پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۲
پایان چهارمین روز ثبت نام ریاست جمهوری؛

روز خلوت نام‌نویسی‌ها/ تاج‌زاده مانند احمدی‌نژاد آمد/ افشار و فریدون عباسی هم ثبت نام کردند/ زمزمه حضور فردای رئیسی، جهانگیری، لاریجانی و ضرغامی +تصاویر

جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 763312
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
روز خلوت نام‌نویسی‌ها/ تاج‌زاده مانند احمدی‌نژاد آمد/ افشار و فریدون عباسی هم ثبت نام کردند/ زمزمه حضور فردای رئیسی، جهانگیری، لاریجانی و ضرغامی +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، از ساعت ۸ صبح ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

شورای نگهبان در فاصله روز‌های ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

نام‌نویسی ۲۱۱ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۳ روز گذشته
سید «اسماعیل موسوی» در پایان سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در روز جاری ۸۱ نفر از داوطلبان برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند تا مجموع افرادی که در این سه روز به ستاد ثبت‌نام رجوع داشتند به ۲۱۱ نفر برسد.

وی افزود: تقریبا به صورت میانگین هر روز ۷۰ نفر برای ثبت‌نام به این ستاد مراجعه داشتند. داوطلبانی که جمعه و شنبه به این ستاد مراجعه می‌کنند حتما نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنایت داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

*ایرج سفلی شاهوردی فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات ارتش برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرد.
 


*علیرضا متانی دبیر کل حزب دفاع از ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

*شاهین محمدصادقی نماینده ادوار مجلس عصر امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.


شاهین محمدصادقی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در نشست خبری گفت: من فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستم. سابقه دو دوره نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه شهید بهشتی و معاونت وزیر بهداشت و وزیر ورزش و جوانان را دارم.

وی گفت: بنده پزشک هستم، امروز پیکره رنجور جامعه ما دردها و رنج های زیادی دارد، مردم از عملکرد مسئولان ناراضی هستند، برخی مدیران باورشان این است که مردم رعیت آنها هستند، دست دولت در جیب مردم است، مردم از تبعیض و بی‌عدالتی رنج می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه به تغییر نگرش و رفتار مسئولین نسبت به مردم نیاز داریم، گفت: باید باور کنیم مردم ولی نعمت ما هستند. ارزش این مناصب به خدمت به مردم و نوکری آنهاست، خدا نکند که فکر کنیم ارباب مردم هستیم و مردم نردبان ترقی ما هستند.

محمدصادقی با بیان اینکه «دولت توکل و تغییر» را تشکیل خواهم داد، گفت: اولویت من کنترل کروناست.

وی تاکید کرد: تا پایان سال بیماری کرونا را جمع کرده و ۷۰ درصد ملت را واکسینه می‌کنم. بنده مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی بودم، بخش خصوصی اعلام می کردند که ما حاضر به واردات واکسن هستیم اما دولت اجازه نمی دهد.

*مصطفی تاج‎زاده معاون سیاسی در دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‎نویسی کرد.
 
 
تاجزاده پس از ثبت نام در انتخابات در کنفرانس خبری طی سخنانی اظهار داشت: مردم شریف و صبور ایران من یک شهروند، یک اصلاح طلب، معاون وزیر ارشاد دولت میرحسین موسوی و معاون وزیر کشور دولت خاتمی هستم. من گام در عرصه انتخابات گذاشتم تا با صدای رسا اعلام کنم  که مانند اکثریت شما هستم که حاکمیت در حال پیمودن است.

وی افزود: من با قرائت انسدادی از قانون اساسی مخالفم. با بستن  دهان مخالفان و گرفتن حق گرایش سیاسی مخالفم با نظارت استصوابی و سلب حق نامزدی از هر ایرانی واجد شرایط مخالفم من با نگاه طالبانی به دین مخالفم معتقد به حجاب  اما مخالف حجاب اجباریم.

تاجزاده گفت: من با سیاست خارجی پرهزینه و آمریکا ستیزی و روسیه دوستی مخالفم. من با دخالت نظامیان در سیاست و اقتصاد مخالفم. با تبعیض در استخدام و گزینش سیاسی مخالفم. با از میان رفتن فرصت های پیشرفت ایرانیان مخالفم. من با تک صدایی در صدا و سیما مخالفم من رشد اقتصادی و مهار گرانی و تورم را در دسترس می دانم من با نگاه به ادبیات دشمن محمور مخالفم و آمده ام که باب دوستی بگشایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: مرگ خواهی برای این و آن بس است. من برای گفتگو و همکاری و تعامل آمدم. خروج از وضعیت نامساعد کنونی ممکن است.

کافی است روندهای اشتباه پایان است این در گرو مسئولیت پذیری شهروندی و همگان و بازگشت حکومت به مردم است. برای آشوب یا به خیابان کشاندن مردم ثبت نام نکرده ام.

وی گفت:‌ ما مسیر گفتگو و آشتی را ترک نخواهیم کرد،  حتی اگر طرف مقابل با ما سر جنگ داشته باشد. اگر روی از گفتگو برگیرند، ما بیشتر استقبال می کنیم اختلافات سیاسی و عقیدتی موافقان و مخالفان نباید کشور را به آشوب و هرج و مرج بکشاند.

تاجزاده با بیان اینکه برنامه خود به عنوان رئیس دولت را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد، گفت: می دانم که گروهی مطالبات فوق را رویاپردازانه تلقی می کنند، اما من هم تیم و برنامه برای کشور دارم و هم رویاهای بسیاری دارم رویای رفع گرانی و تحریم رویای ایرانی آباد و توسعه یافته، رویای انتخابات آزاد، رویای عدالت و آزادی

وی افزود: من نامزد شده ام تا رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم. پیام من به حاکمیت این است که ما با شما با زبان قانون سخن می‌گوییم، اما سخن خود را صریح و بدون لکنت می‌گوییم ما برای اجرای قانون با شیوه های مسالمت آمیز عمل می کنیم. در این حال تسلیم قانون شکنی ها نمی شویم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حقوق ملت را به رسمیت بشناسید و بگذارید آینده ای شایسته برای ایرانیان رقم بخورد نه از شما می‌ترسیم و نه از دامن خشونت می‌غلتیم.

تاجزاده افزود: مردم! انتخابات میراث مشروطه و رای دادن و رای ندادن حق من و شماست. در انتخابات فرمایشی رای دادن توجیه ندارد. از خداوند می خواهم ایران را از دروغ و تمامیت خواهی دور کند.
 
*فریدون عباسی نماینده مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.
 

فریدون عباسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من نیامده‌ام که با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم، گفت: من همراه سایر داوطلبانی هستم که تائید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورا تائید کند و جزو افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم، فرصت دارم حرف‌های خودم را بزنم.

وی ادامه داد: این معنی ندارد که به ضرر کسی حضور داشته باشیم یا به نفع کسی کنار برویم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد و فقط ممکن است احراز صلاحیت برای پست ریاست‌جمهوری را نداشته باشم.

*علیرضا افشار فرمانده پیشین مقاومت بسیج و معاون پیشین وزیر کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 

علیرضا افشار پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه من با برنامه به عرصه انتخابات آمده‌ام، اظهار کرد: ۴۷ برنامه ملی و تحول آفرین دارم که برخی از این برنامه‌ها اجرای آزمایشی داشته‌اند.

افشار با تاکید بر اینکه این برنامه‌ها را باید با یک کابینه مقتدر و پاکدست پیاده کنیم گفت:

البته معنای برنامه این نیست که برنامه دولت قبل را کنار بگذاریم. مسکن مهر و طرح کارت سوخت اگر اشکالی داشتند باید ایراداتشان را رفع می‌کردیم و ادامه می‌دادیم.

فرمانده اسبق بسیج مستضعفین اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا الان بعد از محمود، تاجزاده دومین نفری است که اگر تایید صلاحیت شود!!!!!!!!!!!!!!! به همراه محمود می توانند انتخابات جالبی را رقم بزنند. نترسید و تایید کنید!!!!!. مردم خودشان می فهمند
رشید
Iran, Islamic Republic of
تاجزاده بدلیل مشارکت در فتنه 88 سوء پیشینه دارد و رد صلاحیت خواهد شد.
Arteen
Iran, Islamic Republic of
در هیچ کجای دنیا زندانی شدن بدلایل سیاسی سوء پیشینه محسوب نمیشه!!!!!!!!
عجب !
Iran, Islamic Republic of
از عجایب شهر است که (تاجزاده) قانون شکن و فتنه گر سال 88 در انتخابات ثبت نام می کند و دم از اجرای قانون می زند !!!
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون محکومین کیفری نمیتوانند ثبت نام کنند..
بهرام
Iran, Islamic Republic of
آقا ساده نباشین. هدف تاج زاده از نام نویسی رئیس جمهور شدن نیست. او بهتر از من و شما میدونه رد صلاحیتش هزار در صد است. .
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
احتمال تجمع اعتراضی ساختگی و برنامه ریزی شده در اطراف وزارت کشور حین ثبت نام آقای رییسی برای تخریب ایشان جدیست لذا دکتررییسی باید با جمع بسیارزیادی از مردم حضوریابد تا خدعه جریان تزویر شکست بخورد.
یاعلی ادرکنا
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجزاده به قول خودتون قبلا توی دولت بودید. آیا کارهای اون روزهاتون را قبول دارید؟ .
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این تاج زاده بگوید تو که قائل به تقلب در نظام انتخاباتی این حاکمیت و حکومت هستی پس چطور باز ..... در انتخابات ریاست جمهوری اش شرکت می کنی . ....
Iran, Islamic Republic of
فقط مانده سربازان سپاه و ارتش بیایند ثبت نام کنند
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
تاج زاده به حرفهای های خود آگاه است.
مثلا آنجا که میگه: حقوق ملت را به رسمیت بشناسید و بگذارید آینده ای شایسته برای ایرانیان رقم بخورد... .

پاسخ: اتفاقا حاکمیت چون حقوق ملت را به رسمیت شناخته و میشناسد، وقتی ۸ سال خاتمی و ۸ سال روحانی(که هر دو از همفکران سیاسی تاج زاده بودند) رای آوردند، مقام معظم رهبری تنفیذ کردند..
Iran, Islamic Republic of
.....