جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

چطور می‌توان جذب «پلیس» شد؟

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 763118
رییس هسته گزینش پلیس پایتخت شرایط جذب در پلیس را تشریح کرد.
چطور می‌توان جذب «پلیس» شد؟
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ هادی علیپور درباره اقدامات هسته گزینش پلیس پایتخت گفت: هر فردی که بخواهد در مجموعه پلیس پایتخت فعالیت کند باید از هسته گزینش عبور کرده و در رسته‌هایی مانند پلیس امنیت، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، یگان امداد و ... به کار گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه هر شغلی در پلیس ویژگی خاص خودش را دارد، درباره شرایط جذب در پلیس نیز افزود: مدرک تحصیلی، شرایط بدنی و ...  از موارد کلی است. شرایط هر فرد برای جذب در هر یگان متفاوت است و هسته گزینش نیروهای متخصص را با توجه به نیازمندی هایی که وجود دارد، اعلام می‌کند.

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت درباره اینکه چقدر علاقه‌مندی افراد برای جذب در یگان مورد نظرشان مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: ما علاقه مندی افراد را هم در نظر می‌گیریم  وتلاش می‌کنیم تا افراد بر اساس توانایی و علاقه شان وارد رسته و یگان مورد نظرشان شوند، اما شرایط و نیاز هر یگان هم مدنظر است.

علیپور درباره اینکه افراد برای جذب در پلیس پایتخت باید به کجا مراجعه کنند، ادامه داد: در تهران بزرگ برای جذب شدن در پلیس باید  به هسته گزینش فاتب در میدان انقلاب، ابتدای خیابان نظری مراجعه کنند. علاوه بر آن ما در دوایر اجتماعی کلانتری ها و مقر پلیس‌های پیشگیری، آگاهی و امنیت نیز این شرایط را فراهم کردیم تا درخواست اولیه ثبت شود؛ اما ادامه فرآیند در مقر هسته گزینش انجام می شود.  

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت درباره شرایط جذب نیز اظهار کرد: در حال حاضر دارا بودن  مدرک دیپلم، قد ۱۷۰ سانتی متر به بالا و معدل ۱۴ دیپلم جزو شرایط اولیه است. البته در تهران بزرگ افراد دارای معدل بالای ۱۲ به شرط عضویت فعال در بسیج یا فعالیت به عنوان پلیس افتخاری یا شرایط فیزیکی و بدنی خوب و دارا بودن احکام قهرمانی هم می‌توانند جذب شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متولدین دارای مدرک دیپلم سال ۱۳۷۵ و پس از آن امکان جذب شدن را دارند، گفت: ممکن است در ادامه سال فراخوان جذب نیروهای دارای مدارک تحصیلی بالاتر نیز صادر شود، اما درحال حاضر فقط افراد دارای مدرک دیپلم جذب می شوند و فعلا سهمیه جذب برای دارندگان مدرک لیسانس و ... اعلام نشده است.

وی درباره اینکه آیا فرد متقاضی امکان تعیین محل خدمت خود در پلیس را دارد یا خیر به ایسنا گفت: ما خودمان تعیین می‌کنیم که فرد در کدام یگان بکار گرفته شود. البته ما اولویت ها را از خود افراد می‌پرسیم اما الزامی نیست که حتما در آنجا جذب شوند و باید بر اساس نیاز و شرایط خود فرد این اقدام انجام شود.

علیپور درباره نحوه بررسی شرایط نیز گفت: فرد متقاضی ابتدا از نظر فیزیکی و شرایط جسمی و بدنی مورد پالایش قرار می‌گیرد و تست‌های قد و وزن و ... از وی اخذ خواهد شد. پس از آن مواردی مانند تست های هوش، شخصیت و نظایر آن نیز اخذ شده و فرد در مصاحبه ای حضوری نیز مورد سنجش و بررسی از نظر علمی و مهارتی و ... قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *