جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

روح‌الامین «سلسلةالذهب» را نقاشی کرد +عکس

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 763220
نقاشی «شرط توحید» اثر حسن روح‌الامین با موضوع حدیث سلسلةالذهب در آستانه عید فطر رونمایی شد.
روح‌الامین «سلسلةالذهب» را نقاشی کرد +عکس
به گزارش جهان نيوز، نقاشی «شرط توحید» اثر حسن روح‌الامین با موضوع حدیث سلسلةالذهب که ۳.۶ در ۲متر اندازه دارد، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) و در آستانه عید فطر، در وزارت ارشاد رونمایی و جانمایی شد.

این نقاشی در مدت چهار ماه و نیم اجرا شده و یکی از ۵ نقاشی مورد قرارداد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با روح‌الامین است. احتجاج امام رضا و مناظرات حضرت با علمای دیگر ادیان، نماز باران و وداع با جوادالائمه در مدینه، دیگر نقاشی‌هایی است که در قرارداد با روح‌الامین درج شده.
 
 
به گفته علی ثابت‌نیا معاون هنری بنیاد امام رضا(ع) در قرارداد با روح‌الامین چنین توافق شد که پس از پایان هر اثر، قیمت‌گذاری انجام شود. او همچنین گفته بود: «این آثار مقدمه‌ای برای تاسیس موزه هنرهای معاصر رضوی است و اگر چنین امری میسر نشد، در یک بخشی از موزه آستان قدس رضوی به نمایش در می‌آیند.» این درحالی است که تابلوی «شرط توحید» اکنون در مسیر مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شده است.

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی حسن روح‌الامین گفت: یکی از مقاطع قابل توجه حضور امام رضا(ع) در مسیری که به سمت ایران داشتند در نیشابور است، در این مسیر اتفاقات خاصی رقم خورد که در تاریخ ماندگار شد و آن هم حدیثی است که از جانب امام از سوی اجداد ایشان صادر و از پیامبر اکرم(ص) به منبع قدسی می‌رسد که معروف به «حدیث سلسلة الذهب» است.

وی افزود: آقای روح الامین از تصویرگران و نگارگران خوب کشور ما در هنرهای مذهبی، آئینی، عاشورایی و تصویرهای که از هنر انقلاب است این اثر را خلق کرده که با پیگیری و سفارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) این مهم رقم خورده است.

صالحی در خصوص ویژگی‌های این اثر تصریح کرد: این تابلو ما را به تاریخ می‌برد و بعدی از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و اهل‌بیت(ع) ظاهر می‌کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: همه ما مفتخریم که در زیر چتر اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام‌رضا(ع) قرار داریم به همین منظور این اثر فاخر و خوبی که خلق شده است، امروز و در آستانه عید فطر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شده و امید است خطی از خطوط اتصال ما به اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی تونست خود نقاشی رو ببینه ؟
هزار ماشالله به عکاستون