدید حملات موشکی امروز مقاومت فلسطین زخمی شدند. همچنین در این حملات یک صهیونیست نیز به هلاکت رسید.

۱۷:۱۰ گردانهای قسام: ساکنان تل آویو منتظر پاسخ رعدآسای ما باشند
سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد: پس از هدف قرار دادن برج غیرنظامی در غزه و فرو ریختن دفاتر شماری از رسانه های جهان در این منطقه، ساکان تل‌آویو باید نگران و منتظر پاسخ رعدآسای ما باشند.

۱۷:۰۳ درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در الخلیل
در سالروز یوم النکبه و همزمان با خیزش مردمی فلسطین در همبستگی با ساکنان غزه، شماری از جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری درگیر شدند.

۱۷:۰۰ هلاکت ۱۱ صهیونیست در حملات موشکی مقاومت
مقاومت فلسطین در نوارغزه تا این لحظه به موشک باران شهرهای اشغال شده توسط اسرائیل با صدها موشک دور، میان و کوتاه برد ادامه می دهد تا به جنایات اشغالگران در هدف قرار دادن ساختمان های مسکونی و تخریب کامل آنها و بمباران خانواده های فلسطینی پاسخ دهد.

از آغاز جنگ غزه، دشمن به هلاکت ۱۱ صهیونیست اعتراف کرده است.

۱۶:۵۸ مراسم سالگرد اشغال فلسطین در رام الله
شمار زیادی از شهروندان فلسطین در رام الله برای شرکت در مراسم سالگرد فاجعه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ معروف به «نکبت» به خیابان ها آمدند.

سالگرد اشغال فلسطین در حالی فرا می رسد که مناطق مختلف فلسطین شاهد درگیری های شدید بین فلسطینیان و رژیم اشغالگر اسرائیل است.

شرکت کنندگان در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، در خیابان های رام الله به حرکت در آمدند و شعارهایی علیه رژیم اشغالگر و حمایت از آرمان فلسطین سر می دادند.

۱۶:۳۵ تخریب برج الجلاء در غزه
جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی برج الجلاء در نوارغزه را هدف قرار دادند. دفاتر تعدادی از رسانه‌های جهانی از جمله الجزیره و آسوشیتدپرس در این برج قرار دارد.

۱۴:۳۰ شهادت کودک ۳ ساله در غزه
«ملاک الطنانی» دختر ۳ ساله اهل غزه، بامداد امروز درحالی که در آغوش مادرش خوابیده بود، همراه با تمام اعضای خانواده‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

ملاک در زبان عربی به معنای فرشته است. ۳۸ کودک دیگر مانند ملاک نیز در سه روز گذشته به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

۱۴:۰۳ حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو
گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه الشاطیء غزه، تل آویو را با دهها موشک هدف قرار داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر حملات موشکی در چندین منطقه از جمله تل آویو خبر می‌دهند.

۱۳:۳۰ شلیک ۲ هزار و ۵۰۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی
سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ موشک به سوی اراضی فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

۱۳:۰۳ شهادت ۴۵ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته در کرانه باختری و نوارغزه
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در شبانه روز گذشته و بر اثر ادامه حملات رژیم اشغالگر ۲۸ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و ۱۷ نفر در نوار غزه شهید و بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی هم زخمی شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۱ فلسطینی در مراکز درمانی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن تحت مداوا قرار گرفتند که اکثر آنان به ضرب گلوله‌های جنگی زخمی شدند که حال ۲۶ نفر آنان وخیم است.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد، یک هزار و ۸۹۰ فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، قدس و نوار غزه تحت مداوا قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳۳ فلسطینی بر اثر ادامه حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه زخمی شدند.

۱۲:۳۱ هشدار شرکت برق غزه درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی
شرکت برق غزه درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی و حساس در نوارغزه به سبب کمبود شدید برق هشدار داد و خواستار جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی شد.
شرکت برق نوار غزه اعلام کرد: هشت خط اصلی انتقال برق به سبب حملات اسرائیل از مدار خارج شده است.

۱۲:۲۸ بازداشت بیش از ۷۵۰ فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین
نظامیان رژیم صهیونیستی از بیم درگیری فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی فلسطین با نظامیان این رژیم اقدام به بستن ورودهای اصلی این مناطق بویژه در کفرکنا کرده و بیش از ۷۵۰ فلسطینی را در این مناطق بازداشت کرده‌اند.

۱۲:۲۰ تبدیل مدارس آن روا در غزه به پناهگاه
آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی «آن روا» از تبدیل مدارس خود در غزه به پناهگاه برای افرادی که منازل آنها در حملات اسرائیل ویران شده است، خبر داد.

۱۱:۴۸ شلیک ۲۰۰ موشک از غزه از صبح دیروز تا صبح امروز
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعت ۷ صبح دیروز تا ۷ صبح امروز ۲۰۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

۱۰:۵۵ تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین در نیویورک
شماری از افراد مقیم در نیویورک با برپایی تظاهراتی در این شهر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند.

۱۰:۲۵ دور تازه حملات مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین
خبرگزاری شهاب از حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر داد و نوشت صدای آژیر هشدار در «عسقلان» به صدا درآمده است.

۹:۵۱ افزایش شهدای غزه به ۱۳۹ نفر
وزارت دفاع غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه به ۱۳۹ شهید افزایش یافت. در میان شهدا ۳۹ کودک و ۲۲ زن به چشم می‌خورد.

۸:۴۵ آتش زدن منزل یک فلسطینی در یافا
شهرک‌نشینان اشغالگر خانه یک شهروند فلسطینی را در محله العجمی در یافا به آتش کشیدند. ۲ کودک در این جنایت دچار سوختگی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی شرق خان یونس را هدف حمله گسترده توپخانه‌ای قرار داد.

۸:۰۱۳ حازم قاسم: حملات مقاومت بیانگر وحدت واقعی ملت فلسطین است
حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که گردان‌های قسام به تلافی شهادت بیش از ۱۰ شهروند فلسطینی در کرانه باختری، شهر اشغالی بئر السبع را هدف حمله موشکی قرار داد. این بیانگر وحدت حقیقی ملت فلسطین و پیوند مستقیم میدان مبارزه فلسطینیان است.

۷:۴۵ ازسرگیری بمباران مناطق مختلف غزه
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز حملات هوایی جدید خود را به نوارغزه از سرگرفتند و مناطق مختلف این منطقه را بمباران کردند. جنگنده‌های صهیونیست مسجد «قلیبو» در شمال نوارغزه را بمباران و با خاک یکسان کردند. خسارت‌هایی نیز به خانه‌های اطراف مسجد وارد آمده است. جنگنده‌های صهیونیست منطقه سلاطین در غرب بیت لاهیا را بمباران کردند.

۶:۳۰ حملات مقاومت به بئرالسبع ادامه دارد
حملات گسترده مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی نیز همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود که به دنبال حملات گسترده مذکور، آژیر خطر در شهرک «بئر السبع» به صدا درآمده است.

۰۵:۵۵ جریان صدر تظاهرات مردم عراق علیه جنایات صهیونیست‌ها را خواستار شد
رهبر جریان صدر عراق در پیامی توئیتری از مردم عراق خواست تا روز شنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، در میدان التحریر بغداد تظاهرات کنند.
«مقتدی صدر» همچنین حمایت از مردم فلسطین را موضوعی مهم و ضروری عنوان کرد.

۰۵:۴۶ جنایت صهیونیست‌ها علیه یک خانواده فلسطینی در غزه
رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به خانه‌ای در نوار غزه، هفت تن از اعضای این خانواده از جمله ۶ کودک را به شهادت رساند.

خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد که هفت شهروند فلسطینی از جمله ۶ کودک در حمله بامداد شنبه به یک منزل مسکونی در اردوگاه الشاطی در غرب غزه شهید شدند.

بر اساس این گزارش همچنین دست کم ۲۰ فلسطینی دیگر هم مجروح شدند.
 
۰۵:۴۰ موشک باران اشدود در فلسطین اشغالی
گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشک باران «اشدود» در مرکز فلسطین اشغالی در راستای انتقام شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و پاسخ به حملات این رژیم به نوار غزه خبر داد.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که آژیر خطر در شهرهای اشدود و بئر السبع به صدا درآمده است.

۰۵:۳۳ جنبش حماس شروط خود برای پذیرش آتش بس با دشمن صهیونیستی را برشمرد
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج، شروط مقاومت برای پذیرش آتش‌بس با دشمن صهیونیستی را اعلام کرد.

«خالد مشعل» در گفتگو با شبکه خبری «تی آر تی» گفت: از جمله خواسته‌های حماس برای قبول آتش بس، خروج صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و اجازه ورود آزادانه و حضور فلسطینی‌ها در آن، توقف اخراج فلسطینی‌ها از محله الشیخ جراح در قدس، آزادی بازداشت شدگان اخیر و توقف حمله به نوار غزه است.

وی همچنین افزود که حماس به اطلاع میانجیگران رسانده است که دشمن در وهله اول باید حملات و تجاوزات خود را متوقف نماید.

۰۲:۴۳ بایدن: به گفتگو با فلسطینی‌ها و اسرائیل برای آتش بس ادامه می‌دهیم
رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت عید فطر از ادامه گفتگوهای واشنگتن با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای برقراری آتش بس خبر داد.

«جو بایدن» در پیام خود نوشت: به گفتگو با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و سایر گروه‌های منطقه‌ای برای برقراری آتش بس ادامه خواهیم داد.
 
این در حالی است که رسانه‌های خارجی پیش از این از ورود نماینده رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی با هدف آرام کردن اوضاع خبر دادند.
 
بر اساس گزارش مهر به نقل از الجزیره، «هادی عمرو» نماینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با هدف آرام کردن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی با یک هواپیمای نظامی وارد تل آویو شد.
 
۰۱:۴۸ تیراندازی در مسجد شهر «اللد»
شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی از تیراندازی در مسجد شهر «اللد» در فلسطین اشغالی خبر داد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که در این تیراندازی دو نفر زخمی شدند و به نظر می‌رسد تیراندازی توسط یهودیان صورت گرفته است.

۰۱:۲۰ هدف قرار دادن پایگاه هوایی «حتسریم» توسط مقاومت
شبکه خبری المیادین گزارش داد که گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پایگاه هوایی «حتسریم» در فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

۰۱:۱۸ ریاست جمهوری لبنان شهادت جوان لبنانی در تیراندازی نظامیان صهیونیست را محکوم کرد
ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک جوان لبنانی را که در تظاهرات علیه صهیونیست‌ها در مرزهای جنوبی لبنان شرکت کرده بود، محکوم کرد.
 
یک جوان لبنانی که در تظاهرات علیه صهیونیست‌ها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی شرکت کرده بود در تیراندازی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این جوان لبنانی که «محمد طحان» نام داشت هنگام تظاهرات در مرز لبنان با فلسطین اشغالی توسط نظامیان صهیونیست مورد هدف قرار گرفت.

در همین راستا، ریاست جمهوری لبنان طی بیانیه‌ای اقدام نظامیان صهیونیست در تیراندازی به این جوان لبنانی در مرزهای جنوبی این کشور را محکوم کرد.

ریاست جمهوری لبنان افزود که وزارت خارجه این کشور به منظور اتخاذ گام‌های ضروری، تیراندازی به این جوان لبنانی را به اطلاع سازمان ملل رسانده است.
 
۰۰:۳۱ دور جدید حملات مقاومت فلسطین
منابع خبری از دور جدید حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین از نوار غزه به مناطقی در فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.
 
شبکه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد که مقاومت فلسطین دور جدیدی از حملات موشکی را از نوار غزه به سمت مناطقی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که شهر تل‌آویو را با چند فروند راکت هدف قرار داده است.


کد مطلب: 763397

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/763397/موج-جدید-حملات-شدید-موشکی-شهرک-های-صهیونیست-نشین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com