شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شنبه تعطیل نیست/ قانون چه می‌گوید؟

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 763269
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام تعطیلات از وظایف دولت است. اما این قانون بازگوکننده تعطیل بودن روز شنبه نیست، چون تاکید بر تعطیلات اول و دوم شوال است».
شنبه تعطیل نیست/ قانون چه می‌گوید؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، «احمد امیرآبادی فراهانی» در توییتی با انتشار  متن «قانون افزایش تعطیلی عید سعید فطر»، نوشت: «با تبریک عیدسعید فطر، اعلام تعطیلات از وظایف دولت است. اما این قانون بازگو کننده تعطیل بودن روز شنبه نیست، چون تاکید بر تعطیلات اول و دوم شوال است».
 
قانون افزایش تعطیلی عید سعید فطر مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و ۷ شهریور همان سال به تأیید شورای نگهبان رسید.
 
در ماده واحده این قانون تاکید شده است «عبارت «عید فطر» در ماده (۱) لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب ۸ تیر ۱۳۵۹ شورای انقلاب به عبارت «عید سعید فطر دو روز (اول و دوم شوال)» اصلاح می‌شود. این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء است».
 
 
بر اساس مصوبه قوه مقننه تعطیلی عید فطر ۲ روز است، که بر اساس این مصوبه پنچشنبه و جمعه تعطیلات عید فطر محسوب می‌شود.
برچسب ها: عید فطر تعطیلات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *