پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
سومین روز ثبت نام ریاست جمهوری؛

پایان ثبت نام داوطلبان در روز عید سعید فطر/ مهرعلیزاده و علی مطهری مستقل آمدند/ محمود صادقی و مهمان‌پرست هم ثبت‌نام کردند +تصاویر

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 763233
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
پایان ثبت نام داوطلبان در روز عید سعید فطر/ مهرعلیزاده و علی مطهری مستقل آمدند/ محمود صادقی و مهمان‌پرست هم ثبت‌نام کردند +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، از ساعت ۸ صبح ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

* ثبت نام 130 نفر در انتخابات
سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور روز گذشته درباره تعداد ثبت‌نام‌های داوطلبان تا پایان روز دوم گفته بود که مجموعا در دو روز گذشته ۱۳۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه و برای شرکت در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند.

سومین روز از ثبت نام کاندیداها درحالی آغاز شده است که از روز گذشته خبرهایی درباره کاندیداتوری چهره های شاخص طی روزهای پنج شنبه و جمعه به گوش می رسید.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمود احمدی‌نژاد، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمد عباسی، حسن سبحانی و محمدحسن قدیری ابیانه از چهره‌هایی بودند که در دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند.

*محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و استانداری استان‌های اصفهان و خراسان عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

محسن مهرعلیزاده از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: تنگدستی بیکاری و برخی شکاف‌های اجتماعی ویژه‌ای که در طول چند سال گذشته ایجاد شده است و فاصله طبقاتی بسیار آشکار و غیر قابل تحمل و غیر قابل باور شرایطی را به وجود آورده که دولتی که در امسال تشکیل خواهد شد دولتی باشد با اولویت‌های اقتصادی.

او افزود: از سوی دیگر اختلاف‌نظر‌ها بنیز کشمکش‌های داخلی در عرصه داخلی ایجاد شده موجب و رساندن به منافع ملی کشور و نیز از بین بردن آرامش فکری و آسایش مردم شده است دولتی را می‌طلبد که با روحیه عملگرایانه و دارای تعامل بتواند همه مردم و فعالیت گروه‌های مختلف اجتماعی و فکری مختلف را در کنار هم قرار بدهد تا در نهایت بتوانیم راه حل‌های معطوف به رفع مشکلات اقتصادی تولید در بازار‌های بین‌المللی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

مهرعلیزاده ادامه داد: حذف اقلام بسیاری از سفره‌های مردم گرچه اقتصادی به نظر می‌رسند، اما ریشه در ضعف‌های مدیریتی دارد که باید به صورت اساسی مداوا شود به نظر من اصلاح امور اقتصادی تولید و خلق ثروت حاصل هم اندیشی همه سلایق و از بین رفتن کشمکش‌های بی حاصل در کشور است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در یک کلمه اعلام می‌کنم امروز اولویت کشور اقتصاد است برای رفع مشکلات اقتصادی و برای ریشه کن شدن فقر و تنگدستی، جلوگیری از اوضاعی که هر روز شاهد آن بوده و هستیم، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، افزایش فاصله بین قدرت خرید مردم و قیمت‌ها و اشکال در حوزه تولید و وابستگی بیش از پیش به درآمد‌های نفتی و توقف و رکود شدید و در اثر آن بروز بیکاری و فقر زمانی می‌تواند مداوا شود. از این رو رئیس جمهور آینده باید فردی عملگرا با داشتن ویژگی‌های خرد، میانی و کلان در زمینه‌های مختلف کشور داری از جمله مسائل اقتصادی به ویژه و همین طور مسائل اجتماعی سیاسی و فرهنگی باشد.
 
*سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع منافع ملی ایران برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.
 

*رامین مهمانپرست متولد سال ۱۳۳۹ در تهران و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

مهمان‌پرست همچنین به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان، لیتوانی، قزاقستان و تایلند، فعالیت داشته است.
 

رامین مهمانپرست پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب، تهمت و دروغ نسبت به عنوان بنزین ۲۰ هزار تومانی بودیم. اینکه چرا این تخریب صورت می گیرد و چه جریانی پشت این داستان است و منافع چه کسانی به خطر افتاده که این مطالب را بیان می کنند، مردم باید قضاوت کنند.

وی عنوان کرد: اصولاً ما این طرح را برای دولت وحدت ملی آماده کردیم به عنوان یک جریان فراجناحی و ملی که هدف اصلی آن تامین منافع مردم است که هدف اصلی آن رسیدگی به اقشار ضعیف برای بهتر شدن وضعیت مردم و بهبود معیشت آنها است، مردمی که گرفتار مشکلات شدند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: تلاش بنده و دوستان ارائه طرح هایی است که می تواند فاصله طبقاتی را جبران کند اما برای اینکه عدالت در دریافت یارانه سوخت برقرار شود طرح ما این است که باید سهمیه سوخت روی کارت ملی افراد انجام شود تا آن فردی که ۱۰ اتومبیل شخصی دارد ۱۰ برابر استفاده نکند.

مهمانپرست افزود: کسانی که توانایی داشتن اتومبیل ندارند باید از یارانه به یک نسبت برخوردار باشند. من گفتم ارزش بین المللی این سهمیه حدود ۲۰ هزار تومان است. چرا بخش خصوصی نباید فعال می‌شدند؟ اما بخش‌های دولتی متأسفانه بیش از دو برابر بودجه عمومی دولت را به خود اختصاص داده‌اند و زیان‌ده هستند و همه فساد، رانت و تبعیض را می توانید در این شرکت‌ها ببینید.

وی تصریح کرد: حقوق های نجومی را در اینجا می توانید ببینید. چرا اینها نباید به شکل درست به بخش خصوصی واگذار شود؟ چرا انقدر وزن دولت زیاد شده است. چشم انداز بودجه ما نشان دهنده این است که درآمد نفتی فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت محقق نخواهد شد. بخش خصوصی باید مالیات بدهد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: یارانه بنزین باید به جیب مردم ضعیف و متوسط برگردد. پس معلوم است طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی که به عنوان تخریب از آن استفاده می کنند منافع خیلی ها را به خطر انداخته است. خیلی‌ها در کشور مجوزهای کلان و امتیازهای طلایی دارند و منفعت های شخصی خود را بر منفعت مردم ترجیح دادند.

مهمانپرست تاکید کرد: چرا واردات گوشت، غلات و نهاده های دامی و خیلی از موضوعات در اختیار عده خاصی قرار می گیرد؟ چرا باید از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند؟ اینهایی که پا روی گلوی مردم گذاشتند باید راه تنفس مردم را باز کنند. باید نیازهای ۴۰ میلیون جوان برآورده شود. ما در طرح خود ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی با اقساط بدون بهره و بلند مدت برای جوانان و قشرهای ضعیف پیش بینی کردیم.

وی اضافه کرد: چرا نباید جوانان ما که نگران سربازی خود هستند با این طرح، نگرانی شان برطرف شود؟ جوانان می توانند کار کنند و برای جامعه مفید باشند و آموزش های اولیه نظامی را بیاموزند اما از محل این صندوق وام بگیرند و سربازی خود را بخرند. چرا نباید از کشاورزان حمایت و به آنها رسیدگی کنیم؟

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان کرد: چرا نباید کالاهای صادراتی خود را انبار کنیم تا تولید رونق بگیرد؟ کشورهایی که هیچ کدام درآمد نفتی و گازی نداشتند اکنون از کشورهای توسعه یافته هستند. چرا ساختار خود را اصلاح نکنیم و چرا بهترین روابط را با کشورهای اطراف خود نداشته باشیم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟

*علی مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.

وی نماینده ادوار هشتم تا دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» بود.

مطهری امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

مطهری در نشست خبری گفت: افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد. ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشته است. اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد، دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود. بنده فعلا تصمیمی برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در .اپاسخ به این سوال که اگر تائید صلاحیت نشوید، واکنش شما چه خواهد بود؟ گفت: من امیدوارم رد صلاحیت نشوم و امیدوارم که شورای نگهبان در عمل خود تجدید نظر کند و اظهارنظر را ملاک ردصلاحیت قرار ندهد. حتی رهبری هم گفته‌اند که اظهارنظر مخالف من هم می‌تواند باشد. بنابراین قانون اساسی باید اجرا شود و شورای نگهبان کاسه داغ‌تر از آش نشود.

مطهری گفت: درنهایت اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند ما باید از قانون تبعیت کنیم و کاری هم از ما برنمی‌آید و باید برویم خانه بنشینیم.

*محمود صادقی، نماینده ادوار مجلس،‌ عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

محمود صادقی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به حذف گزینه های شاخص اصلاحات مثل حسن خمینی، جواد ظریف و عارف آیا احتمال حمایت اصلاحات از علی لاریجانی متصور است، اظهار کرد: آقای لاریجانی شخصیت با تجربه‌ای است که در رده‌های مختلف مدیریتی و قانونگذاری کشور حضور داشته و مورد احترام شخص بنده و اصلاح‌طلبان است؛ اما براساس مانیفست اعلام شده و مورد توافق جبهه اصلاحات، نامزد این جبهه منحصرا از میان گزینه‌های اصلاح‌طلبان انتخاب خواهد شد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره انتشار خبر انصراف عارف در سایت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها، تصریح کرد: این خبر را مدیر سایت از جای دیگری گرفته و بازنشر کرده، در واقع نشر اولیه خبر از منابع موثق بوده و صرفا بازنشر انجام شده است.
صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر تایید صلاحیت شوید و اصلاحات روی شخص دیگری به اجماع برسد واکنش شما چه خواهد بود، گفت: اساسا یکی از تعهداتی که نامزدهای جبهه اصلاحات به مجمع عمومی این جبهه داده‌اند، اینکه تا آخر تابع خرد جمعی باشند، بنابراین هرتصمیمی که نهایتا جبهه اصلاحات اتخاذ کند، من تابع آن تصمیم خواهم بود.

وی در واکنش به سوالی درباره فساد و مبارزه با آن تاکید کرد: مسئله فساد نباید سیاسی شود، یکی از آسیب‌هایی که مبارزه با فساد را مختل می‌کند سیاسی شدن است. در مورد مصادیق خاص فساد خوشبختانه برخورد صورت گرفته، حکم گرفته‌اند و در حبس هستند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخورد با فساد باید با ویژه با کسانی صورت بگیرد که در اتاق های تاریک قرار دارند و به خاطر برخوردهای گزینشی هنوز کسی به سراغشان نرفته است. در مبارزه با فساد، با شفافیت عمل، سایه‌ها را هدف می گیریم و با آنها هم مقابله خواهیم کرد.

صادقی درباره حضور پزشکیان و اجماع اصلاح‌طلبان بر او به عنوان کاندیدای نهایی تصریح کرد: در حال حاضر هنوز اجماع و رای‌گیری نسبت به هیچ یک از کاندیداهای معرفی شده صورت نگرفته و بنا بر این است که پس از ثبت‌نام‌ها رأی‌گیری انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای اقتصاد کشور چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: اولویت اصلی من مثل بسیاری از کاندیداها، برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی، گرانی و بیکاری است.
این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بهبود شاخص‌های مختلف اقتصادی مثل رونق فضای کسب و کار مد نظر است.

صادقی تصریح کرد: در شرایطی که دو عامل خاص تحریم و کرونا روی اقتصاد سایه انداخته، بحث مدیریت کرونا را اولین برنامه خود قرار داده‌ام. چه در بحث واکسیناسیون و حمایت از کادر درمان و چه در بحث پشتیبانی از کسب و کارهایی که در اثر این بحران دچار مشکل شده‌اند.
این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: امید داریم با مذاکرات جاری در سطح بین المللی و تقویت آن در دولت بعدی، تحریم‌ها را با اقتدار رفع کنیم. همچنین ارتباط با ۱۵ کشور همسایه حوزه خلیج فارس را در روابط بین الملل در اولویت قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه با گشایش در سیستم بانکی و رفع تحریم‌ها جای امیدواری است بیان کرد: با هم‌افزایی و توان ملی اقتصاد بهبود خواهد یافت. همچنین باید گام‌های مهمی در مقابله با آثار تحریم‌های اقتصادی مثل فاصله طبقاتی برداشته شود و با سیاست‌های درست اقتصادی از منابع عظیم کشور استفاده بهینه صورت بگیرد.

*مهدی صباغیان نماینده حوزه انتخابیه «مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم» در ادوار دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی متولد ۱۳۴۷ و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 
محمدرضا صباغیان نماینده مهریر و بافق پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هدفی که بنده از حضور در عرصه انتخابات و ثبت نام دارم این است که تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور شکل بگیرد.

وی ادامه داد: به هرحال اکثریت دولت‌ها امروز در ایستگاهی متوقف شده‌اند که بقیه دولت‌ها متوقف شده بودند و بی‌عدالتی در جای خودش باقی مانده است، در حالی که هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود.

صباغیان به برنامه خود اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی داریم که خاک می‌خورند، مدیران فراوانی داریم و داشتیم پس مشکل کجاست چرا این مسئله بدون حل باقی مانده است.

نماینده مردم بافق افزود : ضروری است که همه برنامه‌ها در بستر و قوانین و مقررات صورت بگیرد، متاسفانه اکنون به قانونین احترام گذاشته نمی‌شود یا اینکه ریل گذاری قوانین و مقررات ناقص اجرا می‌شود یا اجرا نمی‌شود .

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی بی‌توجهی به قانون و مقررات، دور زدن قانون و پارتی بازی است. چه کسانی قانون را دور می‌زنند؟ خود مسئولان و افراد با نفوذ، بعد هم می‌گویند که چرا قوانین اجرا نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین اقتصاد، فرهنگ، صنعت، واردات و صادرات ما لنگ می‌زند و دچار مشکل است، ما از نظر منابع کم نداریم نظام مستقل و خوبی داریم اما در این زمینه با مشکل مواجه می‌شویم.

صباغیان گفت: مردم ما امروز مسئول قانون‌مدار می‌خواهد، کشور کسی را می‌خواهد که با بی‌قانونی مبارزه کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود برنامه دیگر من شفاف سازی است و مردم تشنه شفافیت بویژه در بُعد مالی هستند. بنده حقوق دریافتی خودم و هزینه انتخاباتی‌ام را اعلام کرده و سعی کرده‌ام از کسی کمک نگیرم. برای مبارزه با فساد درنگ نخواهم کرد .
 
*بهمن لامعه‌ای مشاور دبیر کل حزب «همت» و معاون سابق بیمه مرکزی ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وارد این کارزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محمدرضا صباغیان نماینده بافق،مهریز،بهاباد،خاتم،ابرکوه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوان هفت رنگی است که دور آن جمع شده اند این تشنگان خدمت!!!! چه انتخاباتی بشود.. تاریخی!!!
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بابا ! رئیسی کجاست ؟ چرا نیومده هنوز ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا دم در وزارت کشور مامور نمیذارن که هر کسی نره برای ثبت نام از شرایط تایید صلاحیت شدن داشتن مدرک کارشناسی ارشد بود ولی خیلی از آدمای عادی بدون مدرک رفتن ......
امیر
Iran, Islamic Republic of
........